Medlemmarnas arter/foton...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Medlemmarnas arter/foton...

Jag har sett en del saker som är lite lustigt.

Här visas mitt foto på en annan art än den som beskrivs

Jag har även sett på internet när jag gjort sökning på t ex virgatus att Tony Englund presenteras under mitt foto och det kopplas ju till att han är fotograf?!

Det finns säkert fler exempel, men tänkte att jag skulle väcka diskussion runt det här och vad det är som skapat det.
  • Richardi
    Användare
    • April 2007
    • 84

Vilken art är det på fotot? Har aldrig stt den innan, är juh sjukt snygg...

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

Det verkar vara samma art men olika fångstplatser. Troligen så är det huvudbilden för arten som visas oavsett fångstplats.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Markus_A
        Användare
        • December 2005
        • 418

Nej det är ju (tyvärr) inte den jag har. Min virgatus är ju från Gome, som jag har angivit. Det finns ju en bild på den med så det borde ju vara den som kommer upp. Läste att du (Malawe) och Deelay (som jag har köpt mina av) diskuterade huruvida arten fanns eller inte. Finns den inte beskriven någonstans? Jag har inte hittat den. Vart köpte du dina?

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Jag köpte mina via Carsten Gissel i Danmark som han hade hämtat själv i sjön vid Namalenje Island. Beställde via Johnny i Malmö som tog med dom till Sverige. Kommer inte ihåg akvariebutiken han hade...

Du kan se arten på Carsten Gissel´s hemsida... http://www.carstens-dyrehandel.dk/dmimport/index.htm .

Arten beskrivs som Protomelas virgatus, Namalenje...men som du säger finns det ingen beskrivning på arten. Jag fick certifikat på arten från Stuart Grant/Carsten Gissel. Vet inte vad man ska tro egentligen. Förstår inte varför den är så svår att få tag på samt varför det finns så lite fakta om den.
          Senast redigerad av StefanL; 16 September 2007, 18:33.

Kommentar

• deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

Det verkar bara vara malawicarsten som tagit sånna(P. virgatus Namalenje) från afrika, jag har inte sett nån info från tex Laif eller Ad om den.
            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

Ursprungligen postat av Micke
              Det verkar vara samma art men olika fångstplatser. Troligen så är det huvudbilden för arten som visas oavsett fångstplats.
              Micke är helt rätt ute (som vanligt ). Huvudbild för art visas om bild finns.

Har delvis färdigutvecklade planer på att man istället laddar upp bild på egen fisk, alternativt väljer om man istället vill visa huvudbild från artregister.

Detta är dock inte helt klart ännu.
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

Arbetssätt...