Vad skulle du göra med det här?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Asså...knappt så man törs uppdatera tråden igen..hehe.

Jag startade tråden 2007-09-13 efter att ha haft karet i drygt 9 månader. Beställde karet i oktober 2006 och fick det i januari 2007. Det är troligen den segaste uppstarten av akvarium på forumet. Tyvärr så är det sjukdom som gjort att det inte gått snabbare men nu är det verkligen på G!

Har idag lattjat lite med fler moduler och satt upp dom provisoriskt för att få en liten bild av hur det blir att se ut. Tidigare fick vi ju alla..iallafall nästan alla..känslan av att det såg för symmetriskt ut och det störde. Istället för att nöja mig med det så funderade jag en stund vad som kunde göras och jag beställde nya moduler. Tyvärr blev det inte så lyckat då jag fick lång väntetid och det tog en månad innan de landade hemma hos mig.

Som sagt...kritisera även detta för efter nyår..dvs den 2 januari..limmas de som tillkommit nu fast en gång för alla.

(ursäkta de små lysinsticken..kommer från julgranen)

Skickar med det första fotot från första sidan så ni kan jämföra skillnaden. Modulen till höger kommer lyftas upp mer när den limmas så där blir inte modulen ända nere till sanden utan det blir en öppning där.
    Senast redigerad av StefanL; 29 December 2007, 20:56.

Kommentar

• palleh
      Användare
      • December 2006
      • 704

Ursprungligen postat av Malawe
      Asså...knappt så man törs uppdatera tråden igen..hehe.

Jag startade tråden 2007-09-13 efter att ha haft karet i drygt 9 månader. Beställde karet i oktober 2006 och fick det i januari 2007. Det är troligen den segaste uppstarten av akvarium på forumet. Tyvärr så är det sjukdom som gjort att det inte gått snabbare men nu är det verkligen på G!

Har idag lattjat lite med fler moduler och satt upp dom provisoriskt för att få en liten bild av hur det blir att se ut. Tidigare fick vi ju alla..iallafall nästan alla..känslan av att det såg för symmetriskt ut och det störde. Istället för att nöja mig med det så funderade jag en stund vad som kunde göras och jag beställde nya moduler. Tyvärr blev det inte så lyckat då jag fick lång väntetid och det tog en månad innan de landade hemma hos mig.

Som sagt...kritisera även detta för efter nyår..dvs den 2 januari..limmas de som tillkommit nu fast en gång för alla.

(ursäkta de små lysinsticken..kommer från julgranen)

Skickar med det första fotot från första sidan så ni kan jämföra skillnaden.
      tycker intedu ska ha dem som hänger i taket i mitten, blir lite (vanligt modul proppat kar) över det. annars ser det schysst ut=)
      Senast redigerad av palleh; 29 December 2007, 20:57.
      http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Du gillar inte hänget med andra ord? Båda eller bara den ena?

Kommentar

• palleh
          Användare
          • December 2006
          • 704

Nja alla dem tre i mitten där tänkte jag. men det är bara av egen smak. Gillade när du hade den dalformationen i mitten

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• Wilhelm
            Användare
            • April 2002
            • 9122

För många moduler! Ta bort dom i taket och "högtalarna". Sätt modluler på kortsidorna. Är mina synpunkter.
            mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

Stirra inte för mycket på modulerna för dom ska vara bakom det du senare skall titta på, utifrån det tycker jag den undre bilden känns naturil o bra... tänk dig när det blir alger på dom stenarna då kommer allt kännas annorlunda.
              http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Det blir ju annorlunda också med lite sten på bottenytan. Kul med råd, tips och kritik...ska kolla över lite olika sätt att ha modulerna. Det behöver ju inte vara som så att jag använder alla till det här karet utan jag har tänkt skaffa ett 720L till så snart som möjligt.

Wilhelm. Dom i taket kan hända att jag flyttar på, men jag gillar överhäng...samt att jag gillar mer fler moduler än på den första bilden längst ned. "Högtalarna" blir kvar...hehe...dumt eller inte, men jag vill inte flytta på dom.

Kommentar

• malawialex
                  Användare
                  • January 2007
                  • 125

skulle själv tagit bort modulerna i "taket" sen bara målat rutan svart där.
                  hade blivit mer djupkänsla samt jag tror det hade blivivt snyggare.
                  med andra ord ska de i taket bort
                  375l : malawi
                  253l : tomt
                  222l : yngel malawi

Kommentar

• mabbo
                    Användare
                    • August 2006
                    • 61

Hej!

Om du ska ha mbunas kanske man kan kombinera med "slimline" som jag såg i nån annan tråd. Annars ger det mer djup om man avstår från överhängen i mitten.

Kommentar

• PatrikMalmo
                      Användare
                      • May 2005
                      • 4642

Överhäng gillar jag också, blir fina skuggor av det. Däremot tycker jag att karet ändå ser "platt" ut. Statiskt liksom. Vet inte riktigt vad som ger mig den känslan, men kanske är det att moduler av ungefär samma size sitter för nära varandra. Kanske saknas det något på botten, det går ju att limma en modul där också - fast där kanske du tänkt att ha vanlig sten.

Man behöver heller inte köra alla moduler kloss mot rutorna. Den som sitter längst inne i vänstra hörnet kan man gott sätta en bit fram i karet. Hålet på baksidan syns inte framifrån, och firrarna får en extra grotta.

Jag har svårt att sätta fingret på det, men min känsla blir som sagt "statiskt". Trixa runt lite mer med dem och försök få karet oregelbundet är mitt tips. Nu har du ju foto på hela rasket, så kanske du skulle testa att helt förutsättningslöst riva ut alltihop och starta från noll. Enkelt att gå tillbaks om du vill det.

Hilsen,

P
                      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• tezz
                        Användare
                        • February 2006
                        • 1069

Det blir ju annorlunda också med lite sten på bottenytan. Kul med råd, tips och kritik...ska kolla över lite olika sätt att ha modulerna. Det behöver ju inte vara som så att jag använder alla till det här karet utan jag har tänkt skaffa ett 720L till så snart som möjligt.

Wilhelm. Dom i taket kan hända att jag flyttar på, men jag gillar överhäng...samt att jag gillar mer fler moduler än på den första bilden längst ned. "Högtalarna" blir kvar...hehe...dumt eller inte, men jag vill inte flytta på dom.
                        Ser ut som pimpsten(fytande sten)

Kommentar

• tezz
                          Användare
                          • February 2006
                          • 1069

Så här såg mitt 720l malavi ut vid start

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Ursprungligen postat av tezz
                            Ser ut som pimpsten(fytande sten)
                            Vad ser ut som pimpsten?

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

Lite bilder när jag ändrat en del..flyttat ned ett överhäng som bottensten istället samt lagt in lite sten och photoshoppat lite växter.

Blir nog inte så mycket ändring i karet utan jag måste ju komma till skott någon gång. Helt hundra nöjd är jag inte, men det kommer jag nog aldrig att bli heller så någon liten justering sedan kör jag.

Kommentar

• palleh
                                Användare
                                • December 2006
                                • 704

Lite bilder när jag ändrat en del..flyttat ned ett överhäng som bottensten istället samt lagt in lite sten och photoshoppat lite växter.

Blir nog inte så mycket ändring i karet utan jag måste ju komma till skott någon gång. Helt hundra nöjd är jag inte, men det kommer jag nog aldrig att bli heller så någon liten justering sedan kör jag.
                                En sak jag hade gjort är att sätta den modul som sitter längst bak uppe i mitten ungefär på detta vis om de går att se..typ lite diagonalt så det bildas en grotta till vänster
                                Senast redigerad av palleh; 30 December 2007, 13:46.

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

Arbetssätt...