vad tror ni??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drenner
    Användare
    • January 2007
    • 272

vad tror ni??

jag har lite problem med min ena vändmal, den är dubbelt så stor som den andra vändmalen, och är TJOCK!! den äter säkert 3ggr så mkt som de andra fiskarna. så jag fick en liten idé´, jag kanske kan ha den på "bantning" i "yngel-karet", ynglena i yngel-karet är ca 2,5-3cm och malen ca 9-10cm, tror ni detta kan funka i ett par veckor om jag slänger i någon växt åt malen så den känner sig lite mer hemma??
    160l malawi
    112l sällskapskar/CA:D
    24l yngelkar:D
  • Gäst

Ursprungligen postat av drenner
    jag har lite problem med min ena vändmal, den är dubbelt så stor som den andra vändmalen, och är TJOCK!! den äter säkert 3ggr så mkt som de andra fiskarna. så jag fick en liten idé´, jag kanske kan ha den på "bantning" i "yngel-karet", ynglena i yngel-karet är ca 2,5-3cm och malen ca 9-10cm, tror ni detta kan funka i ett par veckor om jag slänger i någon växt åt malen så den känner sig lite mer hemma??
    Har DU problem med att vändmalen är "TJOCK"?
    Har en bestämd känsla av att den skulle kunna bli ännu "TJOCKARE" bland dina yngel... Sen skulle den säkerligen må ordentligt dåligt när/om vattenkvaliteten försämras radikalt i det alldeles för lilla akvariet!
    Mvh/Andreas.

Kommentar

• drenner
      Användare
      • January 2007
      • 272

ok, då får jag hoppas att det löser sig själv då. jag vill ju behålla mina yngel...
      160l malawi

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Vandmalshonor brukar bli valdigt feta men det gar ner. Gissningsvis sa ar det agg som bildas men som av okand orsak inte laggs och sedan tillbakabildas. Min hona ar snart trettio ar och hon har altid haft dessa "fetcykler". Tyvarr har jag aldrig sett lek eller yngel. Vandmalar ar tyvarr ratt svarlekta.
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• drenner
          Användare
          • January 2007
          • 272

ok, för den här har mer eller mindre alltid varit "tjock" och ätit väldigt mycket. den har även växt väldigt fort tycker jag eller är detta "normalt"??
          160l malawi

Kommentar

Arbetssätt...