undrar om någon har erfarenhet med att blanda cyp.leptosoma utinta med cyp.leptosoma jumbo kitumba korsningsrisken?
blanda cyp.leptosoma /cyp jumbo
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det hade jag inte chansat på, det är ju samma fisk. Du kommer aldrig att kunna se om en korsning har skett, åtminstone inte om du får yngel på dina Kitumbahonorna. Varför vill du blanda dom?"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx -
risken för korsning är nog så nära 100% man kan komma. Inget jag skulle göra iaf. en vuxen vanlig leptosoma är ju i size som en nybliven könsmogen jumbo så visst de kan nog korsa sig. tror också att jumbon skulle vara dominant i karet och utintan skulle bli slagpåsar med.Kommentar
-
Dumt att blanda olika varianter, vad det än är för fisk.
Bättre att skaffa ett kar till. Det är ju mycket roligare.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
läste i ad konings bok back to nature att jumbons förekommer i hopp med leptosoman. akvariet utintan går i är på ca 4000 liter har ca 150 st utinta där i. har varit sugen på att skaffa kitumba. kan inte få upp dom utan att töma karet. smidigare att blanda utintan med jumbonKommentar
-
läste i ad konings bok back to nature att jumbons förekommer i hopp med leptosoman. akvariet utintan går i är på ca 4000 liter har ca 150 st utinta där i. har varit sugen på att skaffa kitumba. kan inte få upp dom utan att töma karet. smidigare att blanda utintan med jumbon
Det låter inte som om du tänker odla, så go ahead, gör som du vill, lycka till hur som helst."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
-
-
Du är väl medveten om att du precis har lagt grunden till ett flertal allvarliga familjetvister.
Fantastiskt kar må jag säga. Vill ha...Kommentar
-
Det där kallar jag ett akvarium!! Helbilder vill vi gärna se hörru. Vad har du för mått? Det verkar vara ett djävulskt djup i karet?"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Kommentar
-
Woow vilket akvarium.
Mer bilder mer mer
Vilka mått har du på det?
Vad har du mer i än Cyps och Fetherfins?
Vad har du för belysning?Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
måtten är 2.25*2.10*1.0 bredd djup höjd men jag har satt en 10a frigolit runt om för att minska ner det o minska värmeförlusterna framrutan är 1.60*1.0 har metalhalogen lampa på 400 watt som belysningKommentar
-
har ikaret riklig blandning c.macrops c.pleurospilus n.tretocephalus n.sexfasciatus n.lelupi n.brichardi a.calvus a.compressiceps jullar snäcklekare t.brichardi x.orhrogenysKommentar
-
Kommentar