Köpa nytt kar!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi Micke
    Användare
    • October 2006
    • 167

    #16
    Satt och tänkte på det förut oxå vad man kan dölja leca blockena med.
    Vill man spendera lite mer pengar än vad tyg kostar skulle man ju kunna knalla in på rusta eller eller nån lite billigare hem butik och köpa en bänkskiva i ek. Bara att fasa kanterna så kan det bli riktigt snyggt.. Men vad vet jag smaken är ju som sagt delad hmm.. Men leca block är nog mest lockande för mig vill ha en stabil bänk som fördelar vikten på större golvyta.
    malawi 4 life

    Kommentar

    • Malawi Micke
      Användare
      • October 2006
      • 167

      #17
      Hur som hellst vart får man tag på billigaste 1125l karet i västragötaland då??
      malawi 4 life

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #18
        Ursprungligen postat av Malawi Micke
        Hur som hellst vart får man tag på billigaste 1125l karet i västragötaland då??
        Nol? Ciklidhobby som det länkats till? Vad menas med VG? Hur långt kan du åka? Litima Zoo i Skövde är värda att slå en pling för att höra då de har bra prisnivå.

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          #19
          Ursprungligen postat av Malawe
          Nol? Ciklidhobby som det länkats till? Vad menas med VG? Hur långt kan du åka? Litima Zoo i Skövde är värda att slå en pling för att höra då de har bra prisnivå.
          Dals rostock-Skövde
          Avstånd: 145.6 km
          Restid: ca 2:04 timmar

          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #20
            Ursprungligen postat av Ola Svensson
            Dals rostock-Skövde
            Avstånd: 145.6 km
            Restid: ca 2:04 timmar

            Jomen han skriver ju Västra Götaland...

            Dals Rostock ligger ju i Kungälv...borde ju vara mycket enklare och mycket bättre priser i Göteborgsområdet. Billigaste 1125L karet finns nog beggat någon gång på Blocket.se, NCS köp/sälj samt eventuellt Zoopet köp/sälj.
            Senast redigerad av StefanL; 20 September 2007, 15:19.

            Kommentar

            • Gäst

              #21
              Ursprungligen postat av Malawi Micke
              Hur som hellst vart får man tag på billigaste 1125l karet i västragötaland då??
              Sätt ut en köpesannons så får du nog det billigaste priset!
              Vet ju dock inte hur stort utbudet kan tänkas vara på den akvariestorleken och du kanske vill ha ett "nytt" nytt akvarium?!? Men prisskillnaden kan vara mkt stor om du hittar rätt...
              Mvh/Andreas.

              Kommentar

              • tjornpatrik
                Användare
                • August 2006
                • 830

                #22
                Ursprungligen postat av A C-son
                Sätt ut en köpesannons så får du nog det billigaste priset!
                Vet ju dock inte hur stort utbudet kan tänkas vara på den akvariestorleken och du kanske vill ha ett "nytt" nytt akvarium?!? Men prisskillnaden kan vara mkt stor om du hittar rätt...
                Mvh/Andreas.
                Kolla på Gubberö zoo: http://www.gubberozoo.com/ ingen aning vad det kan kosta där eller vad det är för akvarium, kan ju vara värt att testa. Tror inte det blir billigare än Nols 6995:- för 1125. Fördelen är ju att du får ett helt nytt med full garanti. Annars kan du ju höra med Henrik direkt http://www.jagefeldt.nu/, han har jag beställt av flera gånger innan och han har även kört hem det till mig och satt det på plats med hjälp av riktiga vakumhandtag vilket är en oumbärlig hjälp.

                Kommentar

                • Janne Josefsson
                  Användare
                  • July 2007
                  • 23

                  #23
                  Ursprungligen postat av patriks155
                  Kolla på Gubberö zoo: http://www.gubberozoo.com/ ingen aning vad det kan kosta där eller vad det är för akvarium, kan ju vara värt att testa. Tror inte det blir billigare än Nols 6995:- för 1125. Fördelen är ju att du får ett helt nytt med full garanti. Annars kan du ju höra med Henrik direkt http://www.jagefeldt.nu/, han har jag beställt av flera gånger innan och han har även kört hem det till mig och satt det på plats med hjälp av riktiga vakumhandtag vilket är en oumbärlig hjälp.
                  Gubbero tar väl sina kar från Åleds, kvalitet som kostar.

                  Kommentar

                  • Malawi Micke
                    Användare
                    • October 2006
                    • 167

                    #24
                    Ursprungligen postat av Malawe
                    Jomen han skriver ju Västra Götaland...

                    Dals Rostock ligger ju i Kungälv...borde ju vara mycket enklare och mycket bättre priser i Göteborgsområdet. Billigaste 1125L karet finns nog beggat någon gång på Blocket.se, NCS köp/sälj samt eventuellt Zoopet köp/sälj.
                    Är endast intresserat utav ett helt nytt akvarium!!
                    Men snälla hur är det med geografin här?? Dals Rostock ligger i Dalsland (melleruds kommun) Vid foten av kroppefjäll och vid vänerns strand...
                    Kungälv hmm.... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta..
                    malawi 4 life

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #25
                      Ursprungligen postat av Malawi Micke
                      Är endast intresserat utav ett helt nytt akvarium!!
                      Men snälla hur är det med geografin här?? Dals Rostock ligger i Dalsland (melleruds kommun) Vid foten av kroppefjäll och vid vänerns strand...
                      Kungälv hmm.... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta..
                      Kollade fel på Eniro.se...du får gärna både skratta och gråta...jag sökte på Nol (Ciklidhobby) och Dals Rostock för att se avstånd och tog då fel (förväxlade). Vi kan alla göra misstag...och ja...min geografikunskap är väl inte den bästa.

                      Hör med Kent på Ciklidhobby i Nol...det är mitt råd.
                      Senast redigerad av StefanL; 20 September 2007, 21:48.

                      Kommentar

                      • Malawi Micke
                        Användare
                        • October 2006
                        • 167

                        #26
                        Ursprungligen postat av Malawe
                        Kollade fel på Eniro.se...du får gärna både skratta och gråta...jag sökte på Nol (Ciklidhobby) och Dals Rostock för att se avstånd och tog då fel (förväxlade). Vi kan alla göra misstag...och ja...min geografikunskap är väl inte den bästa.

                        Hör med Kent på Ciklidhobby i Nol...det är mitt råd.
                        Hehe jag hajade att det var ett slarv fel.. Ja jag tror att kent har de billigaste baljorna om man vill ha helt nytt innom rimlig bilväg...
                        malawi 4 life

                        Kommentar

                        • panna
                          Användare
                          • December 2004
                          • 233

                          #27
                          Två fyra timmars extra att åka kan vara värt besväret för att köpa ett bra kar. Tänk en kubik vatten på golvet. Läste artikeln och såg bilderna i CB 1 som Larry skrev, ingen rolig syn. Det finns folk som åker från Luleå till Göteborg för att köpa diskus, ingen nämd men vill man ha bra grejor så vad göra? mvh. Jouni

                          Kommentar

                          • Malawi Micke
                            Användare
                            • October 2006
                            • 167

                            #28
                            Ursprungligen postat av panna
                            Två fyra timmars extra att åka kan vara värt besväret för att köpa ett bra kar. Tänk en kubik vatten på golvet. Läste artikeln och såg bilderna i CB 1 som Larry skrev, ingen rolig syn. Det finns folk som åker från Luleå till Göteborg för att köpa diskus, ingen nämd men vill man ha bra grejor så vad göra? mvh. Jouni
                            Menar du att jag skall hoppa ciklid-kent och leta vidare?? Mig vetligen är det väl han i lysekil som bygger karen åt nols ciklidhobby eller har jag fel..
                            Han har väl även byggt mycket till havetshus i lysekil oxå.. Hajar inte vad du menar riktigt..
                            malawi 4 life

                            Kommentar

                            • Göran Å
                              Användare
                              • December 2005
                              • 1295

                              #29
                              Ursprungligen postat av Malawi Micke
                              Menar du att jag skall hoppa ciklid-kent och leta vidare?? Mig vetligen är det väl han i lysekil som bygger karen åt nols ciklidhobby eller har jag fel..
                              Han har väl även byggt mycket till havetshus i lysekil oxå.. Hajar inte vad du menar riktigt..
                              Nol Kents kar

                              Det stämmer att det är Lysekil som bygger Nol Kents kar. Har själv köpte ett av honom i början på året och har inget att klaga på kvalliteten. Funderar för övrigt att köpa 2st till inna jul..

                              / Göran
                              http://www.skovdeaf.se/
                              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                              http://www.skovdefagelklubb.se/

                              Kommentar

                              • Malawi Micke
                                Användare
                                • October 2006
                                • 167

                                #30
                                Ursprungligen postat av Göran Åstebro
                                Nol Kents kar

                                Det stämmer att det är Lysekil som bygger Nol Kents kar. Har själv köpte ett av honom i början på året och har inget att klaga på kvalliteten. Funderar för övrigt att köpa 2st till inna jul..

                                / Göran
                                Gött å höra.. Ja jag har nog fastnat för ett helgas 1125 från nol kent...
                                är det helglas eller ram du har från honom??
                                malawi 4 life

                                Kommentar

                                Arbetssätt...