Ohyggligt!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BJC
    Användare
    • June 2006
    • 166

    Ohyggligt!!!

    Kolla bifogad länk, om ni klarar av det. Djurplågeri av värsta sort. Detta måste beivras.

    Varning för mycket starka bilder...

    PETA delivers a variety of animal rights videos: from sexy animal rights testimonials to humorous celebrity public service announcements (PSAs) to graphic, undercover investigations.
  • Gäst

    #2
    ...Usch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • March 2004
      • 3187

      #3
      Fy satan!!
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Det äcklar en hur människan är. Jag undrar ändå i vilket land det där förekommer...egentligen har det ingen betydelse...men tyvärr så kan det förklara en del då vissa länder/religioner/kulturer inte alls har samma känsla för djur som andra har.

        Man blir både ledsen och förbannad när man ser sådant här...

        Satt igår och kollade på Youtube och videos med vardagsvåld och slagsmål...världen är riktigt rutten...det är en sak som är säker!

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          #5
          Forfarliga bilder det haller jag med om.

          Men det finns ingen information. De lobbar mot palsdjursuppfodning (som jag ar mot) men utan info om var och nar filmen tagits sa ar det ratt otrevlig manipulation enligt mig. Behandlas djur sa har idag? Det far vi inte veta, atminstone inte vid sjalva klippet.

          Det ar mycket mer effektivt och "demokratiskt oppet" om man t ex far lasa att skinnbitarna pa vantarna fran H&M ar fran kinisiska katter fran den har farmen dar man gor sa har. Da andrar sig H&M. Den har foreningen vill ha pengar.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • March 2004
            • 3187

            #6
            Bra sagt,Ola!
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

              #7
              Eftersom att jag haller pa med "djurforsok" om an ganska snalla sadana (fiskarna far leka och jag tittar pa dem) sa ar jag ratt kanslig mot sant har. Filmer och bilder fran 70-talet anvands i propagandan mot djurfosok. En hel del ar inte ens forskning utan den rutinmassiga "kontrollen" av kosmetika och schampon som inte anvands langre (droppa schampo i ogonen etc).

              I England ar "djurrattsaktivisterna" rena terrorister med mordhot som maste tas pa allvar. Opinionen vande nagot nar ett gang aktivister gravde upp mamman till nagra som startat en kaninfarm. De kravde att farmen skulle laggas ner for att de skulle fa tillbaka mammans kvarlevor.

              Efter detta sa gav premiarministern FOR FORSTA GANGEN stod till forskarna och kallade djurforsoksgruppernas metoder oakseptabla. Folk har sag det som en mycket stor dag. Det ar ratt spant i England helt enklet.

              Seriosa djurrattsaktivister maste vara medvetna om denna baksida och ta avstand fran alla oseriosa metoder. Som jag har forstatt det sa ar orsaken till att lagforslaget mot totalforbjud av palsfarmer i Sverige inte klubbats igenom pga attacker mot farmer. Man kan inte ge sken av att ge vika for terrorister.
              Senast redigerad av Ola Svensson; 23 October 2007, 11:29.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                Håller helt med dig Ola. Hur vedervärdigt det än må vara och hur oförsvarligt det än är..så motiverar det inte till terroristhandlingar bara för att få igenom sin sak. Om man ger efter för sådana handlingar så kommer det bisarra att tiodubblas inom kort och gälla alla konflikter...vare sig det är djurförsök, djurplågeri eller en demonstration på jobbet om att få sitta fem minuter extra och dricka kaffe. Som jag skrev...världen är sjuk...riktigt sjuk...och det är mycket sorgligt att se, läsa och höra om det var dag.

                Kommentar

                • Gäst

                  #9
                  Nej, terrorism kan aldrig rättfärdigas men den kan heller inte bekämpas med våld! Faktum är väl att man i egentlig mening inte kan rättfärdiga ngt angrepp oavsett om angriparen är en terrorgrupp, privatperson eller stat. Våld föder mer våld oavsett vem som utför det! Det är just därför jorden är sjuk som Malawe skriver. Jorden är överfull av försmådda människor som vill hämnas på varandra...Sjukdomen är att människor tror sig kunna förhindra våld med våld! Drivkraften är rädsla!

                  Våld ger våld, vänlighet ger vänlighet, kärlek ger kärlek osv. Det här lär vi våra barn men inte varandra...Det handlar om orsak och verkan! Människor borde försöka se sambandet mellan sina individuella val och världen i stort. Människors individuella beteenden tros ofta inte påverka helheten så negativt att den praktiskt taget kan kollapsa. Man kan inse vansinnet med detta om man begriper att helheten gör detta mot sig själv!(eftersom vi alla är en del av helheten.)

                  Ola... Att ngt tas upp som kan ha hänt tidigare behöver väl inte vara negativt? Vanligt att man reser minnesmärken över platser där hemska tragedier utspelats! Äldre människor (med livserfarenhet...) brukar påfallande ofta poängtera vikten av att minnas vår historia. Att minnas misstag är nämligen en förutsättning för att undvika att de upprepas. Det är därför man t.ex visar filmer om andra världskriget i grundskolorna!

                  Att djurrättsaktivister i sverige ibland tar lagen i egna händer är självklart mkt bekymrande inte minst med tanke på att deras attacker ofta sker utan ett konsekvenstänkande vilket innebär att deras handlingar kan skada helheten mer än vad som vore fallet om de lät bli. Men när det gäller att det svenska lagförslaget ang pälsfarmar inte klubbats så kan ju "aktivisternas attacker" snarare vara ett argument för ovilja snarare än ett egalt motiv! En fråga om prioriteringar...

                  Slutligen...Den som t.ex skriver i en tidning om "skinnbitarna på vantarna" kan ju ochså syssla med "lobbyism"...

                  Mvh/Andreas.

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

                    #10
                    Ursprungligen postat av A C-son
                    Ola... Att ngt tas upp som kan ha hänt tidigare behöver väl inte vara negativt? ... Det är därför man t.ex visar filmer om andra världskriget i grundskolorna!
                    Jag haller helt med. Det ar t ex omojligt att forsta Afrika utan att kunna dess historia av kollonialism, slaveri, folkmord och total kollaps av civilisation och historia. Afrika avfolkades och kollonialiserades. En kollonialstruktur las pa och en europeisk historia ersatte den egna. Hogkulturer som Stora Zimbabwe tillangnades antika pahittade imperier som Drottningen av Saba. Hela hogklulturen i Ostafrika kallades "Arabisk". Det ar forst under var livstid som Afrikas befolkning kommit upp i samma storlek som innan kollonialismen.

                    Det jag vander mig mot ar att gamla overgrepp pastas paga an idag och att man anvander dessa i debatten. Djurrattsrorelsen har i vissa fall anvant samma bilder i trettio ar trots att de lyckats bli av med just dessa overgrepp (vilket de forstas ska aras for). Men det ar inte seriost att fortsatta med samma exempel trots att man lyckats bli av med dem.

                    Ursprungligen postat av A C-son
                    Men när det gäller att det svenska lagförslaget ang pälsfarmar inte klubbats så kan ju "aktivisternas attacker" snarare vara ett argument för ovilja snarare än ett egalt motiv! En fråga om prioriteringar...
                    Det var miljopartister som klagade over att socialdemokraterna inte "kunde" ta upp forslaget till omrostning sa lange attackerna fortgick. Men nu har det gatt 10 ar och lagen har fortfarande kommit upp till omrostning sa vitt jag vet.
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    Arbetssätt...