Akvarieauktion i Göteborg 24/11 (2007)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bumling
    Användare
    • January 2007
    • 218

Även de tappra tre från Jönköpings akvarieförening tackar för ett trevligt evenamang!! Vi lär ses igen!!

Kommentar

• Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

Jag får också passa på att tacka, och då framförallt alla som lämnar in

Fantastiskt kul att faktiskt alla som står och köar med sina prylar accepterar att det tar lite tid! Sådant uppskattas enormt när man sitter fastklistrad vid datorn och bara matar latinska namn och siffor

Till nästa auktion lovar jag att GCG har en föranmälningsfunktion på nätet, och då kanske vi slipper väntetiden vid inlämningen helt och hållet.
      Tony Englund

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Tack till alla som besökte vår auktion och tack till alla våra medlemmar som hjälpte till. Speciellt tack till de som sålde och köpte, för det är ju faktiskt dem som gör detta till ett minnesvärt evenemang. Vi ses igen nästa år.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Mia L
          Användare
          • April 2002
          • 83

Ursprungligen postat av joe
          Jag ser redan fram emot nästa gång - och visst vore det väl kul med två gånger per år, även om jag förstår att det ligger gigantiskt med arbete bakom...men kanske kan jag då hjälpa till, nu när jag är nybliven medlem i GCG.
          Ha, nu kommer du inte ifrån att du är med och sliter nästa år : ) Detta tar vi som en föranmälan till nästa års arbetsgrupp.

Från en mycket trött kassör som ännu inte orkat räkna alla pengar.
          /Mia L
          Mia L

Kommentar

• Guy_P
            Användare
            • April 2002
            • 301

Även vi från Halland uppskattade auktionen. Alla i min bil var nöjda både vad det gällde inköp och föräljning. Trots att antalet poster ökar varje år så går tiden fort. Som vanligt gör GCG ett jättejobb och med Victor och Magnus som utropare blir det många kul händelser. Magnus tog till och med fotografering som bud
            Guy

Kommentar

• sewe66

Vi som var med för första gången uppskattade verkligen ett bra arrangemang.
              Fast vi var hemma sen så var alla fiskar och räkor i god kondis.
              Vi återkommer gärna till våren.
              Olle i Mullsjö

Kommentar

• Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9122

Ursprungligen postat av tropfrog

Vad sägs om ett par VF steatocranus Tinanti o
                Blev dom sålda?
                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3217

Ursprungligen postat av Wilhelm
                  Blev dom sålda?
                  Heter dom lejonhuvudsciklid på svenska.Janne

Kommentar

• joe
                    Användare
                    • June 2006
                    • 1451

Blev dom sålda?
                    Jo, de blev allt sålda - inget fantasipris men jag tror det var sisådär 240-260 kronor. Kanonfina - jag vet vem som köpte, men inte vad han heter!!...jag själv var bara med och snålade lite i början.

S. Tinanti heter väl inte Lejonhuvud på svenska - det namnet trodde jag var abonnerat av storesläktingen casuarius??? Eller heter de Lejonhuvud båda två?
                    MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• joe
                      Användare
                      • June 2006
                      • 1451

Ursprungligen postat av Mia L
                      Ha, nu kommer du inte ifrån att du är med och sliter nästa år : ) Detta tar vi som en föranmälan till nästa års arbetsgrupp.

Från en mycket trött kassör som ännu inte orkat räkna alla pengar.
                      /Mia L
                      Allt beror på - men jag ställer gärna upp och hugger i - det får vi väl diskutera när vi ses innan dess. Nästa år borde vara lättare planeringsmässigt då jag "bara" har tre barn att ta hansyn till - är pappaledig!

Vi får se - och återigen, TACK för denna gång.

Vore intressant att få reda på total omslutning - eller är det hemligt?
                      MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• daniel_i_malmö
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1338

Tack för en kanonauktion! Det blev några fynd som fick följa med hem till Malmö.

Håller för övrigt med Johnny:

Ursprungligen postat av Johnny_1
                        Kom fram till att vi faktiskt var fyra bilar som tog oss upp och hoppas samtidigt att se folk uppifrån på Malmö Akvarieförenings auktion i Mars...
                        Välkomna i mars!
                        Tjugofem år med ciklider.
                        http://www.malmoakvarieforening.se
                        Centralamerika 2006
                        Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• tropfrog
                          Användare
                          • July 2003
                          • 1835

Blev dom sålda?
                          Nog blev dom sålda allt. Till ett pris som låg ca 300% över vad butikerna i regionen bjudit.

Jag tror nog att joe kan förmedla en kontakt så att eventuell avkomma kan leta sig till Linköping.

Tack alla för en fantastis auktion.

Jag vet inte vilka siffror som är officiella, men man kan säga att mina prylar stod för 12% av omsättningen och att jag handlade för 1% av omsättningen.
                          MVH
                          Magnus

Kommentar

• Byttorp
                            Användare
                            • November 2003
                            • 1585

Ursprungligen postat av Guy_P
                            Även vi från Halland uppskattade auktionen. Alla i min bil var nöjda både vad det gällde inköp och föräljning. Trots att antalet poster ökar varje år så går tiden fort. Som vanligt gör GCG ett jättejobb och med Victor och Magnus som utropare blir det många kul händelser. Magnus tog till och med fotografering som bud

Jag såg ju att du hade lite pengar kvar i börsen där Guy så...jag tänkte att det är bäst att passa på så fort du rör dig

Enig med alla föregående. Ett stort tack till ALLA som närvarade och bidrog på ett eller annat sätt genom arbete, inlämning och inte minst köp. En önskan från min sida tills nästa år....var kvar lite längre på auktionen så slipper det kännas tomt sista timmarna....
                            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                            Ordförande GCG

Kommentar

• cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 3111

finns det nån lista på utropade objekt? så man kan se vad grejerna gick för?
                              Mvh
                              Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Tony
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4594

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                                finns det nån lista på utropade objekt? så man kan se vad grejerna gick för?
                                Det kommer under veckan.
                                Tony Englund

Kommentar

Arbetssätt...