Venezuela

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björkis
    Användare
    • February 2004
    • 59

    Venezuela

    Ska till Venezuela i vinter (24-25 dagar). Finns det något man inte ska missa (i ciklidväg) när man är där? Kommer att åka bil från Caracas och österut för att sedan vända söderut till Brasilanska gränsen och tillbaka. Därefter blir det sol & bad i Choroni ett par dagar innan vi åker västerut upp i Anderna. Tacksam för tips.
    -"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne Anka
  • olof
    Användare
    • April 2002
    • 1823

    #2
    Hej!

    Typ varenda bäck och dike du passerar på vägen är av intresse. Jag reste runt lite i Venezuela 96-97 och kommer gärna med lite almänna tipps. Jag var precis i starten på mitt akvarieintresse då så jag har inte så mycket att komma med i direkt ciklidväg men lite smått och gott. Vilken resväg har du planerat?
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • Björkis
      Användare
      • February 2004
      • 59

      #3
      Ledsen att svaret dröjde!!

      Följande resplan är planerad väster/söderut : Caracas - Puerto La Cruz - Cuidad Bolivar - Cuidad Guayana - Guri - Cachamay - Rapidos de Kamoiran - Aponwao - Santa Elena de Uarien - La linea Brazil - Quebbrada Jaspe - Cuidad Guayana - Puerto La Cruz - Mochima N.P. - Choroni.

      Österut: Maracay - Trujillo - La Puerta de los Andes - Pico el Aguila - Mucuchies - Los Aleros - Merida - Mucubaji - Santo Domingo - Barinas - Choroni.

      Vi kommer att stanna ett par dagar i Caracas/choroni. Det finns också lite utrymme för en eller annan avstickare från färdplanen eller om vi vill stanna en dag extra på något ställe.

      Får väl sitta med huvudet utanför rutan och hålla koll på dikena! Är ju iofs såld på Malawi men man kan ju ändra sig?
      -"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne Anka

      Kommentar

      Arbetssätt...