If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Är det någon här som vet något om denna fisk? Jag hittar nästan inget om den när jag googlar på den. Hur stor blir den? Är den extra skygg? Yngelvård som brichardin eller pulchern?
Stora tänder har den iaf. =)
Alla dessa har jag sett och tycker att den danska är bäst men ändå ganska kass. =) Den amerikanska är totalt värdelös då det står att den är carnevor och "mildly aggressive". Texten under bilden är ju bara förklaring till tabellen vänster om bilden. Jag skulle tycka att en mer genomförlig beskrivning skulle vara där i stället.
Har du haft niger? Hur va deras beteende? Skygga? Mina ligger på botten och surar. Har gjort det i över ett dygn nu.
Jag hade ungefär samma erfarenhet av dem. Höll sig nära stenarna, men var inte nödvändigtvis särskilt skygga. Kunde vara ganska tuffa, men höll sig inom sitt revir så de störde inte andra fiskar så mycket. Jag hade bara två stycken, valde en mörk och en gulare individ. Fick inga yngel under tiden jag hade dem så jag vet inte om det var ett par. Jag hade den med N. pulcher "Daffodil" och trots att de båda arterna inte tycktes bry sig om varandra, så resulterade det i ett yngel mellan dem. Hybriden var ett mellanting både utseendemässigt och beteendemässigt (inte lika skygg som N. niger). Jag ångrar fortfarande att jag inte passade på att fotografera denna individ.
Kommentar