Jag kommer under hösten och vintern att förverkliga en gammal dröm. Den synliga delen kommer att bestå av ett 840L ett 910L och ett hörn 574L, dessa tre kar ska klä två väggar inkl hörn, tanken är att skapa en illusion av ett stort kar. Har varit inne på att bygga en jätte tank, men fastnade för denna lösning då jag kan bygga tre olika temperatur zoner. Den dolda delen kommer att bestå av två 540L som kommer att ingå i ett ekologiskt filter. Tanken är att alla karen ska bilda en enhet. Inriktningen av fisk och växter kommer att bli SA, här behöver jag lite tips. Ett av väggkaren kommer det att bli ett växtkar 26C, kommer att försöka efterlikna grunddel av biotop, Hörnkar mellanskikt 28C, detta kar får ett bra djup, sista väggkaret 30C djupdel.
Tankar kring fisk: Växtkar Kardinal, Djupdel Discus & Altum.
Övriga önskemål: Dvärgciklider, Mal, jordätare.
Finns det någon sida där man kan se arterna från olika områden utan att behöva bläddra ihjäl sig? Nu vill jag få lite kreativa förslag runt växter och fisk, kommer nog med en massa frågor runt tekniken senare, då jag haft uppehåll från akvarie i 10 år.
Tankar kring fisk: Växtkar Kardinal, Djupdel Discus & Altum.
Övriga önskemål: Dvärgciklider, Mal, jordätare.
Finns det någon sida där man kan se arterna från olika områden utan att behöva bläddra ihjäl sig? Nu vill jag få lite kreativa förslag runt växter och fisk, kommer nog med en massa frågor runt tekniken senare, då jag haft uppehåll från akvarie i 10 år.
Kommentar