Köpenhamnstur 2007-11-10

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    Användare
    • April 2002
    • 1338

Köpenhamnstur 2007-11-10

För de som känner för att kolla in några av Öresundsregionens bästa akvarieaffärer ordnar Malmö Akvarieförening en Köpenhamnstur den 10 november. Exakt rutt är inte fastställd ännu men det lär bli ungefär samma affärer som sist. Se den här tråden för mer info och massor av bilder från affärerna:

I lördags åkte Malmö Akvarieförening på en tur över bron till Köpenhamns bästa akvarieaffärer. Vi brukar göra dessa Köpenhamnsturer tre-fyra gånger per år. I Köpenhamn finns det en hel del bra akvarieaffärer med spännande utbud. MAF sponsrar resorna så att deltagarna bara behöver betala 100 kr inklusive broavgift och bensin.

Vi samåker i bilar och som vanligt sponsrar MAF resan så att ingen behöver betala mer än 100 kr för resan, inklusive bensin och broavgift.
    Tjugofem år med ciklider.
    http://www.malmoakvarieforening.se
    Centralamerika 2006
    Svart kaffe och drömmeri...
  • Byttorp
    Användare
    • November 2003
    • 1585

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
    För de som känner för att kolla in några av Öresundsregionens bästa akvarieaffärer ordnar Malmö Akvarieförening en Köpenhamnstur den 10 november. Exakt rutt är inte fastställd ännu men det lär bli ungefär samma affärer som sist. Se den här tråden för mer info och massor av bilder från affärerna:

I lördags åkte Malmö Akvarieförening på en tur över bron till Köpenhamns bästa akvarieaffärer. Vi brukar göra dessa Köpenhamnsturer tre-fyra gånger per år. I Köpenhamn finns det en hel del bra akvarieaffärer med spännande utbud. MAF sponsrar resorna så att deltagarna bara behöver betala 100 kr inklusive broavgift och bensin.

Vi samåker i bilar och som vanligt sponsrar MAF resan så att ingen behöver betala mer än 100 kr för resan, inklusive bensin och broavgift.
    Toppenbra, plockar ni upp mig i Borås på vägen?
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

Ursprungligen postat av Byttorp
      Toppenbra, plockar ni upp mig i Borås på vägen?
      Mig med? Säg till en kvart innan , så går jag ut till stora vägen.
      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• steveharris
        Användare
        • September 2003
        • 243

Hur anmäler man sig? Har ni tänkt åka till cichlide centret denna gång?? Är helt klart sugen på att hänga med...
        Patrik

Kommentar

• drd
          Användare
          • December 2004
          • 1112

Undrar om inte jag ska ta och följa med ändå

Trots att fiskkontot e tomt så.......hmm
          // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
          Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• daniel_i_malmö
            Användare
            • April 2002
            • 1338

Ursprungligen postat av steveharris
            Hur anmäler man sig? Har ni tänkt åka till cichlide centret denna gång?? Är helt klart sugen på att hänga med...
            Javisst, det går bra att anmäla sig i den här tråden!

Ange gärna om ni har egen bil och kan tänka er att köra och ta medpassagerare om det behövs. MAF sponsrar broavgift och bensin för medlemmar så ingen behöver betala mer än 100 kr. Ex: om det är tre i en bil skjuter MAF till mellankostnade mellan 300 kr och bensin + broavgift.

Vi samåker för att spara miljö och kostnader men naturligtvis även för att det är kul att snacka akvariesnack under bilturen

Det går bra att bli MAF-medlem på plats vid samlingen inför Danmarksturen. Så här i slutet på året brukar nya medlemmar få betala för nästkommande år och inte för innevarande år.
            Tjugofem år med ciklider.
            http://www.malmoakvarieforening.se
            Centralamerika 2006
            Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• steveharris
              Användare
              • September 2003
              • 243

Fler dumma frågor då..

Om man nu mot formodan skulle få för sig att köpa nån fisk, är det cash is king som gäller eller funkar det med visakortet. Vet inte hur väl "organiserade" danska akvariebutiker är...

Min bil är inte lämlig då den är full av barnstolar och annan skit.......
              Patrik

Kommentar

• Guy_P
                Användare
                • April 2002
                • 301

Det brukar vara cash som gäller, danska butiker brukar bara ta emot Dancard. Ciklidcenter är ett undantag eftersom han tar emot svenska Visa
                Guy

Kommentar

Arbetssätt...