Pole to pole Michael Palin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • October 2002
    • 601

    Pole to pole Michael Palin

    I går kväll visades avsnitt sex i serien Pole to pole från 1992. De sista tjugo minuterna är från Kigoma och resan med världens äldsta passagerarfärja, Liemba, från Kigoma till Mpulungu. Programmet går i repris på lördag kl 18:50. Jag har tyvärr aldrig åkt med Liemba, men var ombord i Kigomas hamn 1975. Många gånger har jag sett Liemba på sjön när vi åkt upp och ner (norr och sydlig riktning) på Tanganyikasjön. Det ingår i mina drömmar att åka med Liemba längs med hela sjön från Bujumbura till Mpulungu. Någon som vill hänga på?

    Här är från programtablån i Kanal 9


    "18:50 Pole to Pole

    I detta avsnitt: Plains and Boats and Trains. Michael ser vilda djur i Kenya och besöker platsen där Stanley mötte Dr Livingstone. Till slut kommer han till Zambia. Michael Palin följer upp sin resa jorden runt med att färdas från nordpolen till sydpolen längs longituden 30 grader öst. På sin resa passerar han 16 länder. Originaltitel: Pole to Pole. Del 6/8."
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    #2
    Eftersom Lars inte vet vad han har för leverantör av digitaltv så kan jag säga att det är Boxer. Kanal 9 kanske finns hos andra leverantörer oxå.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    Arbetssätt...