Hur ser det ut i din kameraväska?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
1: Canon EOS 30D med Canon Batterigrepp BG E2
2: Canon EOS 40D
3: Canon EFS 10-22mm USM
4: Canon EF 24-105mm 1:4 L IS USM
5: Canon MP-E 65mm 1:2.8 1-5x
6: Canon EF 50 mm1:1.8 II (samt soligor extention tube)
7: Canon EF 80-200 1:4.5-5.6 med Kenko C-AF 1,5x teleplus konverter
8: Canon ST-E2 Speedlite-sändare
9: Canon Speedlite 580EX Blixt
10: Canon Macro Ring Lite MR 14EX
11: Sony DSC-W5, backuppkamera
12: Canon Remote Switch RS 80N3
13: Swarovski 1100mm adapter för att koppla kameran till min tubkikare Swarovski AT 80HD.
Förutom detta tillkommer ett Manfrottostativ och ett Giottosstativ. Divers hoyafilter som tex polarisation, IR, ett par 16 gb minneskort mm.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Kommentar
-
... eller ett stort intresse.Kommentar
-
Kommentar
-
Fin samling Magnus! Jag är imponerad av att du får ner allt i en Mini Trekker, men jag misstänker att du har problem att stänga den .
Eller hade det innan kameraprylarna köptes . Jag förstår inte varför såna kommentarer alltid kommer när kameraprylar diskuteras. I andra trådar visas häftiga bilar eller projekt med jättekar, vi har olika intressen och prioriterar olika helt enkelt.
Jag tycker i alla fall att det är jättekul att folk visar sina fotoväskor.Kommentar
-
Jag förstår inte varför såna kommentarer alltid kommer när kameraprylar diskuteras. I andra trådar visas häftiga bilar eller projekt med jättekar, vi har olika intressen och prioriterar olika helt enkelt.
Jag tycker i alla fall att det är jättekul att folk visar sina fotoväskor.Mvh
RobinKommentar
-
Visst är det häftigt att läsa specifikationerna på de nya modellerna men måste man ha fler och fler fokuspunkter, större och större skärmar och mindre och mindre brus på höga ISO för att bli en bättre fotograf? Dessutom kommer ju snart ett ännu häftigare kamerahus. Det känns mycket trevligare att satsa på bra optik istället, den står sig mycket längre och ger många fler fördelar.
Eller som naturfotografen Terje Hellesø skrev i en artikel: -"Det finns fotografer idag som lägger ned så mycket tid och pengar på att ständigt förnya fotoutrustningen, att det inte finns ork kvar för att fotografera…"Kommentar
-
Först och främst så får man ju ha intresset, har man sen möjlighet att byta upp sig utan att det kostar skjortan så är ju inte det hel fel heller. Du har rätt om att optiken är mer imponerande än själva huset i många fall och det som egentligen avgör vilken sorts bild det blir. All teknik och hårdvara till trots, jag skulle gärna se att jag var lika duktig på att fota som den utrustning jag har. Egentligen så skulle jag nog klara mig lika bra med en Kodak Instamatic
Jag kan lära dig lite om hur du skaffar utrustning på bästa sätt Robin
Nu skall jag satsa på att hitta lite bra ljus så att jag kan fota en del macro i framtiden, samt lära mig hur jag styr ljus/blixtar för att ta "deelaybilder" i akvariet. Sen får jag se om jag hittar nått annat skoj att satsa på till våren, håller just nu på och går igenom photoshopkurser och det är minsan inte helt enkelt...men attans så kul.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Fotade handboll igårkväll, mark III + 85/1,8 ... fy fasiken vilken skön kombination typ 1/640 F2 ISO2500 ... (i sveriges sämst belysta innomhushall)Kommentar
-
Kommentar
-
Någon som hört historien med journalisten och fotografen?
Journalisten tittade på fotografens bilder och sade: "Vilka fina bilder du tagit.... j-dra bra kamerautrustning du måste ha!
Fotografen svarade genom att studera journalistens artikel och säga: "Vilken bra artikel du skrivit.... j-dra bra skrivmaskin du måste ha!
En lite gammal men bra historiaKommentar
-
Någon som hört historien med journalisten och fotografen?
Journalisten tittade på fotografens bilder och sade: "Vilka fina bilder du tagit.... j-dra bra kamerautrustning du måste ha!
Fotografen svarade genom att studera journalistens artikel och säga: "Vilken bra artikel du skrivit.... j-dra bra skrivmaskin du måste ha!
En lite gammal men bra historia
Inom vår hobby är det faktiskt utrustningen som gör bilderna. Inte kompositionen utan den tekniska bilden. Man behöver minst en extern blixt (om man inte har riktigt bra ljus över karet) och en bra skarp glugg för att få ett bra resultat . Det räcker inte bara med en "vanlig" kompaktkamera för fiskfoto.
Jag kan ju säga att min nästa leksak kommer bli en blixt med TTL.
Detta var ju lite off topic. Jag har gjort en reseryggsäck som jag tänkte lägga in här men väntar på mitt 70-200 som ska bli reparerat först. =)
Ryggan kostade totalt 100kr. =)Senast redigerad av Robin; 20 September 2007, 16:05.Mvh
RobinKommentar
Kommentar