Hårdrockers: Vilken ciklid är mest True Black Metal?
Kollaps
X
-
-
Hmm, jag får snart hem "The prince of darknes", den torde kunna slåss om platsen som en av dom värre, Nandopsis Haitiensis aka "Black Nasty" som den säljs som i usa..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Hmm, jag var minsann och kikade på liveorkestrar i form av Amon amarth och Dimmu borgir i måndags. Jag såg inga fiskar med fjäll, men det fanns dessto fler riktigt fula yngel på plats. Det går utför med musikenTony EnglundKommentar
-
Jag har ju endast erfarenheter av hur de beter sig i akvarier och dem är i princip tvärt emot ditt påstående. Tror nog att de flesta som har CA-ciklider håller med mig om att t.ex. arter av släktet Parachromis är aggressivare än Vieja-ciklider (åtminstone i akvarier). Å andra sidan har jag ett bocourti-par (påminner om Vieja) som dominerar karet för tillfället och de tränger undan mina Parachromis friedrichsthalli. Men, det beror inte på att de är aggressivare utan det beror på att bocourtihanen är betydligt större än freddisarna. Bocourtihonan (som är av samma storlek som freddiehanen) hade en freddisarna kunnat sätta på plats trots att hon är betydligt aggressivare än hanen (hon hugger t.o.m. i rutan om man sätter dit fingret).Kommentar
-
Marulk kör jag som mest metal. Marulk är för övrigt väldigt lik Mortiis.Kommentar
-
Skulle inte någon Apisto kunna vara rätt mycket punk? Tänker inte så mycket på beteendet som utseendet. Ta t ex en A. trifasciata med välutvecklad ryggfena. Blå, vit och svartrandig åsså med den ryggfenan - klockren punkare, enligt mig.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Hej!
Många apistos har helt klart punk looken. Beteendet saknas ju dock, det är ju rätt försiktiga fiskar som gärna gömmer sig uder nått löv. Det får nog vara nån som röjer lite mer.
mvh
olofKommentar
-
Snackar man punkare finns bara ett original, och det är ju Altolamprlogus compressiceps. Där snackar vi rätt utseende och rätt attitydTony EnglundKommentar
-
OK, när vi nu gått off topic och diskuterar mer allmänt vilken ciklid som är vilken rockgenre som måste jag konstatera att asienodlade fjärilsciklider utan tvekan är glam-metal. Tänk Poison, Warrant och Pretty Boy Floyd. Mycket färg, glitter, fåfänga och höga frisyrer. Men ingen stake alls.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
OK, när vi nu gått off topic och diskuterar mer allmänt vilken ciklid som är vilken rockgenre som måste jag konstatera att asienodlade fjärilsciklider utan tvekan är glam-metal. Tänk Poison, Warrant och Pretty Boy Floyd. Mycket färg, glitter, fåfänga och höga frisyrer. Men ingen stake alls.
Mitt bidrag till mest Blackmetal måste bli Satanoperca Daemon eller Lillith..
framför allt för att Satanoperca just betyder Djävuls Aborre..
Ett namn som platsar tillsammans med självaste Lord Caligula Magus i Dark Funeral
Funderar dock på vilke ciklid som skulle passa bäst i The Berzerker..
Om ni har förslag så låt höra
Hail and Kill som Manowar skulle sagtMVH
KristoferKommentar
-
The Berzerker borde kunna jämföras med tropheus. Aldrig lugnt och stilla där
Sedan är ju Berzerker rätt kass grind enligt mig, så det borde väl då bli sönderavlade tropheus.
Nasum däremot är ju mer som friska, välmående tropheus med bra koordineringsförmågaTony EnglundKommentar
-
Heheh
Nja, personligen föredrar jag helt klart Berzerker före Nasum.. Men till Nasums fördel finns dock att de är ett av de bästa banden jag sett på Hultsfred..
Men Tropheus passar in på Grindcore de får ja hålla med om.
Entombed däremot får mig att tänka på en stor majestätisk biff som sväljer en i ett enda bett.. Ren ondska helt enkelt.MVH
KristoferKommentar
-
Frontosan måste ju klassas som doom metal-stor, tung och långsam.
Mbunas är ciklidvärldens Hammerfall. De som gillar dem gillar de verkligen och de som inte har dem beskyller de för att vara "sellouts" "för kommersiella" osv.Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
Kommentar