Hur ser det ut i din kameraväska?
Kollaps
X
-
100-400 optiken har jag ju just köpt (har ännu inte använt det "skarpt"). Det är tänkt att ersätta 400 och 75-300 -
Trevlig väska de me! Men varför ha både 400 och 100-400?
Har du kollat så fokus ligger exakt rätt på dom o sen jämfört vilket som är skarpast? Vad blev resultatet isåfall? Många har delade meningar om vilket som är skarpast..Lämna en kommentar:
-
Lägga upp bild kan bli svårt då jag inte är anmäld/registrerad ncsmedlem. Kan däremot nämna vad som finns i min lilla väska:
* Canon EOS 300D + kitobjektiv
* Canon EOS 400D + kitobjektiv
* Canon EF 100mm macro usm
* Canon EF 20-35 usm
* Canon EF 75-300 usm
* Canon EF 400/5,6 L usm
* Canon EF 100-400/5,6 IS L usm
* 3 st Canon EOS 500N + 2 28-80
* Undervattenshus Delphinus CR-X
* 2 Ikelite Substrobe 100A
* 1 Canon Speedlite 520 ex
* Asahi pentax + 135mm + 50mm + 35mm
Tror jag fick med allt (det mesta iaf). Lite att bära påLämna en kommentar:
-
-
-
Å ni som tankar över bilderna direkt från kameran kan ju bara lägga väskan brevid datorn å stoppa in sladden.Lämna en kommentar:
-
Att det innebär en risk om man plockar isär den (eller sätter igång den) innan den nått rumstemp förstår jag.
Men om man plockar upp den i rumstemp och bara låter den ligga i ett par timmar, innebär även detta risk för fukt/skador?Lämna en kommentar:
-
-
Nja..riktigt så enkelt är det faktiskt inte. Tillsammans med timing och tålamod bör du ha kunskap om produkter samt vart du kan finna dessa. Det är absolut inte lätt för en novis att veta vart man ska leta, vad som är prisvärt och ibland t o m vad som är kvalitet och vad man behöver.
Jag önskar det vore så lätt...
Betalar aldrig förskott till folk jag inte känner (inte ens om de är aktiva/seriösa). Föredrar att träffa dem och granska aktuellt objekt live först.Lämna en kommentar:
-
-
Skicka inte in de till Infocare iaf! Lång lång väntetid, å många är inte nöjda med dess arbete de utför..
Gissar me på strax under tusenlappen.Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Wtf......jag känner mig......såååå lurad
...hehe.....skoja bara....funderar dock på att skicka det på kalibrering och rengörning, nån som har koll på vad det kan gå lös på ?Lämna en kommentar:
-
Mek... som sagt, sålt til drd. Köpte/bytte till mig de för sammanlagt 9000kr, sålde de för 9600kr som också är billigt för dess skick.
Stefan.. tack tack
En sak som är viktig när man fotat ute i kyla är att låta kameran ligga kvar i fotoväskan några timmar efter man kommit in, så den får rumstemp långsamt långsamt!
Sen när man köper begagnade prylar (som jag alltid gör) så köp bara av aktiva medlemmar på fotosidan... iaf då du ska betala nått i förskott.Senast redigerad av Laesk; 13 November 2007, 19:43.Lämna en kommentar:
-
Det som kan vara lite klurigt om man är novis är att bedömma skicket tycker jag. Begagnad elektronik är svårt, speciellt bärbar sådan. Man vet aldrig vad prylen har varit med om.
Det som är fint skick för säljaren kanske inte är mer än halvschysst för köparen, och tvärtom förstås (mer sällan). Köper man ganska ny proffsutrustning begagnat så är chanserna bättre att man får hela och bra grejer eftersom dom är byggda för lite tuffare tag / fler exponeringar. Plus att det t o m kan finnas garantitid kvar.
Stötskador på objektiv kan vara svåra att upptäcka vid en optisk besiktning. Det krävs ett antal exponeringar på olika brännvidder och studerande av resultatet för att upptäcka om linserna blivit rubbade (oskärpa). Fukt kan också ställa till det lite, syns ibland inte förrän du antingen går ut i kylan eller in i värmen.
Skulle definitivt vara kul om någon kunnig orkade lägga ut en "Tänk på det här vid begagnat köp" lista som vi andra kunde få ta del av.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: