för ett bra tag sedan hade vi en liten debatt här om detta med bagrunder, placering av utblås och vad man kan göra för att använda utrymmet bakom en BTN-bakgrund. En tanke som for igenom mitt huve var att man skulle skapa rejäl cirkulation där bakom för att öka nedbrytningen m.m (detta efter att ha läs andra inlägg om just få balans i karen).
Så, nu har jag gjort slag i sak, och förvekligade min idé dvs;
Jag har satt ett Eheim 2252 bakom min bakgrund, med det lilla "luftfiltret" kopplat till utblåset. Gissa om det blev fräscht bakom bakgrunden.
Jag rek. detta varmt till ALLA som har en bagrund i sitt kar, för en sak är säker, vattenkvaliten blir betydligt bättre.
I det nya karet som håller på att sättas upp, så kommer det vara 2st 2252 bakom bakgrunden och artikel kommer!
DD
Så, nu har jag gjort slag i sak, och förvekligade min idé dvs;
Jag har satt ett Eheim 2252 bakom min bakgrund, med det lilla "luftfiltret" kopplat till utblåset. Gissa om det blev fräscht bakom bakgrunden.
Jag rek. detta varmt till ALLA som har en bagrund i sitt kar, för en sak är säker, vattenkvaliten blir betydligt bättre.
I det nya karet som håller på att sättas upp, så kommer det vara 2st 2252 bakom bakgrunden och artikel kommer!
DD
Kommentar