Akvarieauktion i Göteborg 24/11 (2007)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

Ursprungligen postat av Tony
    Tackar Conny! Föredömligt som vanligt

Dina prylar är lagda i listan redan, så slipper vi det i morrn bitti.
    Janne

Kommentar

• Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

Kanske lite sent påtänkt, men om någon plockar med sig en 3G-puck i morgon kan jag slänga upp auktionslistan på nätet så snart regisreringen är klar.
      Tony Englund

Kommentar

• cichlids4fun
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 3111

Kanske lite sent påtänkt, men om någon plockar med sig en 3G-puck i morgon kan jag slänga upp auktionslistan på nätet så snart regisreringen är klar.
        gör så och släng upp länken här, vem tar emot telefonbuden?
        Mvh
        Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Pelvicachromis
          Användare
          • February 2006
          • 115

Superbra om listan kommer upp på nätet.
          Då kan vi som inte har möjlighet att medverka på plats ändå kanske shoppa via kollegor som är på plats.
          Absolut bra för säljare då priserna kan påverkas uppåt på detta sätt.

Niclas Maf

Kommentar

• cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

finns det nån lista?
            Mvh
            Peter

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

Ja då är man hemma från auktionen, jag tackar göteborgs ciklidgrupp för en väl genomförd auktion, det var som vanligt proffsigt.
              Det som var nytt för detta året att utgångsbudet var 30 kr, det tyckte jag var kanon, för att det drev upp priserna en del.
              Ja vad köpte jag, 4 st Acei för endast 80 kr och 4 st maisonizebra för 40kr,det är nästan så man skäms.
              Ja tyvärr så kom malawi, som vanligt inte upp till vad dom är värda denna gången heller.
              Vad lämnade jag in till auktionen denna gången, tyvärr inget, men kanske nästa år ska jag ta med mig lite.Janne

Kommentar

• malawialex
                Användare
                • January 2007
                • 125

rolig auktion! tråkigt (men endå bra) att priserna inte kom upp vidare mycket.
                annars hade jag jättetrevligt!
                375l : malawi
                253l : tomt
                222l : yngel malawi

Kommentar

• andmob
                  Användare
                  • November 2003
                  • 72

Tackar GCG för en mycket välarrangerad auktion! Tycker inte det var så farligt att man fick vänta en stund vid inlämningen men självklart blir det smidigare om man skaffar ett bättre föranmälningssystem.
                  Noterade att det verkar vara större intresse än tålamod om man säger så, väldigt många utrop men väldigt glest i raderna mot slutet av auktionen. Kanske läge att införa 2 auktioner per år igen?
                  Visst, en extra kraftsamling för arrangörerna men kanske kortare dagar och högre priser (mer provision till GCG) generellt? Och inte minst, ytterligare en sak per år att se fram emot för alla besökare!

Kommentar

• joe
                    Användare
                    • June 2006
                    • 1451

Jag vill också passa på att framföra min eloge till GCG för en kanontrevlig dag. Det är ju inte bara detta att hitta - köpa? - sälja? som är fokus, det är faktiskt också roligt och inspirerande att träffa många med samma intresse - en liten bubbla där det är OK att bara tjata om fiskar, teknik och allt som tillhör detta (utan att bli nörd alt. idiotförklarad!)

Jag ser redan fram emot nästa gång - och visst vore det väl kul med två gånger per år, även om jag förstår att det ligger gigantiskt med arbete bakom...men kanske kan jag då hjälpa till, nu när jag är nybliven medlem i GCG.
                    MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Lutt
                      Användare
                      • October 2005
                      • 1919

Jag vill också tacka GCG för en mycket trevlig auktion och det där med priserna är väl inget att gräva ner sig i, risken finns ju alltid att det blir lite underpriser och det skall man ha i baktanke...men som sagt inte för intet det heter att fynda.

Kommentar

• alcar
                        Användare
                        • September 2006
                        • 10

jag tackar för en trevlig aktion, även jag hoppas på en våraktion

Kommentar

• Johnny_1
                          Användare
                          • October 2003
                          • 313

Tack.

Tack GCG för en återigen väl genomförd auktion på alla vis.
                          Tror även att alla som besökte auktionen är nöjda med sina fynd.
                          Får även ge plus till de som lämnade in,,bra märkning på objekten men jag tycker att Ni som lämnar in fisk i framtiden, försök att ha fisken i riktiga fiskpåsar och inte fryspåsar, fiskpåsar finns i de lokala akvariebutiken och frågar man snällt brukar man få eller köpa för en liten slant,,,tycker fiskarna är värda det.

Janne,,,jag tror redan nu att det blir svårt att göra dina inköp röda;-))

Sen vet jag inte hur matchen mot oss skåningar gick,,Magnus har säkert koll på det men inte var där fel på våran "startelva"??
                          Kom fram till att vi faktiskt var fyra bilar som tog oss upp och hoppas samtidigt att se folk uppifrån på Malmö Akvarieförenings auktion i Mars...
                          www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• christer antonsson
                            Användare
                            • September 2002
                            • 183

Man tackar och bockar för en fin och väl genomförd auktion (återigen)
                            Man fick ju med sig en del godis även denna gång bl a.
                            6 st L.Brevis -Chimba
                            5 st L.Ocellatus Gold
                            2 st M.Lanisticola
                            2 st T.Red top -Chilumba
                            + lite doppisar
                            Så missade man ju lite godsaker med . Men det går fler tåg.
                            Och en sak är jag ganska säker på och det är att Gcg kommer att få åtminstone en ny medlem ....nämligen mig. Glömde betala idag men det kommer.
                            Christer Antonsson

1800 liter Troffar:
                            Ikola
                            Pemba
                            Duboisi- Mazwa
                            Red Rainbow- Kapere

Kommentar

• cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 3111

Ursprungligen postat av christer antonsson
                              Man tackar och bockar för en fin och väl genomförd auktion (återigen)
                              Man fick ju med sig en del godis även denna gång bl a.
                              6 st L.Brevis -Chimba
                              5 st L.Ocellatus Gold
                              2 st M.Lanisticola
                              2 st T.Red top -Chilumba
                              + lite doppisar
                              Så missade man ju lite godsaker med . Men det går fler tåg.
                              Och en sak är jag ganska säker på och det är att Gcg kommer att få åtminstone en ny medlem ....nämligen mig. Glömde betala idag men det kommer.
                              hoppas att brevisen var dyra.....
                              Mvh
                              Peter

Kommentar

• christer antonsson
                                Användare
                                • September 2002
                                • 183

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                                hoppas att brevisen var dyra.....
                                Var dom dina? Och nej! i mitt tycke var dom gratis...
                                Christer Antonsson

1800 liter Troffar:
                                Ikola
                                Pemba
                                Duboisi- Mazwa
                                Red Rainbow- Kapere

Kommentar

Arbetssätt...