Äntligen altum
Kollaps
X
-
-
Jag var på örebro symposiumet då sven f visade sin Video på altumen då de lekte och jag kan lova att ingen sa ett ord på de 15 minuterna filmen höll på... alla satt med hakan i golvet och bara glodde. Han hade fö med sig ett tio tal påsar med 3 i var påse o de var ca 10-12 cm höga. Var påse gick för ca 350kr/st. Vet att en av ägarna till ak malawi köpte första påsen som såldes på auktionen för 330kr o den var billigast sedan steg priset baar o sissta påsen gick nog för över 400. Var riktigt roligt o se iaf och det var altum.
har för mig det var ca 560st i den kullen. detta var nog hmmm 92 eller nåt sånt.Mvh AlexKommentar
-
även jag har fått hem 27 små Altum från Colombia(importerar själv)
tänkta att jag skulle hinna före Alexander att posta bilder
inte min starka sida att ta bilder,men det syns väl på ett ungefär hur dom ser ut.UffeKommentar
-
Kommentar
-
EXAKTA KOPIOR PÅ MINA! Grattis till dem. Skall ta bilder så snart som möjligt.
Lycka till !!Mvh AlexKommentar
-
Jag var på örebro symposiumet då sven f visade sin Video på altumen då de lekte och jag kan lova att ingen sa ett ord på de 15 minuterna filmen höll på... alla satt med hakan i golvet och bara glodde. Han hade fö med sig ett tio tal påsar med 3 i var påse o de var ca 10-12 cm höga. Var påse gick för ca 350kr/st. Vet att en av ägarna till ak malawi köpte första påsen som såldes på auktionen för 330kr o den var billigast sedan steg priset baar o sissta påsen gick nog för över 400. Var riktigt roligt o se iaf och det var altum.
har för mig det var ca 560st i den kullen. detta var nog hmmm 92 eller nåt sånt.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hm... Har såklart uppfattat det som att det har varit en stor brist på Altum en ganska lång tid. Det har resonerats en del om orsakerna här i tråden men jag skulle vilja fråga om ngn känner till hur det kommer att se ut i framtiden när det gäller tillgången?!? Altumscalarer är ju mkt ståtliga fiskar och de små som visas upp ovan lockar ju onekligen även om de ju har en mkt lång väg kvar i sin utveckling.
Kommer de ochså fortsättningsvis att bara dyka upp sporadiskt?
Svårt/omöjligt att sia om?
Mvh/Andreas.Kommentar
-
och du Lutt att komma med påståenden som du gör om att saker aldrig hänt njaaa det kanske hände innan du blev till så kanske därför du inte vet om det.Kommentar
-
Äter kanon bra!
Artemia var tydligen riktigt gott, något som de fått tidigare ser det ut som. Det enda problemet jag har är att de är otroligt skygga. Har dem nu i ett "tomt" akvarium, med mkt dämpad belysning, luftdrivet skumfilter och en rot som skydd i ena hörnet. De kommer fram och käkar så fort man går bort från karet och försvinner lika fort man kommer tillbaka. Försvinner skyggheten eller har ni några tips på hur man får dem lite mer tama? Kanske slänga i någon annan fisk till dem? Karet är på 112 liter (50*50*45)Mvh AlexKommentar
-
Har du några vanliga scalarer så kan du prova lägga i dom. De är inte så skygga och kommer locka fram altumen. Enda är att vanliga scalarer har en sån fruktansvärd aptit och äter så magen är som en tunna men det kan det kanske vara värt om de gör sitt jobb med att få altumena till att känna sig tryggare.Kommentar
-
Bra ide Andreas...funderat också på den varianten. Det jag är mest orolig över är ju som sagt att de skulle bli för dominanta för altumen....hmm..ska nog pytsa i några pansarmalar istället.
Här kommer lite efterlängtade bilderMvh AlexKommentar
-
Ett litet filmklipp på dem vid matning...
http://www.youtube.com/watch?v=jZY74bQAXiUKommentar
-
Oj, satan Alex . Jag vet inte om du kommer ihåg mig (västerviksnissen du hade på msn för ett par år sedan). Men grattis till det vackraste du någonsin kommer att ha i ditt akvarium!
Jag har alltid velat ha altum scalarer och jag skulle med en gång göra mig av med mitt tanganyika om jag fick tag på ett gäng.
Satan, nu är jag avisKommentar
-
Det är bara att gratulera.
Riktigt fina fiskar det där, ska bli intressant och få följa framtiden som jag hoppas dú postar lite omKommentar
Kommentar