Bilder på era 720L kar, Behöver insperation!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ola.lindeberg
    Användare
    • October 2007
    • 180

    Bilder på era 720L kar, Behöver insperation!

    Hej,

    Har ett 720l kar på gång.

    Dock ingen bakrund ohc vill inte smälla ut 5500:- på en BTN.
    Vill inte bygga mig en egen direkt heller. Tänkte testa att bygga upp mycket med röter.

    Bilder önskas för insperation. Obs, Sydamerika...

    Mvh Ola
  • RobbanG
    Användare
    • January 2004
    • 563

    #2
    Alltid kul med lite bilder på folks kar. Tycker det lätt blir för mycket bilder på fiskarna men karen glöms bort.

    Kolla även inredningstråden den är ganska bra;
    Artikeln är klar, men diskussionen kan fortsätta... ********************** Jag jobbar på en artikel vars syfte skall vara att tipsa och inspirera i ämnet inredning. Det skall handla om att skapa ett vackert akvarium som du har på en plats i ditt hem där du vill att människor skall se det, ett visningskar helt enkelt. Du vill
    //Robert

    Kommentar

    • ola.lindeberg
      Användare
      • October 2007
      • 180

      #3
      tack för länken... riktigt bra faktiskt.,.

      Har bestämt mig nu. Har brun sand. sen ska jag köpa rötter som jag ska skruva i mittstagen som sedan hänger ned i karet. Kommer nog se rätt verklighetstroende ut. Problemet är att alla stora rötter är slut i akvarie affärerna här hemma..

      Lite svärdsplantor som sprider sig samt flytväxter som lägger sig runt rötterna. PErfekt gömställe fär yngel

      Hittade ett träd i skogen som hade vällt. Tog små rötter från det. stora som pasta ungefär men riktigt krokiga.
      Kommer bli skit bra!

      Kommentar

      • tjornpatrik
        Användare
        • August 2006
        • 830

        #4
        Ursprungligen postat av ola.lindeberg
        tack för länken... riktigt bra faktiskt.,.

        Har bestämt mig nu. Har brun sand. sen ska jag köpa rötter som jag ska skruva i mittstagen som sedan hänger ned i karet. Kommer nog se rätt verklighetstroende ut. Problemet är att alla stora rötter är slut i akvarie affärerna här hemma..

        Lite svärdsplantor som sprider sig samt flytväxter som lägger sig runt rötterna. PErfekt gömställe fär yngel

        Hittade ett träd i skogen som hade vällt. Tog små rötter från det. stora som pasta ungefär men riktigt krokiga.
        Kommer bli skit bra!
        Har inte du Hornbach i Malmö??? Här i Göteborg har dom ialf massor med mangrove rötter för väldigt bra priser. Bara ett tips.

        Kommentar

        • ola.lindeberg
          Användare
          • October 2007
          • 180

          #5
          Ja, det har jag.

          Dem hade bara små rötter ute på hyllan och sen inga stora på lager...

          Tyckte det var rätt dyrt där.. var nog 70kg/kg...

          Kommentar

          • tjornpatrik
            Användare
            • August 2006
            • 830

            #6
            Ursprungligen postat av ola.lindeberg
            Ja, det har jag.

            Dem hade bara små rötter ute på hyllan och sen inga stora på lager...

            Tyckte det var rätt dyrt där.. var nog 70kg/kg...
            Ok synd, i Göteborg har dom väldigt stort sortiment på rötter har själv köpt en hel del där genom åren. Den senaste stora jag köpte för ett halvårsedan var gissningsvis 110-120cm lång och 10kg+, betalade under 500:-.

            Kommentar

            Arbetssätt...