Pangea Bakgrunder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawialex
    Användare
    • January 2007
    • 125

    Pangea Bakgrunder

    Hallå!
    har läst lite här på forumet om pangeas bakgrunder och att dom inte håller samma standard som btn men jag undrar om det är mycket utrymme bakom bakgrunden och så? alla svar godtas
    375l : malawi
    253l : tomt
    222l : yngel malawi
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

    #2
    Det är inte samma utrymme som med en BTN bakgrund men sedan tar inte pangea lika mycket plats.

    Kommentar

    • RobbanG
      Användare
      • January 2004
      • 563

      #3
      Jag har själv en Pangea Rocky 2 i 720:an. Den är är betydligt tjockare och mer jämna på baksidan än BTN dvs följer inte framsidans struktur lika mycket som BTN. Det gör att om man skall ha pumpar och dylikt bakom bakgrunden tar den totalt lite mer plats. Men de har flera modeller som bygger ut olika. man skall nog lägga på 2-4 cm på det mått som anges.

      För övrigt är jag jätte nöjd med den. Ytfinnishen kanske inte är lika fin som BTNs:s när känner på den och tittar på den då den inte ligger i vatten. Men det inget som går att se med alger och genom 50 cm vatten. Dessutom kostade den mindre än hälften...
      //Robert

      Kommentar

      • malawialex
        Användare
        • January 2007
        • 125

        #4
        det är mest därför jag kollar på den. hade btn vart lika billig hade jag självklart valt btn istället. men det är inte alla som har råd med btn.
        375l : malawi
        253l : tomt
        222l : yngel malawi

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

          #5
          Man får vad man betalar för

          Kommentar

          • RobbanG
            Användare
            • January 2004
            • 563

            #6
            Ursprungligen postat av bmwpower
            Man får vad man betalar för

            Jo, men ibland får man mer för pengarna om man köper det billigare alternativet.
            //Robert

            Kommentar

            • malawialex
              Användare
              • January 2007
              • 125

              #7
              tycker dom verkar vara en bra konkurrent jämfört med btn okej, btn är det snyggaste men att betala 3900 för en PUR plast bit det är inte min grej =obs jag är inte snål har bara inte råd) ska dra och kolla på hela pangeas sortiment senare !
              375l : malawi
              253l : tomt
              222l : yngel malawi

              Kommentar

              • Malawi Micke
                Användare
                • October 2006
                • 167

                #8
                Rätta mig om jag har fel men jag har oxå haft en pangea rocky 3 i ett 720.
                Och när jag köpte den rådde försäljaren mig att inte ha malar i karet för dom kan suga sönder ytskicktet på bakgrunden!? Jag har nu sålt på min polare detta kar och ska dra igång ett nytt kar med btn moduler i stället.

                Tycker att man får bra mycket mera möjligheter med moduler än en enda bakgrund men det är väl smaksak oxå kanske blir mer biotop likt med en hel bakgrund eller vad vet jag...
                malawi 4 life

                Kommentar

                • RobbanG
                  Användare
                  • January 2004
                  • 563

                  #9
                  Ursprungligen postat av Malawi Micke
                  Rätta mig om jag har fel men jag har oxå haft en pangea rocky 3 i ett 720.
                  Och när jag köpte den rådde försäljaren mig att inte ha malar i karet för dom kan suga sönder ytskicktet på bakgrunden!? Jag har nu sålt på min polare detta kar och ska dra igång ett nytt kar med btn moduler i stället.

                  Tycker att man får bra mycket mera möjligheter med moduler än en enda bakgrund men det är väl smaksak oxå kanske blir mer biotop likt med en hel bakgrund eller vad vet jag...
                  Har också hört det där om ett känsligt ytskikt på Pangea. Jag lackade därför bakgrunden för att få lite extra skydd. Har inte haft igång den så länge 3-4 månader men än har inget hänt....

                  Fördelen med hela bakgrunder framför moduler tycker jag sitter i att karet blir mer lätt skött och lättare att fånga fisken.
                  //Robert

                  Kommentar

                  • bmwpower
                    Användare
                    • December 2002
                    • 1934

                    #10
                    Pangea har en helt anna uppbyggnad än BTN
                    Pangea är mer byggt som polyrutanskum

                    Kommentar

                    Arbetssätt...