Där har du lite fel. Det är inga barnsjukdomar på Canons kameror. Det är bara elaka N****n-ryktesspridning.
Hur ser det ut i din kameraväska?
Kollaps
X
-
-
Ser ut att vara en trevlig uppsättning. Med din omsättning på kamerautrustning så misstänker jag att det är förändringar på gång?Kommentar
-
mark III har ju haft problem med autofokusen..
Micke.. hehe vadå för förändringar menar du?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Själv köpte jag mitt från Blocket, med kammoband.Kommentar
-
Tips: http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=65572
Ni med canon som är ute efter vidvinkel, här har ni ett fruktansvärt roligt objektiv för 1,6X crop-kameror (300,350,400,10,20,30D)
Glöm inte pruta till 3000kr iaf!Kommentar
-
Kommentar
-
Robin... satsa på ett 100-400 ist! Visst blir de kanske några tusen dyrare, men du får IS + chans till att zooma + skarpare! Om du har tur kan du hitta ett begagnat för 9000!Kommentar
-
Tror jag gav 8500 för det (med kamouflage).
Kolla även här: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=438Senast redigerad av mek; 23 August 2007, 10:19.Kommentar
-
Tror jag gav 8500 för det (med kamouflage).
Beror väl på vad man skall ha det till. Är det fågelfoto, kan IS vara bra om ljuset ute är ngt sämre (annars räcker det med fotografens teknik + kort slutartid). Zoom behöver man inte ofta för fåglar, och fast optik är skarpare än zoom (även om marginalerna inte är alltför stora).
Finns 2 annonser för 100-400 just nu på blocket, dock varken lågt eller inom 08.
Det jag skulle ha det till är sportfoto isf. utomhus.Mvh
RobinKommentar
-
Oftast är de så, men inte i detta fallet:
View the image quality delivered by the Canon EF 400mm f/5.6L USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.
O robin.. vadå inte har råd, du har väl en inkomst, spara dom 8000 du har nu eller hur mkt du nu har, å vänta 2 månader sen. Så lär du nog ha råd sen!
När jag hade 300/4L IS USM så kände jag mig fruktansvärt låst, så bytet till 100-400 va från natt till dag, hur underbart som helst!Senast redigerad av Laesk; 24 August 2007, 05:47.Kommentar
-
Om du kollar på http://www.fotosidan.se/forum/showth...threadid=81269, så ser du att även 400 anses som är bättre än 300/L IS.
Med 100-400 kan man också råka ut för detta:
Hej Jag har en Ef 100-400 som IS:en lagt av på, och givetvis har garantin gått ut. Är det någon som har liknande erfarenhet och vad det kostar att reparera det??? Mvh Tobbe
Sport säger du? Vaddå för sport? Är det t ex fotboll du skall fota (där människor rör sig till/från kameran hela tiden) och du har dåligt med pengar, testa ett 75-300 canon usm istället. Helst med ngt lånat/köpt stativ. Det blir billigare. Satsa inte på ngt som kanske blir för dyrt för dig, utan prova dig fram.Kommentar
-
Kommentar
-
Sport säger du? Vaddå för sport? Är det t ex fotboll du skall fota (där människor rör sig till/från kameran hela tiden) och du har dåligt med pengar, testa ett 75-300 canon usm istället. Helst med ngt lånat/köpt stativ. Det blir billigare. Satsa inte på ngt som kanske blir för dyrt för dig, utan prova dig fram.
Ett annat alternativt är att köpa en Kenko 2x konverter som blir det billigaste alternativet. Då måste jag även köpa mig ett stativfäste till mitt 70-200.
Drömmen vore att ha en stadig monopod med ett stort fast tele på.Mvh
RobinKommentar
Kommentar