Köpte fler fiskar och släppte i måndags. Nu ligger alla nära eller direkt på botten, alla i samma hörn.
Akvariet var relativt nystartat (några veckor).
Men jag hade bytt filtret, som är ett eheim innerfilter.
Jag har 4 Ps. msobo och 4 Mel. Auratus.
Hanarna har tappat färg.
Vet inte om detta kan bero på att jag inte har kunnat mata eftersom det har varit för mycket nitrit i akvariet. Eller är det kanske rent av nitriten som gjort fiskarna slöa? Är det i så fall omöjligt att rädda dem? Om de redan ligger och flämtar?
Har precis bytt 50 % av vattnet och skall snart hälla i 30% från ett gammalt akvarium.
Har försökt få tag på någon som ville byta mitt filer mott ett begagnat (bakterieflora) men har inte lyckats. Någon i Kristianstad som vill hjälpa?
Tack på förhand
/Peter
Akvariet var relativt nystartat (några veckor).
Men jag hade bytt filtret, som är ett eheim innerfilter.
Jag har 4 Ps. msobo och 4 Mel. Auratus.
Hanarna har tappat färg.
Vet inte om detta kan bero på att jag inte har kunnat mata eftersom det har varit för mycket nitrit i akvariet. Eller är det kanske rent av nitriten som gjort fiskarna slöa? Är det i så fall omöjligt att rädda dem? Om de redan ligger och flämtar?
Har precis bytt 50 % av vattnet och skall snart hälla i 30% från ett gammalt akvarium.
Har försökt få tag på någon som ville byta mitt filer mott ett begagnat (bakterieflora) men har inte lyckats. Någon i Kristianstad som vill hjälpa?
Tack på förhand
/Peter
Kommentar