If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Så det börjar dra ihop sig ordentligt nu? Gött!!!
Blir det några bilder på "jobbet"?
Lycka till Malawe!
Mvh/Andreas.
Blir nog några bilder på jobbet när det är klart. Är väl inget speciellt att visa när man sätter upp modulerna. Det är inte säkert att jag använder alla...det beror på hur det kommer att se ut. Jag kommer ju givetvis att bygga på det som redan visats och inte plocka bort något. Främst är det väl att få bort det symmetriska i känslan när man ser på karet.
Man blir ju lite inspirerad när man ser på t ex det kar som Göran Åstebro har visat på bild men som jag också haft det stora nöjet att se "live" för ett par veckor sedan. En stor inspirationskälla är ju deelay...det är svårt att komma ifrån...men hans kar är svåra att ta något ifrån annat än lite inredningsmässigt. Hela konceptet på hans kar är ju av sådan klass att man häpnar...med ljussättning, val av sand...val av moduler/bakgrunder och interiör för övrigt. Det finns även en hel del andra akvarister på detta forum som man inspireras mycket av och som har gjort modulakvarium. Alla kan man inte nämna, men Cutekid, Micke Persson m m ger en fina ideer och uppslag. Jag har säkert glömt en drös av namn som inspirerat och inspirerar...
Senast redigerad av StefanL; 10 November 2007, 14:58.
Runt 60 har jag nog. Iallfalll 13 000 liter vatten. Bara o inse man är inte klok i huvudet. Var nog biligare o va ornitolog
Haha..säg inte det!
Men du..om du nu har så många kar så är det kanske inte fullt så konstigt att ha ett 720 fyllt med levandefödare.
Vad har du i alla dina 60 kar? Speciell inriktning eller är det en stor mix av allt? Vore intressant att få lite inblick i vad som simmar i dina 13000 liter vatten.
Men du..om du nu har så många kar så är det kanske inte fullt så konstigt att ha ett 720 fyllt med levandefödare.
Vad har du i alla dina 60 kar? Speciell inriktning eller är det en stor mix av allt? Vore intressant att få lite inblick i vad som simmar i dina 13000 liter vatten.
Är jag ute och simmar om jag tror att han har mycket diskus... Hmm vi får se vad han svarar har för mig jag kollade en sida som var hans med diskus..
Runt 60 har jag nog. Iallfalll 13 000 liter vatten. Bara o inse man är inte klok i huvudet. Var nog biligare o va ornitolog
Har du flyttat ut till det nya garaget ännu, när vi var hos dig sist så hade du en massa andra prylar ligga där.
Men det tar jag som stjälvklart att du har gjort en annan prioritering nu, så att du har fiskarna i det nyaJanne
Jag har ett 720 kar o med levandefödare. Är nog rätt ensam om det hehe
Det är precis sånt som ger akvaristiken en extra dimension, ha,ha.
Slår inte det men odlade för länge sedan under en period guppys i ett 540-kar.
Mvh/Andreas.
Livar upp tråden igen för nu kommer det hända saker nästa vecka!
Tre moduler kommer att tillkomma förutom den redan införskaffade modulen M. På måndag hoppas jag att de kommer (väntat en månad med leveransstrul) och då ska det sågas och limmas!
Sedan ska karet igång....jag har A B S T I N E N S efter att ha varit utan ciklider i ett år drygt. Fruktansvärt!..men nu är jag tillbaka!!
De moduler som kommer att komma in i karet är en kapad M, N, F och O...hur jag ska sätta in dom blir en rolig sak att lista ut...men det ska fyllas ut från första bilden i tråden på mittendelen av bakrutan samt på sidorna. Det kommer att bli ett överhäng iallafall.
Tre moduler kommer att tillkomma förutom den redan införskaffade modulen M. På måndag hoppas jag att de kommer (väntat en månad med leveransstrul) och då ska det sågas och limmas!
Sedan ska karet igång....jag har A B S T I N E N S efter att ha varit utan ciklider i ett år drygt. Fruktansvärt!..men nu är jag tillbaka!!
De moduler som kommer att komma in i karet är en kapad M, N, F och O...hur jag ska sätta in dom blir en rolig sak att lista ut...men det ska fyllas ut från första bilden i tråden på mittendelen av bakrutan samt på sidorna. Det kommer att bli ett överhäng iallafall.
Låter toppen! Vad blir det för firrar?
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
Det blir Lethrinops sp albus, Kande Island som huvudart. Är mycket sugen på Labeotropheus fuelleborni, Katale...men den kan bli för hård i karet tyvärr.
Andra arter som jag funderar på är:
Copadichromis virginalis, Fire Crest
Melanochromis johanni
Sciaenochromis fryeri
Man funderar ju på massor av arter men jag vill inte trassla till det med en fisksoppa så jag kommer planera noga.
Verkar varit strul enligt simontorp från BTN on the rocks på många håll nån som vet varför? Mycket o göra problem? eller kanske nya modeller på G? För stor åtgång?
Kommentar