If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag hade en hona som gjorde så med och när jag skulle byta in dom till kent i nol så fick jag inge pröjs för den honan då han sa det berodde på dåliga gener i fisken och att det bara va o slänga. en saulosi hona skall vara knall gul o inge annat.
Saulosi kan utan större problem "växla" åt båda håll. Hanar kan växla till nästan honfärg och honor kan växla till nästan hanfärg. Jag har däremot aldrig sett en hona med så distinkta färger som hanarna får, men visst kan de bli "halv-hanar".
När en en fisk blir röd kallas det urvalsodling och följs av en wow upplevelse men när en gul fisk blir blå är det bara dåliga gener =)=)
Jag har sett en saulosihonor som blivit ljusblå och även rosa när det saknats en hane i burken, så fort man slängde i en stor han blev dom gula efter några dagar... fantastiska gener som kan göra sånt =)
När en en fisk blir röd kallas det urvalsodling och följs av en wow upplevelse men när en gul fisk blir blå är det bara dåliga gener =)=)
Jag har sett en saulosihonor som blivit ljusblå och även rosa när det saknats en hane i burken, så fort man slängde i en stor han blev dom gula efter några dagar... fantastiska gener som kan göra sånt =)
Denna har färgat om för att hon inte får vara i fred för hanen
Haha vad roligt ironisk du var där då. Min hona hur som hällst gick i en ljusblå färg i flera månader dock och trotts hon lekte så var hon ändå ljusblå så vart den gula färgen tog vägen det vet ja inte. denna fisk var fö 10-11cm typ
Haha vad roligt ironisk du var där då. Min hona hur som hällst gick i en ljusblå färg i flera månader dock och trotts hon lekte så var hon ändå ljusblå så vart den gula färgen tog vägen det vet ja inte. denna fisk var fö 10-11cm typ
Det var ändå inget fel på henne. Eftersom det kan hända att honor färgar om.
Jag hade en hona som gjorde så med och när jag skulle byta in dom till kent i nol så fick jag inge pröjs för den honan då han sa det berodde på dåliga gener i fisken och att det bara va o slänga. en saulosi hona skall vara knall gul o inge annat.
ja det är alltid roligt att sälja fisk till Kent, där gäller det att affärman om man ska få ett bra pris för sina fiskar, fråga mig jag har lagt ner mycket tid för att få ett bra pris för mina fiskar.
Andreas ta nu inte detta inlägg för att jag kritiserar dig och din fiskförsäljning till Kent. ta det bara som en rolig parantesjanne
Det är just sådan här saker som jag tycker är så fasinerande med cilkider att många kan byta färg beroende på trivsel, sinnestämning, dominans etc.
Personligen tycker jag det är kul med individer som skiljer sig från det "normala". Har man större grupper av vissa sorter, där flertalet är "nomala" blir de med udda färger oftast mina favoriter.
Kommentar