Vad skulle du göra med det här?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 1159

Jag tycker att karet ser jättebra ut, men jag kan oxå hålla med om att det är lite för symmetriskt. Å andra sidan skall det ju även i fisk i karet och de kommer ju i sig självt att bryta symmetrin för jag tror inte att de kommer att sprida sig jämnt i karet per automatik .
    Om du vill ha bort fokus från filtermodulerna skall du nog försöka att framförallt få bort de mörka partierna som är under dem, antingen med sten, moduler eller att måla bakrutan där i annan färg än svart.
    Det var lite tankar....
    Men jag tror att fisken kommer att bidra till att det blir bättre.
    // Magnus Arvidsson

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
      Något liknande detta tänker jag mig. Tror det bryter upp symmetrin.
      Tackar för den visuella lösningen. Nu börjar det finnas en hel del intressant att ta till sig! Riktigt kul med all diskussion och all hjälp. Uppskattas mycket!

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Sätter du en modul i taket som ett överhäng på ena sidan så bryter du högtalarfenomenet skulle jag tippa.
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Ursprungligen postat av deelay
          Sätter du en modul i taket som ett överhäng på ena sidan så bryter du högtalarfenomenet skulle jag tippa.
          Kanske det...

En modul på vänster kortsida samt ett överhäng som går från mitten till vänster skulle kanske bli fint. Överhänget bör ju då vara av en ganska stor modul...vilken skulle du föreslå?

Den sidan skulle ju kunna representera mer en grotta än vad högersidan gör och högtalareffekten på höger sida skulle kunna dämpas av lite växter tillsammans med en stenuppbyggnad a la Ola Svensson.

Hupp..nu börjar det bli intressant. Känns som om jag tar lite idéer från varje så blir det ett riktigt fint kar. Grunden är ju ändå där...

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Kan detta vara ok?

Troligen kommer stenuppbyggnaden på vänster sida ha större stenar samt att det "rinner ut" i mindre ju närmare man kommer frontrutan. Nu har jag bara klippt och klistrat med moduler och stenar i karet samt växt.

Kommentar

• Cutekid
              Användare
              • January 2003
              • 3368

Ursprungligen postat av Malawe
              Mycket snyggt Calle! Jag har sett karet tidigare, men vad är det för stenar du har? Har du helbild på karet (fotot är lite kapat så man ser inte hela bredden)?

Sedan undrar jag lite vad det hjälper mig i den här tråden...
              Jag tänkte att du skulle få lite inspiration om hur du kan placera lösa naturstenar bland modulerna.

Stenen är hämtad vid sjökanten på väg till Hällekis camping på Kinnekulle.
              Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Den till vänster på dessa bilder tycker jag e fin, nu e inte akvariet planerat i övrigt utan jag slänger alltid bara ner stenarna så blir det somd det blir eftersom jag ofta är nere o fångar fisk så är det ingen ide att försöka göra någon snillrik planering som gör det omöjligt.

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Ursprungligen postat av Cutekid
                  Jag tänkte att du skulle få lite inspiration om hur du kan placera lösa naturstenar bland modulerna.

Stenen är hämtad vid sjökanten på väg till Hällekis camping på Kinnekulle.
                  Oki. Kanske ska ta mig en tur idag och leta lite större sten...och lite kantigare.

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Ursprungligen postat av deelay
                    Den till vänster på dessa bilder tycker jag e fin, nu e inte akvariet planerat i övrigt utan jag slänger alltid bara ner stenarna så blir det somd det blir eftersom jag ofta är nere o fångar fisk så är det ingen ide att försöka göra någon snillrik planering som gör det omöjligt.
                    Nja..dina akvarier är grymt snygga deelay! Ljuset är ju kalas. Vad har du målat bakrutan med? Det var så jag hade tänkt det men sedan hoppade latmasken in...
                    Du har fått till en kanonbakgrund och en mycket fin inredning trots enkelheten. Toppklass faktiskt...och då har du "bara slängt ned lite sten"...hehe...snyggt!

Kommentar

• deelay
                      Användare
                      • September 2002
                      • 5394

Nja..dina akvarier är grymt snygga deelay! Ljuset är ju kalas. Vad har du målat bakrutan med? Det var så jag hade tänkt det men sedan hoppade latmasken in...
                      Du har fått till en kanonbakgrund och en mycket fin inredning trots enkelheten. Toppklass faktiskt...och då har du "bara slängt ned lite sten"...hehe...snyggt!
                      Bakgrunden är helblå, jag har en halogenspott på 40w som tar fram flimmret eller så kan man ha MH.
                      Kombinerar du ett powerglo och ett grolux och 20-30% actinicljus plus en halogenspot så får du ett ljus som e topklass... aquarelle enbart kommer inte ens nära kan jag lova.

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Jag har 2st Aquarelle och ett PowerGlo...ändå långt från ditt härliga ljus..men dugligt för mig.

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Ingen som har förslag på modul att ha som överhäng och modul till vänster kortsida? Jag vet inte vilka moduler som passar bäst så om någon mer "modul-van" kunde ge lite tips vore jag tacksam...

deelay...vart tog fesken vägen?

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

deelay...vart tog fesken vägen?
                            Den simmar här hemma =)

Kommentar

• Göran Å
                              Användare
                              • December 2005
                              • 1295

[QUOTE=Malawe;701547]Ingen som har förslag på modul att ha som överhäng och modul till vänster kortsida? Jag vet inte vilka moduler som passar bäst så om någon mer "modul-van" kunde ge lite tips vore jag tacksam...

Hej Stefan. Om du tittar på mitt kar under www.skovdeaf.se/bildmapp_2/bild1.htm så har jag följande moduler från vänster B, N, F, L, A. Utstickande i topp från vänster U, G + en spillbit.

Filterhörn är B + A med insug underifrån. Toppbiten G är fastsatt i mittstag.

På bakruta och sidorutor har jag anv solfilm till bilrutor ( ger djupkänsla för grottor och skrevor i bakgrunden ).

Dessa moduler har tidigare suttit i ett 720 under 10 år.

Akvariet har måttet 200-60-50.

Hoppas jag kunde hjälpa dig.

Mvh Göran
                              http://www.skovdeaf.se/
                              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                              http://www.skovdefagelklubb.se/

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

Tack Göran! Jag letade efter ditt kar då jag sett det förut så det var mycket passande att du guidade mig rätt igen.

Vart har du köpt solfilmen? Skulle kanske kört med det istället för att måla.

Har jag fattat dig rätt om jag säger att det är en A modul längst till höger? Jag är ute efter en lite "bulligare" modul som gärna får sticka ned lite ju närmare frontrutan den kommer och på så sätt förstärka grottkänsla (samt plocka bort symmetrikänslan som mitt kar har).

Kommentar

Arbetssätt...