Jag har fått problem med svävalger i mitt Troffekar! Vågar man använda sig av algin som tar död på svävalger bla?
Svävalger
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
...å tomteskägg."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
-
hade samma problem som du för ett tag sen. jag lånade ett uv filter i 3veckor av en kompis "trust me" det hjälper! har inte haft dom sen dess.375l : malawi
253l : tomt
222l : yngel malawiKommentar
-
Tålamod brukar hjälpa, dom försvinner efter ett tag när näringen tar slut
Mörkläggning funkar också men dom brukar komma tillbaks igen.
UV filter är bästa garantin att bli av med dom, det behöver inte vara nån av dom mer fräsiga modellerna, men ett med långsamt vattenflöde är att föredra eftersom då tar det kål på parasiter och otrevliga bakterier på samma gångPatrick ErikssonKommentar
-
Ja har Robbans uv liggandes här någonstans, så fixar du inte biffen så sväng förbi, ja ska snickra mest hela dan i monn så ja är noa hemma.
Annars kan du låna ett Aquaclear filterpatron av mig oxå
Annars knö fyll ett innerfilter med filtervadd o byt vadd med en eller två dars mellanrumm så löser det sig.
patrickeriksson -- välkommen till Ciklid.seDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ja har Robbans uv liggandes här någonstans, så fixar du inte biffen så sväng förbi, ja ska snickra mest hela dan i monn så ja är noa hemma.
Annars kan du låna ett Aquaclear filterpatron av mig oxå
Annars knö fyll ett innerfilter med filtervadd o byt vadd med en eller två dars mellanrumm så löser det sig.
patrickeriksson -- välkommen till Ciklid.seTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
använd alldrig kemikalier till Afrikanska ciklider DOM DÖR
bäst är Uvc
vänta ut tiden ganska bra
vattenbyte och mörkläggning lite brajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Enig med Christer fast med tillägg: använd aldrig algdödande medel överhuvudtaget. UV-C eller annan filtrering är betydligt bättre. Alla medel som dödar något i karet blir ju kvar i vattnet, och jag är mycket skeptisk till att det skulle vara bra för fisken eller växterna heller för den delen. Alger har liknande krav på miljön som växter, så har du växter i karet lär algdödande medel påverka dem också. Nåja, du har fått flera andra tips och verkar ha övergett tanken på algin - fint så!!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar