Hårdrockers: Vilken ciklid är mest True Black Metal?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Marulk!

Hmmm. Vad passar egentligen bast pa nagot bolt throwerskt etarnal war realm of kaos? trimaculatus kanske? Annars tycker ju jag att Neolamprologus leleupi ar helt hopplos som akvariefisk.
    Detta var lite läskigt Ola...
    Tvekade faktiskt mellan hälleflundra och marulk!(marulk för dess "lockbete")
    Tvekade ochså mellan c.corpse och b.thrower(b.thrower då jag gillar att spela bas! Jo, Jo)
    Mvh/Andreas.

Kommentar

• JockeB
      Användare
      • May 2004
      • 2964

Hmm, jag får snart hem "The prince of darknes", den torde kunna slåss om platsen som en av dom värre, Nandopsis Haitiensis aka "Black Nasty" som den säljs som i usa..
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Hmm, jag var minsann och kikade på liveorkestrar i form av Amon amarth och Dimmu borgir i måndags. Jag såg inga fiskar med fjäll, men det fanns dessto fler riktigt fula yngel på plats. Det går utför med musiken
        Tony Englund

Kommentar

• Lundensis
          Användare
          • March 2004
          • 2262

Ursprungligen postat av Ola Svensson
          Det ar inte rodciklidgruppen det skrivs om utan Hemichromis elongatus och H. fasciatus.

Rovgiriga fiskar ar generellt sett inte lika aggressiva som vaxtatare. Vaxtatare forsvarar ett fodorevir och ar darmed aggressiva mot allt.
          Jag har ju endast erfarenheter av hur de beter sig i akvarier och dem är i princip tvärt emot ditt påstående. Tror nog att de flesta som har CA-ciklider håller med mig om att t.ex. arter av släktet Parachromis är aggressivare än Vieja-ciklider (åtminstone i akvarier). Å andra sidan har jag ett bocourti-par (påminner om Vieja) som dominerar karet för tillfället och de tränger undan mina Parachromis friedrichsthalli. Men, det beror inte på att de är aggressivare utan det beror på att bocourtihanen är betydligt större än freddisarna. Bocourtihonan (som är av samma storlek som freddiehanen) hade en freddisarna kunnat sätta på plats trots att hon är betydligt aggressivare än hanen (hon hugger t.o.m. i rutan om man sätter dit fingret).

Kommentar

• Sacrium
            Användare
            • November 2005
            • 353

Ursprungligen postat av Tony
            Hmm, jag var minsann och kikade på liveorkestrar i form av Amon amarth och Dimmu borgir i måndags. Jag såg inga fiskar med fjäll, men det fanns dessto fler riktigt fula yngel på plats. Det går utför med musiken
            Vad var snittåldern för dessa yngel tro?

Marulk kör jag som mest metal. Marulk är för övrigt väldigt lik Mortiis.

Kommentar

• PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

Skulle inte någon Apisto kunna vara rätt mycket punk? Tänker inte så mycket på beteendet som utseendet. Ta t ex en A. trifasciata med välutvecklad ryggfena. Blå, vit och svartrandig åsså med den ryggfenan - klockren punkare, enligt mig.

Hilsen,

P
              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• olof
                Användare
                • April 2002
                • 1823

Hej!

Många apistos har helt klart punk looken. Beteendet saknas ju dock, det är ju rätt försiktiga fiskar som gärna gömmer sig uder nått löv. Det får nog vara nån som röjer lite mer.

mvh

olof
                http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• Tony
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4594

Snackar man punkare finns bara ett original, och det är ju Altolamprlogus compressiceps. Där snackar vi rätt utseende och rätt attityd
                  Tony Englund

Kommentar

• daniel_i_malmö
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1338

OK, när vi nu gått off topic och diskuterar mer allmänt vilken ciklid som är vilken rockgenre som måste jag konstatera att asienodlade fjärilsciklider utan tvekan är glam-metal. Tänk Poison, Warrant och Pretty Boy Floyd. Mycket färg, glitter, fåfänga och höga frisyrer. Men ingen stake alls.
                    Tjugofem år med ciklider.
                    http://www.malmoakvarieforening.se
                    Centralamerika 2006
                    Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Crenicichla
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1055

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                      OK, när vi nu gått off topic och diskuterar mer allmänt vilken ciklid som är vilken rockgenre som måste jag konstatera att asienodlade fjärilsciklider utan tvekan är glam-metal. Tänk Poison, Warrant och Pretty Boy Floyd. Mycket färg, glitter, fåfänga och höga frisyrer. Men ingen stake alls.
                      Hahahahahha!!

Mitt bidrag till mest Blackmetal måste bli Satanoperca Daemon eller Lillith..
                      framför allt för att Satanoperca just betyder Djävuls Aborre..

Ett namn som platsar tillsammans med självaste Lord Caligula Magus i Dark Funeral

Funderar dock på vilke ciklid som skulle passa bäst i The Berzerker..
                      Om ni har förslag så låt höra

Hail and Kill som Manowar skulle sagt
                      MVH

Kristofer

Kommentar

• Tony
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4594

The Berzerker borde kunna jämföras med tropheus. Aldrig lugnt och stilla där

Sedan är ju Berzerker rätt kass grind enligt mig, så det borde väl då bli sönderavlade tropheus.

Nasum däremot är ju mer som friska, välmående tropheus med bra koordineringsförmåga
                        Tony Englund

Kommentar

• Crenicichla
                          Användare
                          • November 2006
                          • 1055

Heheh

Nja, personligen föredrar jag helt klart Berzerker före Nasum.. Men till Nasums fördel finns dock att de är ett av de bästa banden jag sett på Hultsfred..
                          Men Tropheus passar in på Grindcore de får ja hålla med om.

Entombed däremot får mig att tänka på en stor majestätisk biff som sväljer en i ett enda bett.. Ren ondska helt enkelt.
                          MVH

Kristofer

Kommentar

• Anna Österman
                            Användare
                            • March 2006
                            • 282

Frontosan måste ju klassas som doom metal-stor, tung och långsam.

Mbunas är ciklidvärldens Hammerfall. De som gillar dem gillar de verkligen och de som inte har dem beskyller de för att vara "sellouts" "för kommersiella" osv.
                            Fiskar är vänner-inte mat!

Kommentar

Arbetssätt...