Tyst ytterfiler

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MikeW
    Användare
    • September 2005
    • 155

Ursprungligen postat av agalychnis
    Stort tack ALLA för de många filtertipsen! Verkar finnas många prisvärda bra ytterfilter på marknaden.

J-E
    Tycker att det är väldigt intressant att av alla inläggen var det inte en enda som rekommenderade ett stort Eheim ytter filter....trots att de flesta på detta forum förmogligen har ett sådant (min egna gissning)...

Jag tycker att Eheims Pro2 system är i en egen klass för sig. Tysta, pålitliga och effektiva men knappast billiga. Nu har jag inte testat Tetratech, men de flesta andra. Min erfarenhet av AmTop är att de har en väldigt ojämn kvalité. Grattis till dem som har lyckats få de bra exemplaren....

Det senaste jag testar är en kinesisk pup som heter SunSun. 2000liter/h som jag kunde fylla med ca 8-9 liter efi-substrat. Som ett extra plus har den dessutom ett inbyggt UV-C på 9W. Tyst, billigt, effektivt. Kan inte svara för kvalitén än dock...får testa fler innan det går att jämföra med de andra ytterpumparna.

/Micke
    "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

Kommentar

• Cutekid
      Användare
      • January 2003
      • 3368

Ursprungligen postat av MikeW
      Det senaste jag testar är en kinesisk pup som heter SunSun. 2000liter/h som jag kunde fylla med ca 8-9 liter efi-substrat. Som ett extra plus har den dessutom ett inbyggt UV-C på 9W. Tyst, billigt, effektivt. Kan inte svara för kvalitén än dock...får testa fler innan det går att jämföra med de andra ytterpumparna.

/Micke
      Vart har du köpt filtret? Länk?

Mvh Carl
      Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Eheim är ju ytterfiltrens Rolls Royce så det behövs ju knappast reklam för den typen av ytterfilter. Många av deras filter är av hög kvalitet och håller länge, men de betingar också ett pris som kan få en del att rygga.

När de flesta vet om Eheims kvalitet och prisläge så är det mer intressant att få reda på alternativ..så skulle iallafall jag tycka.
        Senast redigerad av StefanL; 11 October 2007, 22:03.

Kommentar

• MikeW
          Användare
          • September 2005
          • 155

Ursprungligen postat av Cutekid
          Vart har du köpt filtret? Länk?

Mvh Carl

Kolla vilken återförsäljare som finns i din närhet. Än så länge verkar det fungera över all förväntan. Tror att det kostar ca 1400.
          "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

Kommentar

• olof
            Användare
            • April 2002
            • 1823

Hej!

Eheims classic serie är inte så värst dyra. Jag skulle inte vilja påstå att mitt är helt tyst men det är deffinitivt inte helt nytt. Efter 10-15 år borde man kanske byta rotorn?

mvh

olof
            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• jarinen
              Användare
              • April 2003
              • 1888

Eheim Classic 2250 och 2217 = knäpptyst hos mig iallafall. De går att få att låta med fel handhavande, men det gäller ju alla filter. I grundutförande så låter de knappt nåt iallafall.

Mvh Jari

Kommentar

• Micke Jarhl
                Användare
                • April 2002
                • 2277

jag kör ju med 2 st 2260 pumpar i mitt kar haft igång det sen 1999 bara rengjort lär ha pumpat några liter vid det här laget..lät lite i början men efter ett tag så vart dom ljudlösa och var så sen dess tryckte i en bit slang mellan locket och fästet som pumpen sitter på sen har det inte hörts något alls ,kanon grejor!
                Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• RobbanG
                  Användare
                  • January 2004
                  • 563

Ursprungligen postat av Malawe
                  Eheim är ju ytterfiltrens Rolls Royce så det behövs ju knappast reklam för den typen av ytterfilter. Många av deras filter är av hög kvalitet och håller länge, men de betingar också ett pris som kan få en del att rygga.

När de flesta vet om Eheims kvalitet och prisläge så är det mer intressant att få reda på alternativ..så skulle iallafall jag tycka.
                  Tycker det är lite tråkigt att Eheim har så starkt varumärke. På detta forum svär du nästan i kyrkan om du säger ngt negativt om Eheim. På de flesta marknader kommer konkurrenter ikapp föreller senare.
                  Jag har Eheim och flera andra märken och jag märker ingen större skillnad. Eheim låter ungefärlika mycket som alla andra. Av de ytterflter som jag haft är det Eheim som är mest svårskött och ett har inte fungerat. Det mest problemfria ytterfiltret jag haft var ett JBL-filter, tyst och lättskött. Har även hört att ett leasingföretag gått från Eheim till JBL allt mer. Det kanske säger något om relationen mellan priset och kvaliteten.
                  //Robert

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Det var värre förr kan jag tala om. Tyvärr kan jag inte hålla med dig om man ser till Eheims hela sortiment. De håller absolut högre kvalitet än de flesta andra märken och det som de andra märken kan tävla med är just priset.

De övriga varumärkena kan ha en produktlinje som kanske kan mäta sig med Eheim, men de har svårt att hävda sig i längden och på bredden av deras sortiment. Man ska inte glömma att Eheim hållit hög kvalitet under många årtionden medans de övriga märkena kommer och går mer eller mindre.

Kommentar

• RobbanG
                      Användare
                      • January 2004
                      • 563

Ursprungligen postat av Malawe
                      Det var värre förr kan jag tala om. Tyvärr kan jag inte hålla med dig om man ser till Eheims hela sortiment. De håller absolut högre kvalitet än de flesta andra märken och det som de andra märken kan tävla med är just priset.

De övriga varumärkena kan ha en produktlinje som kanske kan mäta sig med Eheim, men de har svårt att hävda sig i längden och på bredden av deras sortiment. Man ska inte glömma att Eheim hållit hög kvalitet under många årtionden medans de övriga märkena kommer och går mer eller mindre.
                      All heder åt Eheim då de har hållit hög kvalitet under många år för alla sina produkter. Men för mig som konsument spelar det kanske inte så stor roll för jag vill den produkten i just den produktlinjen som är av likvärdig kvalitet men har ett lägre pris. Att ett varumärke historiskt varit kvalitetsmässigt bäst betyder inte att det är det nu eller kommer i framtiden kommer förbli det. Tyvärr leder denna historia till problem för "nya" varumärkena med att bygga upp förtroendet i konkurrensen med Eheim. De måste få tillräckligt många att pröva deras produkter framför Eheim.

I det stora hela handlar det kundvärde eller kundnytta, vilket konsumenter bör maximera. Kundnyttan kan enkelt bekrivas som priset dividerat med kvaliteten ((pris/kvalitet) = kundnytta). Kvalitet är något subjektivt som påverkas och går att manipulera med marknadsföring, historia och förtroende. Av den anledningen bör vi konsumenter fundera över vilken kvalitet, vilken tekniska krav jag har på produkten och hur väl jag tror att detta varumärke uppfylelr dessa och sedan ställa det i relation till priset. Det gäller att hitta rätt produkt och varumärke för varje behov, för alla är inte lika.
                      //Robert

Kommentar

Arbetssätt...