Inreda mitt kommande 1125 kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • June 2005
    • 1103

    #31
    Ursprungligen postat av Malawi Micke
    Jaha där ser man skiljer sig ju ganska rejält på de 2 olika karen som fins på sida 1 i denna tråden det är lite lotteri vad man får asså??
    Kan man kanske säga.. Men man kan ju kolla dem på plats om det finns möjlighet... Kolla min zoon där jag monterar i ett 720 så ser du hur de skiftar i färgerna.
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

    Kommentar

    • Cichlidaholic
      Användare
      • June 2005
      • 1103

      #32
      Att de två olika karen på första sidan ser olika ut är mest pga ljuset, det översta är ju tomt och det andra är fyllt och då blir det ett annat ljus, kanske olika slags färger på lysrören med.. Kolla åter igen min zoon så ser du hur mitt 720 med btn moduler visar samma tendens i färg då det är tomt respektive fyllt
      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

      Min Hemsida
      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

      På min Zoon
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

      Kommentar

      • diskus
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 276

        #33
        det finns 2 färgvarianter av BTN....

        ......den röd/bruna och den grå/vita

        Hej,

        Spännande tråd med massa inspiration. Jag såg i någon av föregående inlägg en fundering kring BTN moduler och färger. Det fanns i varje fall två färger när jag byggde min nya burk för cirak 8-10 månader sen.

        Mvh Björn H
        Lite diskus, mal & malawi bilder
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272123

        Kommentar

        • Malawi Micke
          Användare
          • October 2006
          • 167

          #34
          Ursprungligen postat av diskus
          ......den röd/bruna och den grå/vita

          Hej,

          Spännande tråd med massa inspiration. Jag såg i någon av föregående inlägg en fundering kring BTN moduler och färger. Det fanns i varje fall två färger när jag byggde min nya burk för cirak 8-10 månader sen.

          Mvh Björn H
          Vart ifrån köpte du dina moduler då??
          malawi 4 life

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • March 2004
            • 3187

            #35
            BTN-moduler finns i Naturell samt i Faxe-vit,som mina. Möjligt att man kan säga till om att få mörkare nyanser om man tar Naturell.Borde man ju iaf.
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • December 2004
              • 4744

              #36
              Hur håller ni era vita moduler algfria??
              Mina tenderar att få samma gröna skimmer oavsett vilken färg modulen har.
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • Malawi Micke
                Användare
                • October 2006
                • 167

                #37
                Har inte hittat någonstans på nätet där det framgår att det finns olika färger.. Så hur fixar man det när det väl är time to order.. Och en sak till för att få lite drag i tråden vilken modulfärg är då snyggast i ett malawi kar faxe vit eller det rödaktiga???
                malawi 4 life

                Kommentar

                • ozric
                  Användare
                  • March 2004
                  • 3187

                  #38
                  Ursprungligen postat av LN
                  Hur håller ni era vita moduler algfria??
                  Mina tenderar att få samma gröna skimmer oavsett vilken färg modulen har.
                  Min timer till armaturen hängde oturligt sig så mina blev pissgula av kiselalger.
                  Men så gott som allt är borta nu efter att Ancistrus har gjort ett bra jobb.
                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

                  Kommentar

                  • LN
                    Användare
                    • December 2004
                    • 4744

                    #39
                    Ursprungligen postat av ozric
                    Min timer till armaturen hängde oturligt sig så mina blev pissgula av kiselalger.
                    Men så gott som allt är borta nu efter att Ancistrus har gjort ett bra jobb.
                    Mitt kar såg ut såhär från början (Bild 1), och har hela tiden haft anc. och troffar som betar.

                    O bild två visar hur det ser ut idag. Visst kameran kan jag inte med men ändå!!!!!!!!!!
                    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                    Kommentar

                    • Cichlidaholic
                      Användare
                      • June 2005
                      • 1103

                      #40
                      Ursprungligen postat av diskus
                      ......den röd/bruna och den grå/vita

                      Hej,

                      Spännande tråd med massa inspiration. Jag såg i någon av föregående inlägg en fundering kring BTN moduler och färger. Det fanns i varje fall två färger när jag byggde min nya burk för cirak 8-10 månader sen.

                      Mvh Björn H
                      Vad har du för art nr på dem då skulle jag bra gärna vilja veta? Eller är det som jag tror att du blandar ihopp det med slim bakgrunderna som finns i röd och i faxe?? Därimot så finns bara modulerna i ett utförande även om det kan skilja lite från modul till modul dock bara ett art nr
                      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                      Min Hemsida
                      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                      På min Zoon
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                      Kommentar

                      • Cichlidaholic
                        Användare
                        • June 2005
                        • 1103

                        #41
                        Ursprungligen postat av LN
                        Hur håller ni era vita moduler algfria??
                        Mina tenderar att få samma gröna skimmer oavsett vilken färg modulen har.
                        Mycket ancistrus och inte för mycket ljus. Kör runt 7tim om dagen mellan 12.00 och 19.00 sen så kör jag bara 2rör i varje 720 fast jag har plats för 4st.
                        4st ser för konstgjort ut och jag vill ha lite skuggor i karet, fisken färgar ut bättre då med, samtidigt som modulerna ser näst intill nya ut efter 2,5 år.
                        4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                        Min Hemsida
                        Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                        På min Zoon
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                        Kommentar

                        • diskus
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 276

                          #42
                          jag kan inte artikelnr. men ring

                          ..akvarielagret i Stockholm och fråga för dom har båda färgerna och nej jag har int förväxlat med BTN slim.

                          Kolla min zoon där jag byggt med den vita varianten.

                          Algfritt på modulerna var ett tema och där kör jag enligt samma princip som
                          Peckers. 2 främre rören är igång samt 2 halogenspots för att få lite schyssta skuggor i burken.

                          När det gäller val av modulfärg så tycker jag det hänger ihop med hur burken är inredd som helhet, samt vilka fiskar som går där i. Enligt Thomas på akvaielagret är det vanligare med den vita varianten bland troffe-fans. Även om jag kör Malawi så har jag haft Troffar och jag gillar den via varianten av BTN. Den mörknar ju något även om man är försiktig med ljuset i den bakre delen av burken.

                          Mvh Björn H
                          Lite diskus, mal & malawi bilder
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272123

                          Kommentar

                          • Malawi Micke
                            Användare
                            • October 2006
                            • 167

                            #43
                            Ös nu gärna in fler bilder på kar med modul byggen i.... Så att vi får mer skaparglädje och insperation...
                            malawi 4 life

                            Kommentar

                            • Cichlidaholic
                              Användare
                              • June 2005
                              • 1103

                              #44
                              Ursprungligen postat av diskus
                              ..akvarielagret i Stockholm och fråga för dom har båda färgerna och nej jag har int förväxlat med BTN slim.

                              Kolla min zoon där jag byggt med den vita varianten.

                              Algfritt på modulerna var ett tema och där kör jag enligt samma princip som
                              Peckers. 2 främre rören är igång samt 2 halogenspots för att få lite schyssta skuggor i burken.

                              När det gäller val av modulfärg så tycker jag det hänger ihop med hur burken är inredd som helhet, samt vilka fiskar som går där i. Enligt Thomas på akvaielagret är det vanligare med den vita varianten bland troffe-fans. Även om jag kör Malawi så har jag haft Troffar och jag gillar den via varianten av BTN. Den mörknar ju något även om man är försiktig med ljuset i den bakre delen av burken.

                              Mvh Björn H
                              Det är inte dem som är förvirrade? Kollade med On the rocks AB och de har INTE olika färger på sina moduler, kan det vara så att akvarielagret fått lite olika färgvariationer och att de delat upp dem o säljer dem som två olika?




                              Ursprungligen postat av Malawi Micke
                              Ös nu gärna in fler bilder på kar med modul byggen i.... Så att vi får mer skaparglädje och insperation...
                              Tyvärr kan jag inte lägga upp bilder här e ju inte fullvärdig medlem *Skäms* men kolla galleriet på min zoon har fler kar där i kategorin "gammla kar" men det finns ingen bild för det albumet så du måste gå in på nått annat först o byta därifrån.. Krångligt?
                              4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                              Min Hemsida
                              Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                              På min Zoon
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                              Kommentar

                              • ozric
                                Användare
                                • March 2004
                                • 3187

                                #45
                                Ang Vita moduler så beställde jag genom PWSS och vita görs bara på särskild beställning iom att så få vill ha dem. Tror att man på samma sätt kan beställa Naturell i mörkare nyans också.

                                Nån som sett Tankanyika , den heltäckande bakgrunden alltså,i faxevit??
                                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                                c",)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...