Är det orginal-färgen på BTN,Tricella,el e det faxevit?? Ser lite mittimellan ut på bilderna.
Vad skulle du göra med det här?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Har ju funderat på M modulen så det kan bli ett inköp där. Troligen får jag "bulla" upp lite med extra moduler och det gör inget. Huvudsaken är ju att slutprodukten blir bra...
Jag ska bege mig ut för att leta lite större stenar också för att kunna bygga upp stenrösen lite. Får se vad som kan hända i karet...har ju fått en del uppslag som jag absolut ska ta en titt på.
Skall bli roligt att se hur du löser detta och jag önskar dig lycka till i ditt stenletande, de du redan har är ju helt okej!
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Hups! Nu blev det lite djupt här...hehe...mycket bra!
Skulle modul E kunna fungera?
Själv hade jag tanke på att använda modul E på vänster sidoruta så att blocket går från överdelen mot filtermodulen och då försvinner "högtals-känslan en del från den sidan tror jag. Din idé är bra och det blir kanske den som blir avgörande. Hua..det är inte lätt att få till det men mycket intressant och roligt faktiskt. Har ingen panik att starta upp det förrän jag känner mig helnöjd.
Så "brainstorma" på ordentligt och använd mycket gärna mitt foto att kladda teorier på!Kommentar
-
Risken är ju att du ändrar till det sämre nu när det är så bra Får du tag på den där ovanliga protomelasen (namalenje?)du hade för ett par år sedan? 20 såna vore coolt.Kommentar
-
Filtermodulerna är inte fula i sig... Det är dess "klossform". Att täcka dem känns onödigt! Det är bara dess lodräta sidor in mot akvariet som gör dem till "högtalare"! Utåt kan man ju inte göra mkt, akvariets sidor är ju ochså lodräta, ha, ha Nedåt täcker du ju upp dem med sten!?!
Jobba med bakrutans diagonaler!!! Djupt? AKVARIET kan väl se djupt ut om du får kläm på vinklarna...
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Filtermodulerna är inte fula i sig... Det är dess "klossform". Att täcka dem känns onödigt! Det är bara dess lodräta sidor in mot akvariet som gör dem till "högtalare"! Utåt kan man ju inte göra mkt, akvariets sidor är ju ochså lodräta, ha, ha Nedåt täcker du ju upp dem med sten!?!
Jobba med bakrutans diagonaler!!! Djupt? AKVARIET kan väl se djupt ut om du får kläm på vinklarna...
Mvh/Andreas.
Växter, stenar, moduler...osv...Kommentar
-
Den arten är underligt svår. Om det fanns möjlighet skulle jag fixa det med en gång, men å andra sidan finns det en del arter nu som faktiskt ser snarlika ut. Arten var helt underbar att ha och utan konkurrens den vackraste fisk jag ägt.Kommentar
-
Jag har börjat undra en del kring den fisken just angående om det namnet verkligen stämmer och ifall den överhuvudtaget finns... det har dykt upp ca 100st totalt som jag känner till varav det inte fanns en enda 100% säker hona.
Det verkar bara finnas bild dokumentation på detta forum och på carstens-dyrehandel.
Eftersom det va han som fångade dom borde han ju kunna åka tillbaka och hittat fler men det verkar inte gå av någon annledning... det känns lite underligt tycker jag.
Frågan är ju då, hur ligger det till med den fisken? varför finns det inte fler att hitta? varför fanns/finns det inga honor? ser dom kanske så annorlunda ut mot vad man förväntar sig?
Var det alla som fanns? satte man stop för en ny art iom att man kanske tog alla som fanns?
Det är ju synd att det inte ska gå att få tag på en sån fin fisk.
Jag har på alla sätt försökt att hitta sånna men det är inte någon som vet eller känner som som har dom eller kan få tag i dom.Kommentar
-
Jag har börjat undra en del kring den fisken just angående om det namnet verkligen stämmer och ifall den överhuvudtaget finns... det har dykt upp ca 100st totalt som jag känner till varav det inte fanns en enda 100% säker hona.
Det verkar bara finnas bild dokumentation på detta forum och på carstens-dyrehandel.
Eftersom det va han som fångade dom borde han ju kunna åka tillbaka och hittat fler men det verkar inte gå av någon annledning... det känns lite underligt tycker jag.
Frågan är ju då, hur ligger det till med den fisken? varför finns det inte fler att hitta? varför fanns/finns det inga honor? ser dom kanske så annorlunda ut mot vad man förväntar sig?
Var det alla som fanns? satte man stop för en ny art iom att man kanske tog alla som fanns?
Det är ju synd att det inte ska gå att få tag på en sån fin fisk.
Jag har på alla sätt försökt att hitta sånna men det är inte någon som vet eller känner som som har dom eller kan få tag i dom.
Den förklaringen jag fått är att honor är sällsynta i sjön samt att de inte vistas på samma områden som hanarna mestadels. Har också pratat med Carsten Gissel om detta och även Stuart Grant, men det tycks omöjligt att finna en lösning.
Jag såg dock ett foto...på en Mylochromis om jag inte minns fel..som var slående lik den Protomelas som jag hade två hanar av.
Jag har dock släppt den arten nu då det känns som om man hamnat i en återvändsgränd. Jagade den överallt under en stund, men utan det minsta resultat.
Detta foto var ett av de första jag tog av arten när jag hade köpt dom för drygt 2 år sedan nu. Fotat med Nikon D50.Senast redigerad av StefanL; 14 September 2007, 23:56.Kommentar
-
Riktigt snygg lull-lull!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
-
Kommentar
-
Tycker också karet ser trevligt ut, men är inne på Gabbis linje. Förstärk "dalgången" något så kommer karet inte att se lika symmetriskt ut. Ta några stenar från högra delen i karet (till höger om den stora mörka stenen) och förläng den delen som går ut lite i karet till vänster. Hoppas du greppar hur jag menar. Hade inte satsat på fler moduler och inte heller tagit bort någon sand. Firrarna kommer att gräva och vifta bort den från modulerna och det är skoj att se firrarna gräva i lite mer sand.
Edit: tänkte till lite, och det kan vara så att modulen till vänster bidrar till det symmetriska intrycket. En extra liten modul vid sidan av den kanske skulle bli bra för att bryta det fyrkantiga intrycket av nuvarande modul.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Något liknande detta tänker jag mig. Tror det bryter upp symmetrin.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar