Nu har jag tröttnat...mina Lejonhuvud fick för ett tag sedan sin första kull (ca. 25 st. små) som jag också nämnde på forumet. Kul och allt var ganska mycket frid och fröjd, men! Sedan dess har de helt tagit över mitt 180 liters akvarium, kört Nicholsi och Paletter upp i varsitt hörn och jagat malar som tokiga. I går tröttnade jag och flyttade hane-hona samt hälften av ynglen (dvs. de jag fick tag på just då) till ett eget mindre akvarium. Det verkar funka fint och de andra, kvarvarande innevånarna återtar nu sina gamla vanor/revir.
Men nu till saken - vilket sällskap kan man tänka sig till dessa vildhjärnor - Lejonhuvudena alltså? Trodde kanske att åtminstone Nicholsin skulle ställa upp en fight. Nån som vet och har bra förslag - eller ska man vara tvungen att hålla dem i ett eget artakvarium? Kanske säljer av hela rasket, men lite synd är det ju för det är ganska intressanta fiskar (när de inte blir protektionister då).
Men nu till saken - vilket sällskap kan man tänka sig till dessa vildhjärnor - Lejonhuvudena alltså? Trodde kanske att åtminstone Nicholsin skulle ställa upp en fight. Nån som vet och har bra förslag - eller ska man vara tvungen att hålla dem i ett eget artakvarium? Kanske säljer av hela rasket, men lite synd är det ju för det är ganska intressanta fiskar (när de inte blir protektionister då).
Kommentar