Ciklidbladet 4/2007

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
    Har vi någon frivillig sifferbitare till nästa år?
    Det tror jag inte, det betyder arbete som inte syns

gläds över almanackan nu för förr hade vi ingen
    det är ju lite status att ha gjort den så om styrelsen ger bort detta arbete till en bra fotograf är kanon (man ger bort arbete till någon som blir glad)

jag kommer att klaga på bilderna först i höst (tjuvtittar inte men framsidan var kul)
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Barracudan
      Användare
      • April 2005
      • 453

En liten miss i almenackan, det är en Mpimbwefrontosa, inte en Burundi.

Bra tidning, (och almenacka)
      Frontosamarkus

Kommentar

• ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

Apropå kalendern... Varför inte låta månadsvinnarna bestämma varsin bild till nästa års kalender. Ta sin egen , ny som gammal el tipsa om nån annans??
        Skitsmart förslag tycker iaf jag !
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

Kommentar

• Laesk
          Användare
          • February 2004
          • 2447

Ursprungligen postat av ozric
          Apropå kalendern... Varför inte låta månadsvinnarna bestämma varsin bild till nästa års kalender. Ta sin egen , ny som gammal el tipsa om nån annans??
          Skitsmart förslag tycker iaf jag !

Håller me dig!
          Lennart "Laesk" Axelsson
          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Pejan
            Användare
            • May 2005
            • 204

Är det läge att börja bli fundersam då ingen tidning kom med posten idag heller? Lite trist att läsa kommentarerna angående tidningen när man inte har en egen att titta i

Undrar Peter

Kommentar

• Markus_A
              Användare
              • December 2005
              • 418

Ursprungligen postat av Pejan
              Är det läge att börja bli fundersam då ingen tidning kom med posten idag heller? Lite trist att läsa kommentarerna angående tidningen när man inte har en egen att titta i

Undrar Peter
              Låter konstigt. Jag fick min i måndags och vi bor ju i samma stad.

Kommentar

• Pejan
                Användare
                • May 2005
                • 204

Ursprungligen postat av Markus_A
                Låter konstigt. Jag fick min i måndags och vi bor ju i samma stad.
                Det lät ju inget vidare, skall skicka ansvarig ett mail.

Tack för info.

Hälsar

Peter

Kommentar

• Gabbi
                  Användare
                  • April 2002
                  • 897

Ursprungligen postat av Byttorp
                  Skönt att även jag fått tidningen till Borås så att ordningen är återställd.

Bra också att ni på lagret la ner tio oadresserade tidningar också i postbackarna, för dom har alla dykt upp hos mig . Men det gör ju inget för då slipper jag komma förbi och hämta upp extra nummer som jag ändå behöver ha...
                  Du tror inte att klisterlapparna kan ha ramlat av, eller i ren desperation slingrat sin klistriga yta runt nagot annat foremal?
                  www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                    Det blir tyvärr lite för gryniga bilder om vi trycker dem i A4 storlek. De håller helt enkelt inte.

Mitt motförslag är att du tar kontakt med de vinnare genom åren som haft grymma bilder och ber om dem i större format. Sätter sedan ihop en bra mixad kalender. Tror det skulle bli grymt bra.

Alternativt skulle jag självklart kunna tänka mig temakalender. Nästa år kan Troffar eller kanske SA-tråden kan sätta ihop något.
                    Ja det är en kanon christer,att ha en tema kalender.
                    Vi börjar med troffar, och då kan vi tex ta tropheus kambwimba som är fångad vid kambwimba.
                    Sedan går vi sjön runt, ett år för varje variant av tropheus, sedan när vi har gått sjön runt, så kan vi börja med lite SA.Janne

Kommentar

• Falköping Andreas
                      Användare
                      • February 2006
                      • 1214

hehe kanon förslag janne men jag tror att de som inte är troffe tokiga skulle gilla det. Nu så tycker jag det är lite skandal att inte en enda troffe kunde va med i kalendern då de alltid är med i topp i fototävlingen........... det måste ju visa att många gillar dom iaf....
                      Senast redigerad av Falköping Andreas; 29 November 2007, 19:43.
                      http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• Alexander Ylipää
                        Användare
                        • October 2003
                        • 3615

Väntar fortfarande på mitt nummer...
                        Mvh Alex

Kommentar

• Danne_K
                          Användare
                          • February 2006
                          • 777

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                          Väntar fortfarande på mitt nummer...

Fick mitt igår så imorgon borde de väll ha hunnit dom 4milen det är upp till lule

Kommentar

• Danne_K
                            Användare
                            • February 2006
                            • 777

Ursprungligen postat av malawijanne
                            Ja det är en kanon christer,att ha en tema kalender.
                            Vi börjar med troffar, och då kan vi tex ta tropheus kambwimba som är fångad vid kambwimba.
                            Sedan går vi sjön runt, ett år för varje variant av tropheus, sedan när vi har gått sjön runt, så kan vi börja med lite SA.Janne
                            Vilken kanon ide

Kommentar

• Byttorp
                              Användare
                              • November 2003
                              • 1585

Ursprungligen postat av Gabbi
                              Du tror inte att klisterlapparna kan ha ramlat av, eller i ren desperation slingrat sin klistriga yta runt nagot annat foremal?
                              Nej jag tror inte att det är så, eller hoppas inte det iaf.det Verkar otroligt att dom trillat av redan när ni packa dom för jag fick dom samma dag som min egen tidning kom.

De tidningar som jag fått någon gång tidigare har kommit först efter ett par dagar, vilket skulle kunna tyda på att lappen trillat av under utbärningen.

Förra numret fick jag tillbaka en tidning som saknade namnlapp. Jag fick dessutom en tidning som hade fel adress (och gissa vart den lappen satt som saknades på returtidningen...jo, fastklistrad på tidningen som kom i retur med fel adress...) hur stor är den chansen tror ni....
                              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                              Ordförande GCG

Kommentar

• Alexander Ylipää
                                Användare
                                • October 2003
                                • 3615

Ursprungligen postat av Danne_K
                                Vilken kanon ide
                                problemet är att de flesta av oss kommer hamna i graven innan vi ens närmar oss SA
                                Mvh Alex

Kommentar

Arbetssätt...