If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja, du ingen aning...men jag funderar på ursprunget. Är det en odlingsvariant eller finns den naturligt? Har sett fisken i en butik i Kristianstad men tyckte det hela verkade skumt. Nu när jag såg fisken i fisklistan blev jag ännu mer fundersam. Någon som vet nåt mer?
Den brukar vara färgmatad och efter någon månad med vanliga doser av diverse ämnen typ astaxanthin så brukar den bli gul som det är orginal... min gissning är att den endast är färgmatad.
Den brukar vara färgmatad och efter någon månad med vanliga doser av diverse ämnen typ astaxanthin så brukar den bli gul som det är orginal... min gissning är att den endast är färgmatad.
Ok, men brukar grossister mata sina fiskar med sånt foder för att sedan marknadsföra den under annat namn?
Undrar om det finns någon som har "Coral Red" och som fått yngel på dem. Vilken färg har dessa yngel i så fall?
Ok, men brukar grossister mata sina fiskar med sånt foder för att sedan marknadsföra den under annat namn?
Undrar om det finns någon som har "Coral Red" och som fått yngel på dem. Vilken färg har dessa yngel i så fall?
Dom brukar finnas på tjeckiska listor typ... vanliga där vad jag sett så dom kör väl nått turbofoder och säljer dom med coral namnet... finns ju samma sak med rödzebror, SUPER ROT
kallas dom för men dom är lika bleka som dom billigare efter 6-8 veckor =)
Dom brukar finnas på tjeckiska listor typ... vanliga där vad jag sett så dom kör väl nått turbofoder och säljer dom med coral namnet... finns ju samma sak med rödzebror, SUPER ROT
kallas dom för men dom är lika bleka som dom billigare efter 6-8 veckor =)
Den fisklista jag såg, kommer från en svensk grossist.
Frågorna kvarstår: Finns det någon som har "Coral Red" och har ni fått lek på dem? Färg på yngel?
Det var ju tråkigt att de bleknade och det verkar som att "Coral Red" är en bluff.
Rob om ni nu vill ha Saulosi åt det röda hållet så är det ju bara och införskaffa sig dessa "Coral Red" men först ta reda på vilket foder som krävs för att dom skall bibehålla denna färg.
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Köpte 20 st för ca 1 år sedan. Blev inte alls snygga. Bättre med den vanliga saulosin.
jag tycker att honorna på salusi coral blir snyggare än den vanliga salusin honan, dom får en mer mättad gul nästan åt det oranga hållet, och jag håller inte med om att dom är speciellt känsliga för fodret.
Det räcker ofta att mata dom med vanlig räkmix så får honorna bättre färg än salusin.
Men däremot hannarna när dom färgar så får dom inte salusins ränder, dom får ett annat mönster, och då tycker jag inte att dom blir så snygga , så därför tycker jag att salusi hannarna är snyggare än coralen.janne
Kommentar