Fixade ett gäng med Golden i söndags. Oroade mig lite för hur det skulle gå, med tanke på att 2 av dem var i storlek med alfahanen (har tidigare slängt ner en större Rödzebrahane, blev ihjälstressad).
Verkade gå bra i början (inga värre jakter/fighter dvs), men igår kväll såg jag 3 större Golden som var alltför passiva. Beslöt då att plocka upp dessa och lägga dem i ett karantän/saltat kar. Det jag funderar på att göra ikväll är:
*Plocka bort 90% av gömställena (10% sista är växtskydd så de måste vara kvar)
*Plocka bort alfahanen
*Tillsätta salt
När det gäller bikarbonat måste man vara försiktig, och tillsätta lite i taget (kommer inte att göra detta nu). Är det likadant med salt? Karet ifråga är ett Juwel Rio 300.
Verkade gå bra i början (inga värre jakter/fighter dvs), men igår kväll såg jag 3 större Golden som var alltför passiva. Beslöt då att plocka upp dessa och lägga dem i ett karantän/saltat kar. Det jag funderar på att göra ikväll är:
*Plocka bort 90% av gömställena (10% sista är växtskydd så de måste vara kvar)
*Plocka bort alfahanen
*Tillsätta salt
När det gäller bikarbonat måste man vara försiktig, och tillsätta lite i taget (kommer inte att göra detta nu). Är det likadant med salt? Karet ifråga är ett Juwel Rio 300.
Kommentar