Vad har hänt? Inaktivt på forumet...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

    Hur tänker du då ?
    å ena sidan diskuterar du det dåliga forumstalet
    sen säger du att 99% är skit (antar att du menar dina egna)
    sen ska du ta time out och bara hålla till på Tyska sidor
    låva inget ni inte kan hålla
    trust me du kommer att längta tillbaka
    vi är ju en stor familj
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • Gäst

      Hej!

      Hej!
      Här är ett missförstånd som måste rättas till Chefen på lagret vad jag menade var inte att ciklid.se forumet är dåligt tvärtom utan jag menade internet i allmänhet nu får inte herr chefen misssförstå mig,för som ni säger vi är en enda stor familj det är också vår vän som sade detta med internet i allmänhet så chefen var vid gott mod,Mvh Ann-Mari

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        Hur fungerar avläsningen på hur många det är som besöker sajten? Just nu är det 49 besökare varav 20 är medlemmar...men jag har en känsla av att denna statistik varit ifrågasatt tidigare och då hur den egentligen fungerar och hur pass aktuell den är.

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          Ursprungligen postat av Malawe
          Hur fungerar avläsningen på hur många det är som besöker sajten? Just nu är det 49 besökare varav 20 är medlemmar...men jag har en känsla av att denna statistik varit ifrågasatt tidigare och då hur den egentligen fungerar och hur pass aktuell den är.
          Av antalet besökare brukar det vara en hel del sökrorobotar som indexerar sidorna inräknade.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            Jag är ju alltid online...kanske inte alltid på sajten men frågan är hur länge jag "hänger kvar". Hur ofta uppdateras sökningen/registreringen?

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

              Ursprungligen postat av Malawe
              Jag är ju alltid online...
              Det har vi märkt .

              Ursprungligen postat av Malawe
              Hur ofta uppdateras sökningen/registreringen?
              Det beror på inställningen, jag tror att default är 15 minuter.

              Edit* Efter att ha tittat på listan "Aktiva användare för närvarande" så verkar det att vara inställt på 15 minuter.
              Senast redigerad av Micke; 05 November 2007, 15:12.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • Gäst

                Hej!

                Hej!
                Min uppfattning är den att internet allmänt är ett forum som man lätt kan missförstå varandra på,jag är vet att jag missförstått andra och även själv blivit missförstådd,jag är också övertygad om att skulle vi träffas i verkligheten och tala med varandra så skulle vi få en helt annan bild av varandra internet är INTE ett bra forum om man vill lära känna människor på ett riktigt sätt,att lära känna människor på ett naturligt sätt är och träffas och samtala i lugn och ro och inte genom och slå ett visst antal nedslag på tangenbordet,Mvh Ann-Mari

                Kommentar

                • cf.akvarielagret
                  Användare
                  • April 2002
                  • 5028

                  Ursprungligen postat av annmari
                  Hej!
                  Min uppfattning är den att internet allmänt är ett forum som man lätt kan missförstå varandra på,jag är vet att jag missförstått andra och även själv blivit missförstådd,jag är också övertygad om att skulle vi träffas i verkligheten och tala med varandra så skulle vi få en helt annan bild av varandra internet är INTE ett bra forum om man vill lära känna människor på ett riktigt sätt,att lära känna människor på ett naturligt sätt är och träffas och samtala i lugn och ro och inte genom och slå ett visst antal nedslag på tangenbordet,Mvh Ann-Mari
                  Det här va ju ett vettigt inlägg har du träffat Gud
                  jag har varit på Ciklidstämmorna sedan Dackefejden och jag minns inte ens att vi någonsin har haft ett gräl på Stämmorna.
                  alla är välkommna
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor
                  jag frågade hur stor ? inget svar
                  han kanske behövde låna toaletten

                  Kommentar

                  • Gäst

                    Hej!

                    Hej!
                    Ha ha ha ha härligt chefen du är suverän du jaså du har varit med sen dackefejden då är herrn riktigt gammal vetja jovisst tror jag chefen när han talar om stämmorna jo förresten ingick cellostämman?ha ha ha ha Mvh Ann-Mari PS Dín butik herrn står i en klass för sig

                    Kommentar

                    • Penti
                      Användare
                      • October 2007
                      • 14

                      en tanke?

                      En tanke som slog mig när jag läste denna tråd...

                      Har det funnits eller har det diskuterats om en "Newbie"-avdelning där man får fråga allt som handlar om akvaristik. exempelvis -Varför simmar mina fiskar ryggsim. eller varför är min mal helt vit och har inte rört sig ur fläcken på en månad osv osv... men även att samma fråga får dyka upp om man inte orkar eller kan söka i forumet... Allt detta utan att behöva bli häcklad av "elit(e)" akvarister m.m som jag sett att folk menar på att dom är.. Pekar inte på någon ... och folk får gärna se sig som bättre och duktigare... dom är en stor resurs som man skall ta vara på men som kan skapa osäkerhet för nybörjare.

                      Kanske att man kan skriva inlägg som gäst (ej registrerad) på denna "Newbie" -avdelning och ge möjligheten att vara anonym då det ju kan vara pinigt att fråga om saker som kan vara självklara för vissa...men även att se det som ett sätt att bjuda in nya användare som kanske inte "orkar"/vill registrera sig som användare men som är potentiella medlemmar om dom bjuds in på rätt sätt.

                      kanske har förslaget diskuterats tidigare. En liten tanke i natten iallafall!

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9122

                        Penti,
                        Välkommen till detta eminenta forum.

                        Ställ din newbee fråga hur dum den nu du tycker att den är. Alla har vi varit nybörjare. När jag var en pojkspoling, så fick jag vackert ta mössan i hand och be farbrorn om lov att ställa en fråga.

                        Enda kravet är väl att frågorna ställs i rätt avdelning. Inte så lätt alla gånger i början, men utan frågor så blir det inga svar.
                        Senast redigerad av Wilhelm; 08 November 2007, 01:42.
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • September 2002
                          • 5394

                          Jag tycker att Pentis ide är ganska bra. För den avdelningen har man moderatorer med stor allmänkunskap inom akvaristik som på ett pedagogiskt sätt kan svara så nya medlemmar slipper känns sig idiotförklarade vilket är lätt hänt här ibland.
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • RobbanG
                            Användare
                            • January 2004
                            • 563

                            Tycker också att Pentis idé är bra även om jag tycker att den inte skall behövas. Ingen skall behöva utså häckel och dylikt.

                            Den senaste tiden tycker jag ett antal trådar har fått en mycket otrevlig utveckling, med riktigt skarpa kommentarar och personliga påhopp.
                            Jag är här inne för att det är kul, intressant och givande, inte för att bli förbannad eller kränkt.
                            Jag väljer att inte skriva eller följa dessa trådar (i den mån det går) och blir därför inte påhoppad elelr förbannad, men tycker det samtidigt är tråkigt.
                            Min förhoppning är att det skall bli bättre, men blir det inte ganska snart en mer öppen och positiv stämning så komme inte jag vara besöka detta forum längre.

                            Jag tycker att det ligger på allas ansvar att fundera varför man är här. Alla borde inta en mer öppen, positiv och tolerant attityd så att varje gång någon lämnar detta forum (tillfälligt) har man tagit med sig något gott och vill komma tillbaka.
                            //Robert

                            Kommentar

                            • LN
                              Användare
                              • December 2004
                              • 4744

                              Tycker oxå att Pentis ide är strålande.

                              Sen tycker ja att det är 95% positivt här på Ciklid, o egentligen så gillar ja de 5% storm oxå.
                              För att det är kul med den dynamik som uppstår o de debatter som uppkommer när stormen har lagt sig.
                              Naturligt vi så är det 100% negativt om någon känner sig oförrättad
                              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                              Kommentar

                              • malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

                                Ursprungligen postat av LN
                                Tycker oxå att Pentis ide är strålande.

                                Sen tycker ja att det är 95% positivt här på Ciklid, o egentligen så gillar ja de 5% storm oxå.
                                För att det är kul med den dynamik som uppstår o de debatter som uppkommer när stormen har lagt sig.
                                Naturligt vi så är det 100% negativt om någon känner sig oförrättad
                                Jag tycker också att vi har en bra ton här på ncs, men klart den kan bli bättre.
                                Dom här 5% storm trådarna tror jag också är viktiga, för ofta handlar det om olika sätt som vi ser på att utveckla forumet, och det är framförallt vi gamla som är flitiga debattörer där. och det är det som gör att utvecklingen går framåt att det finns folk som har olka uppfattningar och vågar skriva det.
                                Hade det bara varit jasägare så händer det inte mycket.
                                Men en sak som jag tycker är dåligt det är när det blir smutskastning och pajkastning på enskilda personer, Då tycker jag att dom som är moderator ska gå in mycket tidigare och antingen varna eller redigera eller ta bort dom inläggen.
                                Och har dom inte tid att göra det, dom kanske inte är uppkopplade jämt, då ska dom göra det när dom kopplar upp sig.
                                Ja nu bröt jag mot reglerna, men ni får ursäkta, jag tycker att det borde tillföra debatten vi för på den här tråden.Janne

                                Kommentar

                                Arbetssätt...