Vad har hänt? Inaktivt på forumet...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #91
    Ursprungligen postat av Robin
    Det måste alltså bli coolt med ciklider?
    Nej..men kanske intressant..för de flesta som är här på forumet.

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

      #92
      Ursprungligen postat av tege
      Inte så konstigt att många flyr det här forumet. Här kryllar ju av nördar som bygger om sina hus bara för att få plats med sin hobby där hemma.
      Dom fattigaste på forumet kladdar in BTN-moduler för 3-4 tusen spänn i sin tanganyika burk. Sen fyller man burken med fisk för ytterligare 4 tusen spänn eller mer.
      Ja man kan ju undra varför inga arbetslösa ungdomar söker sig hit.

      Men kul har vi, vi som trivs här......
      Menar du på någon som helst allvar att mitt akvariebygge har med nergången att göra??????
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #93
        Ursprungligen postat av LN
        Menar du på någon som helst allvar att mitt akvariebygge har med nergången att göra??????
        Det vore ju orimligt då det handlar om hobbyn på olika nivåer och alla nivåer borde det finnas rum för...

        Kommentar

        • tege
          Användare
          • February 2005
          • 2753

          #94
          Ursprungligen postat av LN
          Menar du på någon som helst allvar att mitt akvariebygge har med nergången att göra??????
          Hoppas inte för jag följer ditt bygge väldigt noggrant. Skitkul tycker jag. Hoppas själv komma igång med något liknande inom ett år eller två.
          Åtminstonde håller såna som du drömmen igång.

          Det som saknas är kanske fler som skrivar om lite mer överkomliga projekt som även lockar en liten plånbok.
          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

            #95
            Jo ja ja fattar helt ok.
            Det är sant att vi behöver överkommliga proj. O det stämmer säkert oxå att det kanske har smugit sej in en känsla av akvarieöverklass.
            Men jag tycker att inte kan vara mera fel. För att så känner jag inte alls när ja surfar här på Ciklid. Det är alltid vänliga svar o påstående
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

              #96
              Är inte ett av kruxen att det är just så olika nivå på folket som håller fisk? Ciklid.se håller rätt hög standard/kunskapsnivå, och det tror jag kan avskräcka en hel del nybörjare, men de söker info och läser gärna. Enklare att komma in på Zoopet som "nybörjare". De erfarna som har massor med funderingar att ventilera tröttnar i stället på samma frågor gång från gång, som deelays exempel med bänkarna. Självklart borde det vara så att alla inlägg oavsett kunskapsnivå borde få plats/svar, men jag tror inte det funkar så. Jag försöker själv svara på det jag har en uppfattning om, men tidvis så lackar jag ur på "samma fråga hela tiden".

              Jobbar ju med statistik, och jag tror inte vi ska tolka en nedgång alltför negativt - vänta och se. Fortsätter nedgången så kan vi försöka göra något åt det vad det lider. "Risken" är annars att man ändrar och ändrar samt lägger ner en massa jobb på förändring av sådant som egentligen lockar folk - bara man ger dem lite tid.

              Annars en klurig fråga det där med "konkurrerande forum". Personligen tror jag båda sidor har rätt där. Liksom handel gynnar handel så gynnar forum andra forum - men samtidigt har man begränsad tid, så spanar man av flera forum varje dag så blir det färre inlägg i respektive forum, men kanske fler inlägg på totalen. Jag tycker Zoopet är bra på att locka "nybörjarna", men ge dem lite tid så söker de sig hit...

              Hilsen,

              P
              Ingen fisk har läst böckerna.

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                #97
                Ursprungligen postat av LN
                Jo ja ja fattar helt ok.
                Det är sant att vi behöver överkommliga proj. O det stämmer säkert oxå att det kanske har smugit sej in en känsla av akvarieöverklass.
                Men jag tycker att inte kan vara mera fel. För att så känner jag inte alls när ja surfar här på Ciklid. Det är alltid vänliga svar o påstående
                Ja jag försöker alltid att vara vänlig he he he. Men det är ju faktiskt så att man har lärt känna en del här på ciklid.se, och det gör faktiskt att man kan skoja med en del på ett tyket sett.
                Och det är klart när man ny, och ser den diskussionen så kanske man blir lite blyg, och att man inte gärna ger sig in i den diskussionen.Janne

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4594

                  #98
                  Ursprungligen postat av malawijanne
                  Ja jag försöker alltid att vara vänlig he he he. Men det är ju faktiskt så att man har lärt känna en del här på ciklid.se, och det gör faktiskt att man kan skoja med en del på ett tyket sett.
                  Och det är klart när man ny, och ser den diskussionen så kanske man blir lite blyg, och att man inte gärna ger sig in i den diskussionen.Janne
                  Ja Janne, vi som vet att du är en fjant kan ju hantera dina inlägg
                  Tony Englund

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

                    #99
                    Ursprungligen postat av Tony
                    Ja Janne, vi som vet att du är en fjant kan ju hantera dina inlägg
                    He he he.Janne

                    Kommentar

                    • Mattias777
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1493

                      Ursprungligen postat av LN
                      Glömde den viktigaste av alla punkter.

                      Vårt bemötande av nya forumsmedlemmar. Här känner jag är den största skillnaden mellan oss och andra forum.
                      Vi är helkass på att få nya medlemmar att känna sig som hemma och släppa garden och börja skriva inlägg.

                      Vi är mer än någonsin beroende av att vårda nytillkomna på ett bra sätt.
                      Håller helt med dig. Jag har inte varit med här så länge men man får en känsla när man läser inläggen att det är sån prestige och kapptävling vem som vet mest, undgefär som ett malawikar där alla böjer sig för den mest aktade och det känns så jävla falskt på nåt sätt... Det känns trist tycker jag. Ingen har välkommnat mig tex.


                      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9122

                        Ursprungligen postat av Mattias777
                        Ingen har välkommnat mig tex.
                        Bättre sent än aldrig. Välkommen till detta eminenta forum Mattias.
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        • Mattias777
                          Användare
                          • November 2006
                          • 1493

                          Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Bättre sent än aldrig. Välkommen till detta eminenta forum Mattias.
                          Tack, det värmer i höstmörkret. Jag menar, vi är alla bara små människor och även de som vet mycket vet igentligen inte så mycket.... Men jag uppskattar forumet, hoppas folk kan ta ner garden lite bara.


                          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • November 2005
                            • 3217

                            Ursprungligen postat av Mattias777
                            Tack, det värmer i höstmörkret. Jag menar, vi är alla bara små människor och även de som vet mycket vet igentligen inte så mycket.... Men jag uppskattar forumet, hoppas folk kan ta ner garden lite bara.
                            Ja vi är alla små människor, och det är inte mycket vi vet när det väl kommer till kritan, men det är klart om vi inte delar med oss om alla misstag vi har gjort, och även dom gångerna det har blivit bra, ny som gammal på forumet.
                            Så lär det inte bli så mycket debatt här på forumet, och självklart så lär det komma in lite prestige, hur och varför man har gjort så ,för att vi har upplevt så olika saker i våran hobby, men det
                            är ju inte så konstigt vi håller på med levande djur, och alla djur är faktiskt individuella, ifall att om någon på forumet trott något annat.Janne

                            Kommentar

                            • Mattias777
                              Användare
                              • November 2006
                              • 1493

                              Ursprungligen postat av malawijanne
                              Ja vi är alla små människor, och det är inte mycket vi vet när det väl kommer till kritan, men det är klart om vi inte delar med oss om alla misstag vi har gjort, och även dom gångerna det har blivit bra, ny som gammal på forumet.
                              Så lär det inte bli så mycket debatt här på forumet, och självklart så lär det komma in lite prestige, hur och varför man har gjort så ,för att vi har upplevt så olika saker i våran hobby, men det
                              är ju inte så konstigt vi håller på med levande djur, och alla djur är faktiskt individuella, ifall att om någon på forumet trott något annat.Janne
                              Jag har inget emot debatter eller att man delar med sig av erfarenheter . Det är bla det forumet är till för. Jag kanske har fel men jag upplever en osund prestige ibland på forumet. Vissa drar sig kanske undan i en sån atmosfär...


                              http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                              Kommentar

                              • LN
                                Användare
                                • December 2004
                                • 4744

                                Välkommen Mattias777.
                                Ja ska föröka tagga ner ett eller två pinnhål. Lovar att försöka.
                                Men precis som janne säger så lär man känna folk här och det gör att ibland så kan tonläget verka hårdare än det är.
                                Men jag har riktigt kul här på Ciklid o det är därför ja är här.
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...