Dags för ny burk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi Micke
    Användare
    • October 2006
    • 167

    Se där en del har det bra oxå... Jaha då är det bara för oss att sitta snällt och vänta då.. Trevlig semester kanske man ska säga då..
    malawi 4 life

    Kommentar

    • Putte Ludde
      Användare
      • February 2008
      • 107

      Undra hur länge han tänker vara där....

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

        Ursprungligen postat av Putte Ludde
        Undra hur länge han tänker vara där....
        hehe, jag e tillbaka men har kommit i andra tankar så burken ska rivas o jag ska byta sand o sten och belysning för jag blev inte alls nöjd med slutresultatet... tyvärr, ibland blir det inte som man tänkt sig.

        Ska testa en ny sand som ska blandas med lite grövre korallsand och och sedan bara massa rundslipade stenar på botten.
        Kommer starta i veckan så jag lär väl lägga upp lite bilder under förändringen.
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

          Tog ett par kort på några av fiskarna innan dom åker ut eftersom burken ska tömmas och göras om.
          Ett tag va den tom på väg ut men nu blir den kvar iaf minst ett år till så... det känns ju skoj.

          Jag har iof lite svårt o bestämma mig vad för fisk det ska bli. Funderade att köra antingen 30st L. albus Kande island och 10st A. kandeense Kande island och försöka hitta bilder från områded för att se om det fanns någor karaktäristiskt just där som man kunde apa efter o köra en biotop.

          Alternativ två, troffar... men jag vet fan inte om det e kul med bara troffar i en 2.5 meters burk, inte lätt detta =)
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • dinajel
            Användare
            • November 2004
            • 569

            Ursprungligen postat av deelay
            Tog ett par kort på några av fiskarna innan dom åker ut eftersom burken ska tömmas och göras om.
            Ett tag va den tom på väg ut men nu blir den kvar iaf minst ett år till så...
            Om du ångrar dig så kan jag förbarma mej över den burken... Den går säkert att klämma in nånstans hemma...

            Och dina fiskar är ju heeelt sinnessjukt snygga! Det kan inte påpekas tillräckligt många gånger.
            Daniel Andréasson

            Kommentar

            • Johan F
              Användare
              • March 2006
              • 2439

              Ursprungligen postat av deelay
              Tog ett par kort på några av fiskarna innan dom åker ut eftersom burken ska tömmas och göras om.
              Ett tag va den tom på väg ut men nu blir den kvar iaf minst ett år till så... det känns ju skoj.

              Jag har iof lite svårt o bestämma mig vad för fisk det ska bli. Funderade att köra antingen 30st L. albus Kande island och 10st A. kandeense Kande island och försöka hitta bilder från områded för att se om det fanns någor karaktäristiskt just där som man kunde apa efter o köra en biotop.

              Alternativ två, troffar... men jag vet fan inte om det e kul med bara troffar i en 2.5 meters burk, inte lätt detta =)
              Bra jobbat, ett år till..........

              Åtminstone jag skulle tycka det vara kul och se lite bilder (även live) på troffar i ett 2,5 m. burk. Varför inte Musanga med någon Black-variant!

              /Johan
              3000 liter med Tropheus
              http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
              Tropheus sp. black Ikola
              Tropheus sp. black Caramba
              Tropheus red bishop Caramba
              Tropheus Moorii Kambwimba
              Tropheus Moorii Kapampa
              Tropheus Duboisi Maswa

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • December 2004
                • 4744

                Vad blev fiskvalet??
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • September 2002
                  • 5394

                  Ursprungligen postat av LN
                  Vad blev fiskvalet??
                  Hm... tyvärr är det ändrat igen =( Burken ska ut och en annan burk ska in som då ska få plats i vardagsrummet. Visst är det skoj att få barn men det blir ju tyvärr lite som få lämna plats åt barnrummet.

                  Frugan kommer ihåg att jag berättade om en stor burk som sprack en gång(det va din gammal LN) och pga denna kännedom så blir det inte något 1000L i barnrummet =)
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • January 2003
                    • 4526

                    Ursprungligen postat av deelay
                    Hm... tyvärr är det ändrat igen =( Burken ska ut och en annan burk ska in som då ska få plats i vardagsrummet. Visst är det skoj att få barn men det blir ju tyvärr lite som få lämna plats åt barnrummet.

                    Frugan kommer ihåg att jag berättade om en stor burk som sprack en gång(det va din gammal LN) och pga denna kännedom så blir det inte något 1000L i barnrummet =)
                    Fast 1000 liter på golvet druknar inte ett barn som ligger i sin säng i.
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • September 2002
                      • 5394

                      Ursprungligen postat av Robin
                      Fast 1000 liter på golvet druknar inte ett barn som ligger i sin säng i.
                      Det sa jag med men då vände hon sig om och gick =)
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • Johan F
                        Användare
                        • March 2006
                        • 2439

                        Ursprungligen postat av deelay
                        Hm... tyvärr är det ändrat igen =( Burken ska ut och en annan burk ska in som då ska få plats i vardagsrummet. Visst är det skoj att få barn men det blir ju tyvärr lite som få lämna plats åt barnrummet.

                        Frugan kommer ihåg att jag berättade om en stor burk som sprack en gång(det va din gammal LN) och pga denna kännedom så blir det inte något 1000L i barnrummet =)
                        Då får du hålla tyst om när min burk på 200 liter som sprack och som fick oss att flytta hem till svärföräldrarna i 6 veckor medans dom renoverade lägenheten våran, grannen bredvid och den under.
                        3000 liter med Tropheus
                        http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                        Tropheus sp. black Ikola
                        Tropheus sp. black Caramba
                        Tropheus red bishop Caramba
                        Tropheus Moorii Kambwimba
                        Tropheus Moorii Kapampa
                        Tropheus Duboisi Maswa

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • December 2004
                          • 4744

                          Ursprungligen postat av deelay
                          Det sa jag med men då vände hon sig om och gick =)

                          lol tänk vad dom kan vara petiga
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • Martin Jansson
                            Användare
                            • September 2006
                            • 58

                            Ursprungligen postat av deelay
                            Det sa jag med men då vände hon sig om och gick =)
                            Kunde man "bestämma" att karet "bara spricker" när barnet ligger i sängen är det väl "hyfsat okej"...

                            Förstår reaktionen, tråkigt att du inte har något annat ställe att ställa karet på.

                            Fiskarna mår helt okej föresten

                            MVH
                            Martin

                            Kommentar

                            • deelay
                              Användare
                              • September 2002
                              • 5394

                              Ursprungligen postat av Martin Jansson
                              Kunde man "bestämma" att karet "bara spricker" när barnet ligger i sängen är det väl "hyfsat okej"...

                              Förstår reaktionen, tråkigt att du inte har något annat ställe att ställa karet på.

                              Fiskarna mår helt okej föresten

                              MVH
                              Martin
                              Akvariet går inte att flytta ut från rummet... 2.5 meter långt så det blir till att skära ner det.
                              Man kommer få nöjja sig med något rynt 160x80 eller 70 i bottenyta, låter inte så jätte skoj men man vänjer sig vid allt sägs det =)


                              Kul att det gått bra med fiskarna.


                              Ursprungligen postat av Johan F
                              Då får du hålla tyst om när min burk på 200 liter som sprack och som fick oss att flytta hem till svärföräldrarna i 6 veckor medans dom renoverade lägenheten våran, grannen bredvid och den under.
                              Oj, det kände jag inte till, ska inte berätta det här hemma =)

                              Ursprungligen postat av LN
                              lol tänk vad dom kan vara petiga
                              Eller hur =)
                              http://www.aquariumstockholm.se/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...