Vad Kan Det Vara?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

    #16
    Ursprungligen postat av billo
    Hej!

    Oki! Ja vad det gäller maten så kan jag nog ha matat för mycket men har dragit ner på det nu , sedan så har karet vart igång endast sedan strax före midsommar o sanden gjorde jag rent väldigt noga innan! Vill ju helst slippa göra en omstart!!
    Fast det är klart att försvinner det inte så får jag väl göra det! Å vad det gäller min fx 5a så har den endast gått i ca: 1 månad, men kan det vara så att man måste göra rent i det ändå alla redan?
    jag tror nog att Ola är inne på rätt spår, så om du drar ner på matningen sköter dina vattenbyte och du kan även suga upp lite skit från sanden, låter din ancistrus jobba ett par veckor så lär du snart ha balans i baljan.janne

    Kommentar

    • billo
      Användare
      • August 2005
      • 27

      #17
      Japp skall köra på det o se! Skall väl göra ett kraftigt vattenbyte till i helgen! Fast annars så byter jag ca: 15-20% varje vecka i karet o har så alltid gjort... Så vattenbyterna sköts ju som det skall el kan det vara för ofta?? Är en gång i veckan för ofta?

      Vill även passa på att tacka er så länge för era svar! Tack!
      Senast redigerad av billo; 14 September 2007, 21:22.

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

        #18
        Det låter som att du har matat för mycket innan filtret kommit igång ordentligt. Jag tycker att du ska byta mer vatten också. Byt 30-50% 1 gång per vecka. 50% om du ska fortsätta mata mycket.

        Gör som du har tänkt, mata inte och byt vatten varannan dag tills du ser skillnad.

        Kommentar

        • billo
          Användare
          • August 2005
          • 27

          #19
          Japp skall testa det ett tag o hoppas att det försvinner!
          Tusen tack alla!

          Kommentar

          Arbetssätt...