Fästa bottenfrigolit m. silikon?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vete
    Användare
    • February 2007
    • 35

    Fästa bottenfrigolit m. silikon?

    Hej!

    Om jag fäster en 1 cm tjock frigolitskiva på botten av akvariet med silikon och sedan bara belastar den med ett par stenar och grus finns det risk att frigolitskivan "poppar upp" till ytan efter ett tag? Eller sitter en fastsilikonad frigolitskiva som berget oavsett vad man belastar den med i stenväg?

    Är lite orolig då det inte blev så många tunga stenar som jag tänkt mig från början. Vill inte ha en stor frigolitskiva farandes mot ytan om ett par veckor
  • malawialex
    Användare
    • January 2007
    • 125

    #2
    Hej det ska funka, aldrig hänt nåt vidare för mig enbart 1 gång där jag silikonade med hyffsat gammalt silikon som bara blev som häftmassa(vill säga satt där tills nån tog och böjde ut det) efter cirka 1 vecka så såg jag att den lyft men eftersom att du ska ha sand förhoppningsvis mer en 15kg+ sten 2kg till 20kg så går det nog bra. hoppas du fått svar på din fråga
    375l : malawi
    253l : tomt
    222l : yngel malawi

    Kommentar

    • jannemannen
      Användare
      • July 2004
      • 306

      #3
      Det beror ju väldigt mycket på hur mycket silicon du använde. Jag duttade ut ett tiotal kluttar på en frigiltbit som var ca 160x60 cm. Och det sitter ordentligt !

      Mvh/janne
      Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

      Kommentar

      • Prayerman
        Användare
        • June 2004
        • 1314

        #4
        Har det gått bra? Jag har inte fäst mina alls. Ligger direkt på botten med sand och sten osv över, funkar hur bra som helst! Har gjort så i många kar i många år.
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

        Kommentar

        Arbetssätt...