Ja jag kanske gör det... På fishbase och endel andra sidor så anges iporangensis längd som betydligt behändigare än Brasiliensis. Somliga i forum säger att de har ex. som är uppåt 30cm men då är det nog frågan om felmärkta Brasiliensisar. Eftersom jag bor i ett torp med annan prioritet än att förstärka golv så är kar med 2-300L vad jag törs ha igång just nu...
Vilken Jordätare?
Kollaps
X
-
-
Ja, jag måste säga att nu när jag läst inlägg i flera forum och trådar ang. Brasiliensis, Iporangensis mfl... näraliggande jordätare så är det ju helt klart att det råder mycket förvirring angående vad som är vad... tex hur vet man att G. Häggströmstvå bilder under Brasiliensis inte är Iporangensis??Kommentar
-
Ja, jag måste säga att nu när jag läst inlägg i flera forum och trådar ang. Brasiliensis, Iporangensis mfl... näraliggande jordätare så är det ju helt klart att det råder mycket förvirring angående vad som är vad... tex hur vet man att G. Häggströmstvå bilder under Brasiliensis inte är Iporangensis??Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hej!
"hur vet man att G. Häggströmstvå bilder under Brasiliensis inte är Iporangensis??"
Jag får kontra med att fråga hur man vet att Calles bild på G. iporangensis inte är brasiliensis?
Hela Brasiliensis gruppen är en röra och det man kan säga är väl att iporangensis är dem som går att fånga innom utbredningsområdet; Bergsbäckar som mynnar ut i Rio Ribeira de Iguapé, delstaten Iporanga, Brasilien. Sen finns det troligen en mängd andra arter varav de flästa inte är beskrivna och en del förekommer i handeln som tex "bahia red".
Det man kan notera är att de just nu verkar eftertraktade och att vissa "omärkta" G. brasiliensis varianter därför kan riskera att bli märkta som iporangensis.
mvh
olofKommentar
-
Hej!
"hur vet man att G. Häggströmstvå bilder under Brasiliensis inte är Iporangensis??"
Jag får kontra med att fråga hur man vet att Calles bild på G. iporangensis inte är brasiliensis?
Hela Brasiliensis gruppen är en röra och det man kan säga är väl att iporangensis är dem som går att fånga innom utbredningsområdet; Bergsbäckar som mynnar ut i Rio Ribeira de Iguapé, delstaten Iporanga, Brasilien. Sen finns det troligen en mängd andra arter varav de flästa inte är beskrivna och en del förekommer i handeln som tex "bahia red".
Det man kan notera är att de just nu verkar eftertraktade och att vissa "omärkta" G. brasiliensis varianter därför kan riskera att bli märkta som iporangensis.
mvh
olofKommentar
-
Hej!
Bra val. Man ska inte köpa något man inte beställt.
mvh
olofKommentar
-
Jajjamen, idag åkte de tillbaka. Sedan blev det 7 Cupido till(har redan) hos konkurrenten, några bolivianska fjärilar(som tröst) och ett tjing på 10 Corydoras Sterbai, så nu är jag väldans glad igen efter fånga upp och sabba interiörs helvetet imorseKommentar
-
Du får gärna posta lite bilder på dina cupido vad det lider. Du har ju mycket bättre kamera än mig som endast kan ta med en ynka mobilkamera. Lycka till med dem!
Mvh NiklasMina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
Kommentar