Nystart, hur länge vänta med växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tropfrog
    Användare
    • July 2003
    • 1832

    #16
    Visst äter vissa ciklider hornsärv. Mina saratheodron äter allt up dem.
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • tjornpatrik
      Användare
      • August 2006
      • 830

      #17
      Ursprungligen postat av Mattias777
      Nån som vet varför inte cikliderna äter upp hornsäven? Det ser ut som den skall bli uppäten på en gång när man ser den men de låter den vara ifred.Man kan tillockmed ha den med malawi! Fast det ser lite konstigt ut tycker jag, har det mest i mina yngel kar
      Min hornsärv gick åt på några minuter senast jag köpte en bunt, likaså vallisneran på 40 cm. Måttligt glad när man köper nya växter som man tror ska funka och så är det bara krukan kvar när man tittar nästa gång Men Sessillifloran spottar dom bara ut å den som ändå ser ut som god sallad i mina ögon.

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

        #18
        Ursprungligen postat av Mattias777
        Nån som vet varför inte cikliderna äter upp hornsäven? Det ser ut som den skall bli uppäten på en gång när man ser den men de låter den vara ifred.Man kan tillockmed ha den med malawi! Fast det ser lite konstigt ut tycker jag, har det mest i mina yngel kar
        Många "växtätare" verkar inte äta hornsärv, har haft den med framgång till flera olika sjöciklider. Mitt senaste förvärv var M. aurora, och de har inte alls läst böckerna eller pejlat min erfarenhet - nu är hornsärven väck. Det är nog lite olika med olika arter, kanske tom med olika individer inom en art. Åsså det med hur mycket mat de får - svultna ciklider testar nog en del.

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

          #19
          Mina Uaru åt tametusan allt ja stoppade ner. Det fanns inte en växt som dom ratade. T.o.m toffsalger ågt dom.

          Tror faktiskt att det var sessiliflora som Malawijanne menade. Cabomba och sessiliflora hör nog till dom mest förväxlade
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • Mattias777
            Användare
            • November 2006
            • 1493

            #20
            Ursprungligen postat av PatrikMalmo
            Många "växtätare" verkar inte äta hornsärv, har haft den med framgång till flera olika sjöciklider. Mitt senaste förvärv var M. aurora, och de har inte alls läst böckerna eller pejlat min erfarenhet - nu är hornsärven väck. Det är nog lite olika med olika arter, kanske tom med olika individer inom en art. Åsså det med hur mycket mat de får - svultna ciklider testar nog en del.

            Hilsen,

            P
            Ja det som funkar en gång misslyckas en annan gång. Köpte nyligen Calipitera från malawisjön. Den sliter o drar i alla växter den ser, lite jobbigt faktiskt....


            http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

            Kommentar

            Arbetssätt...