Vad har hänt? Inaktivt på forumet...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobbanG
    Användare
    • January 2004
    • 563

    Tonläget kanske blir extra tydligt när det är lite låg aktvitet på forumet eller så läser jag fel trådar.

    Däremot håller jag med om att det inte blir någon diskussion om alla har samma åsikt. Men det är just därför man måste vara öppen och tolerant för att inte gå till person anpgrepp.
    //Robert

    Kommentar

    • Gäst

      Tyvärr så håller jag inte med! Stormarna blir ju värre och tenderar att spåra ur rejält och frågeställningarna tappas bort i stället så blir det rena påhopp sedan är det fullt upp med att den förorättade ska ge igen och stormen blir rena orkanen. huvva!! Olika åsikter är sunt i debatter men en god ton bör bibehållas även om åsikter går i sär och inte delas.Alla kan inte tycka lika men allas åsikter borde kunna respekteras ändå,Men har sett i några fall(inte många men ändå) Att åsikter avböjes och är icke önskvärda! Ja inte tycker jag att sådana inlägg bidrar till att öka aktiviteten på forumet, tvärt om så tror jag fler än jag avstår då ofta från att skriva inlägg.Och nya frågor ställes inte,risken att bli avspisad eller nonchalerad är i dagens forum stor tyvärr.Jag hoppas att trenden vänder och det trivsamma som varit återkommer.

      Naturligtvis kan jag ha helt fel men detta är mina tankar,Ha det bra alla ciklidister
      Senast redigerad av Gäst; 09 November 2007, 12:52.

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

        Ursprungligen postat av malawijanne
        Men en sak som jag tycker är dåligt det är när det blir smutskastning och pajkastning på enskilda personer, Då tycker jag att dom som är moderator ska gå in mycket tidigare och antingen varna eller redigera eller ta bort dom inläggen.
        Och har dom inte tid att göra det, dom kanske inte är uppkopplade jämt, då ska dom göra det när dom kopplar upp sig.
        Ja nu bröt jag mot reglerna, men ni får ursäkta, jag tycker att det borde tillföra debatten vi för på den här tråden.Janne
        Hej

        Jag valjer att svara pa detta i forumet. Mitt svar ar generellt och syftar inte pa nagon sarskild trad.

        Reglerna ar till for att forhindra ett "drev" mot moderatorerna som inte kan forsvara sig eftersom att inlaggen ar borttagna. De ar inte till for att forhindra en diskussion om hur vart gemensamma forum ska anvandas och utvecklas.

        Nar saker hander pa natter och halger sa ar det inte sa himla latt att ga in i en trad som "sparat" ur och det ena har lett till det andra. Da ar det en stor bulk av inlagg som ar problemet snarare an ett enstaka inlagg. Vem borjade osv. Vi har ju jobb att skota och jobbar alla ideellt. Sa aven om det ska vara som du sager "i de basta av vardar" sa ar alltid en radering nagot som kan orsaka ont blod. Det basta ar om det gar skota via PM och endast uppenbara overtramp tas bort. Sedan haller jag med om att just smutskastning av enskilda personer ar sarskilt illa.

        I idealfallet sa gor moderatorerna ingenting forutom att flytta inlagg som hamnat i fel kategori eller ta bort inlagg som rakat laggas upp tva ganger. Sa ar det faktiskt nastan hela tiden.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

          Ursprungligen postat av Ola Svensson
          Hej

          Jag valjer att svara pa detta i forumet. Mitt svar ar generellt och syftar inte pa nagon sarskild trad.

          Reglerna ar till for att forhindra ett "drev" mot moderatorerna som inte kan forsvara sig eftersom att inlaggen ar borttagna. De ar inte till for att forhindra en diskussion om hur vart gemensamma forum ska anvandas och utvecklas.

          Nar saker hander pa natter och halger sa ar det inte sa himla latt att ga in i en trad som "sparat" ur och det ena har lett till det andra. Da ar det en stor bulk av inlagg som ar problemet snarare an ett enstaka inlagg. Vem borjade osv. Vi har ju jobb att skota och jobbar alla ideellt. Sa aven om det ska vara som du sager "i de basta av vardar" sa ar alltid en radering nagot som kan orsaka ont blod. Det basta ar om det gar skota via PM och endast uppenbara overtramp tas bort. Sedan haller jag med om att just smutskastning av enskilda personer ar sarskilt illa.

          I idealfallet sa gor moderatorerna ingenting forutom att flytta inlagg som hamnat i fel kategori eller ta bort inlagg som rakat laggas upp tva ganger. Sa ar det faktiskt nastan hela tiden.
          Jo självklart så förstår jag att moderatorerna gör det på ideel basis, och att dom har annat och göra, än att sitta och radera en massa inlägg.
          Men när man ser att det finns en moderator som är med (ingen nämnd och ingen glömd) och debattera och ser påhoppen då tycker jag faktiskt att han ska gå in och styra upp det.
          Men det kan ju vara så att alla moderatorer inte få gå in i alla ämnen och radera.
          Men om det är så så kan vi väl ge dom befogenheterna att dom får gå in och radera i alla trådar.
          Och raderar vi påhoppen mot enskilda med en gång så lär vi få en positivare stämning på forumet.
          Jag tittade för skoj skull vilka som var moderator, ett ämne hade bara Gosatta, det var väl rättså länge sedan han var aktiv på forumet, Det är kanske dags att uppdatera vilka som ska vara moderator.
          Tycker du Ola att detta strider mot våra forumsregler så får du ta bort, så kan jag maila dig istället.Janne

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

            Ursprungligen postat av Lennart 2
            Tyvärr så håller jag inte med! Stormarna blir ju värre och tenderar att spåra ur rejält och frågeställningarna tappas bort i stället så blir det rena påhopp sedan är det fullt upp med att den förorättade ska ge igen och stormen blir rena orkanen. huvva!! Olika åsikter är sunt i debatter men en god ton bör bibehållas även om åsikter går i sär och inte delas.Alla kan inte tycka lika men allas åsikter borde kunna respekteras ändå,Men har sett i några fall(inte många men ändå) Att åsikter avböjes och är icke önskvärda! Ja inte tycker jag att sådana inlägg bidrar till att öka aktiviteten på forumet tvärt om så tror jag fler än jag avstår då ofta från att skriva inlägg.Och nya frågor ställes inte att bli avspisad eller nonchalerad är i dagens forum stor tyvärr.Jag hoppas att trenden vänder och det trivsamma som varit återkommer.

            Naturligtvis kan jag ha helt fel men detta är mina tankar,Ha det bra alla ciklidister
            Ja jag erkänner att jag ibland skriver en del saker som inte är så bra.
            Men samtidigt som jag skriver ett inlägg som ser opassande ut i skrift, så är det några stycken, till 90% samma personer varje gång, som är snabba på kommentera det, och det är sällan på ett positivt sätt. Och sist men inte minst alla är inte så duktiga på att utrycka sig i skrift, så det är många inlägg som man tolkar fel. Janne

            Kommentar

            • RobbanG
              Användare
              • January 2004
              • 563

              Ursprungligen postat av Lennart 2
              Tyvärr så håller jag inte med! Stormarna blir ju värre och tenderar att spåra ur rejält och frågeställningarna tappas bort i stället så blir det rena påhopp sedan är det fullt upp med att den förorättade ska ge igen och stormen blir rena orkanen. huvva!! Olika åsikter är sunt i debatter men en god ton bör bibehållas även om åsikter går i sär och inte delas.Alla kan inte tycka lika men allas åsikter borde kunna respekteras ändå,Men har sett i några fall(inte många men ändå) Att åsikter avböjes och är icke önskvärda! Ja inte tycker jag att sådana inlägg bidrar till att öka aktiviteten på forumet tvärt om så tror jag fler än jag avstår då ofta från att skriva inlägg.Och nya frågor ställes inte att bli avspisad eller nonchalerad är i dagens forum stor tyvärr.Jag hoppas att trenden vänder och det trivsamma som varit återkommer.

              Naturligtvis kan jag ha helt fel men detta är mina tankar,Ha det bra alla ciklidister
              Du och jag verkar ha likartade åsikter så det är inte bara du som har dessa tankar.
              //Robert

              Kommentar

              • Gäst

                Ursprungligen postat av malawijanne
                Ja jag erkänner att jag ibland skriver en del saker som inte är så bra.
                Men samtidigt som jag skriver ett inlägg som ser opassande ut i skrift, så är det några stycken, till 90% samma personer varje gång, som är snabba på kommentera det, och det är sällan på ett positivt sätt. Och sist men inte minst alla är inte så duktiga på att utrycka sig i skrift, så det är många inlägg som man tolkar fel. Janne
                Hej janne

                Det lätt att bli missförstådd i skrift och syftet med inlägget missförstås och det är självklart att man vill försöka reda ut detta och känner man sig sedan påhoppad så vill man självklart ge igen,helt naturligt. Tanken med mitt inlägg är att om det blir lite lugnare så kanske fler vill delta i debatten och ställa sina frågor så blir det aktivare på forumet och på sikt så växer frågestocken och deltagar antalet.Men klimatet på forumet är ibland uppåt väggarna

                Kommentar

                • Gäst

                  Ursprungligen postat av RobbanG
                  Du och jag verkar ha likartade åsikter så det är inte bara du som har dessa tankar.
                  Nej jag tror att fler tycker likvärdigt/liknande och tror även att det finns folk som hellre ställer sina frågor någon annanstans i stället,fast man vet att det finns mer kompetens här på forumet.Men klimatet är lugnare där och man riskerar inte att känna sig förlöjligad eller nedvärderad.Jag tror att om det var lugnare så skulle antalet inlägg och deltagare öka.

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

                    Ursprungligen postat av Lennart 2
                    Nej jag tror att fler tycker likvärdigt/liknande och tror även att det finns folk som hellre ställer sina frågor någon annanstans i stället,fast man vet att det finns mer kompetens här på forumet.Men klimatet är lugnare där och man riskerar inte att känna sig förlöjligad eller nedvärderad.Jag tror att om det var lugnare så skulle antalet inlägg och deltagare öka.
                    Ja vad tycker du Lennart, du brukar alltid hålla en bra nivå på dina inlägg.
                    Kan det inte vara ett bra förslag att alla forumsvärdarna får gå in och styra upp i alla ämnena plus att styrelsen uppdaterar forumsvärdarna.
                    Sedan tycker jag fortfarande att dom ska gå in i ett tidigare läge och framförallt ta bort dom påhoppen som är, med en gång.
                    Eller är det bara jag som tycker att man ska styra upp påhoppen tidigare.Janne
                    Senast redigerad av malawijanne; 09 November 2007, 13:49.

                    Kommentar

                    • Gäst

                      Ursprungligen postat av malawijanne
                      Ja vad tycker du Lennart, du brukar alltid hålla en bra nivå på dina inlägg.
                      Kan det inte vara ett bra förslag att alla forumsvärdarna får gå in och styra upp i alla ämnena plus att styrelsen uppdaterar forumsvärdarna.
                      Sedan tycker jag fortfarande att dom ska gå in i ett tidigare läge och framförallt ta bort dom påhoppen som är, med en gång.
                      Eller är det bara jag som tycker att man ska styra upp påhoppen tidigare.Janne
                      Ja du Janne

                      Det är ingen lätt fråga! och är en sk"het potatis" Det finns många gånger inget mellanting antingen moderreras mycket eller nästan inget.Men rena påhopp tycker jag att det skall ageras mot med en gång innan det spårar ur och tråden sprungit iväg, ofta tror en del att det är fritt fram att bete sig hur som helst.Att som det blivit en tråd spårade ur i många inlägg sedan när man kommer in så existerar inte tråden det är lite förvirrande.Men förståeligt att man tar bort eländet.På sikt så borde forumvärdar fungera bättre än rena moderatorer där tror jag nog att ncs och styrelsen valt rätt men det ställer även krav på deltagarna,att god ton behålls så jag hoppas att folk besinnar sig och trivseln återkommer och vi slipper fler dumheter.Ju fler som är på forumet ju mer kan vi lära av varandra och bli ännu bättre som akvarister och ciklidister.

                      Kommentar

                      • LN
                        Användare
                        • December 2004
                        • 4744

                        Jag tycker att nästan alla inlägg här på Ciklidforumet har Lennart 2`s mycket passande "ordspråk" som baktanke.

                        "som akvarist är man aldrig nöjd,det kan bli bättre! "

                        O att gå från nästan alla till alla är nog näst intill omöjligt.

                        O ja tror att det ibland skrivs när man är i lite vredesmod o till människor man kivat med tidigare. Med andra ord ja tar nästan aldrig illa vid mig om det skrivs om mig själv. Däremot så blir ja irriterad om det riktas mot någon annan, särskilt om det rör sig om en ny besökare.

                        O andra sidan har ja inte läst att någon nyanländ har blivit sågad här på Ciklid på åratal
                        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...