Hur ser det ut i din kameraväska?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Rauken
    svarade
    Ursprungligen postat av Laesk
    Ja helt onödig paragraf, vem är de som bestämmer det? Å vad är anledningen till att man inte ska få annonsera "lite smått" ..
    Och var drar man gränsen då??? Är övertygad om att det du med ditt intresse kallar "lite smått" är för mitt måttliga intresse en ganska stor investering. Dessutom hade du ju kunnat skickat PM till drd ang. din "försäljningsfråga".
    Personligen tycker jag att det helt rätt att ALL försäljning sker via "Köp/Sälj"-tjänsten...

Lämna en kommentar:

• Niklas Olsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Byttorp
    Skönt det finns köptorskar som gärna byter upp sig när det kommer nya modeller Skall som sagt bli skoj att se vad den nya modellen kommer att kallas och lite mer fakta kring den, skulle gärna sett att det passade med EFS objektiv också då det jag använder mest är mitt 10-22.
    Tänk en 10-22a på en fullformatare.. Det vore riktig vidvinkel d. En vidvinkel, antingen Canons 10-22 eller Sigmas 10-20 blir mitt nästa köp. Skulle vara kul att leka med i studio m.m.

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke
    Canon har hittat en affärsidé i att göra minimala uppdateringar och få alla köpglada att uppgradera ofta. Hade jag varit canonist hade jag antagligen suttit med en 20D fortfarande, och då hade det känts motiverat att uppgradera till en 50D. 30D och 40D har ju bara varit minimala förändringar, men 50D ser ju lovande ut.
    Sen blir det intressant att se den nya fullsensorn imorgon (3D el. 5D mk2 el. 7D eller vad den kommer att kallas), på de tre år sen den förra kom ska man väl ha hunnit få till en rejäl uppdatering.
    Skönt det finns köptorskar som gärna byter upp sig när det kommer nya modeller Skall som sagt bli skoj att se vad den nya modellen kommer att kallas och lite mer fakta kring den, skulle gärna sett att det passade med EFS objektiv också då det jag använder mest är mitt 10-22.

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Det var inte riktat enbart till dig Magnus, du råkade bara vara den senaste annonsören i tråden .
    jag uppfattade det inte som om det var menat till bara mig heller och eftersom jag inte hade 100% koll på stadgarna så var jag inte uppmärksam på att jag klampade i klaveret heller..hehe..men nu vet jag...

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Ursprungligen postat av Laesk
    Ja helt onödig paragraf, vem är de som bestämmer det?
    Reglerna som finns idag antogs för några år sedan via en omröstning vid stämman, så du och övriga medlemmar har bestämmt det
    Du får väl lämna som förslag till styrelsen att det plockas bort. Med tanke på att medlemmar från styrelsen börjat annonsera i forumet är ju chanserna stora att du får gehör för förslaget
    Personligen föredrar jag om man kan hålla annonseringen på avsedd plats, dvs under köp & sälj.

Canon har hittat en affärsidé i att göra minimala uppdateringar och få alla köpglada att uppgradera ofta. Hade jag varit canonist hade jag antagligen suttit med en 20D fortfarande, och då hade det känts motiverat att uppgradera till en 50D. 30D och 40D har ju bara varit minimala förändringar, men 50D ser ju lovande ut.
    Sen blir det intressant att se den nya fullsensorn imorgon (3D el. 5D mk2 el. 7D eller vad den kommer att kallas), på de tre år sen den förra kom ska man väl ha hunnit få till en rejäl uppdatering.

Lämna en kommentar:

• Laesk
    svarade
    Ja helt onödig paragraf, vem är de som bestämmer det? Å vad är anledningen till att man inte ska få annonsera "lite smått" .. å då menar jag inte starta en helt ny tråd osv, de kan ju va jobbigt.. men dom mitt lilla inflik "drd du är inte sugen på ett 120-300/2,8" ... vafan skadar det rent ut sagt.. löjligt!

Fin samling där Magnus jag köpte mig en 40D för några veckor sen, men 50D presenterades efter några dagar efter de, så då sålde jag den innan jag tappa några pengar på den hehe 50D får de bli sen

Lämna en kommentar:

• Ola Svensson
    svarade
    Ursprungligen postat av drd
    Ännu en paragraf som man igentligen skulle kunnat vara utan i mina ögon......
    Nix, en av de bättre faktiskt.

Lämna en kommentar:

• drd
    svarade
    Ännu en paragraf som man igentligen skulle kunnat vara utan i mina ögon......

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Det var inte riktat enbart till dig Magnus, du råkade bara vara den senaste annonsören i tråden .

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Ursprungligen postat av Guy_P
    Trodde att detta gällde alla, men tydligen har jag fel.
    Klart det gäller alla, bara jag som inte har koll på läget Ändrat nu

Lämna en kommentar:

• Ola Svensson
    svarade
    Ursprungligen postat av Guy_P
    Nej du har rätt, det gäller alla. Framförallt §19 bryts det mot ofta i de här tråden.

Lämna en kommentar:

• Guy_P
    svarade
    Ursprungligen postat av Byttorp
    haha...jepp, ett fotosidan.se i miniatyr. Snart kommer ju min nya 50D också...men Micke, det är inte köpt här
    Marknadsföring och reklam

§17 Annonsering för produkter får inte förekomma på forumet.

§18 Marknadsföring, recensioner och diskussioner av produkter får inte förekomma på forumet av person med ekonomiska intressen för produkten, utan postas i egenskap av privatperson i form av konsumentinformation. Undantag från detta kan ske efter erhållet tillstånd från styrelsen i de fall där medlem tagit fram någon form av medlemsrabatt för NCS medlemmar.

§19 Försäljning i alla dess former (köpes/säljes/bytes/skänkes) får inte förekomma på forumet. Detta hänvisas till avdelningen ”Köp & Sälj” på Ciklid.se

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Är det här nya köp & sälj tråden?
    haha...jepp, ett fotosidan.se i miniatyr. Snart kommer ju min nya 50D också...men Micke, det är inte köpt här

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Är det här nya köp & sälj tråden?

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Uppdatering av väskan

1: Canon EOS 30D SÅLD men bilden är inte ändrad...
    2: Canon EOS 40D med Canon Batterigrepp BG E2
    3: Canon EFS 10-22mm USM
    4: Canon EF 24-105mm 1:4 L IS USM
    5: Canon MP-E 65mm 1:2.8 1-5x
    6: Canon EF 50 mm1:1.8 II (samt soligor extention tube)
    7: Canon EF 80-200 1:4.5-5.6 med Kenko C-AF 1,5x teleplus konverter
    8: Canon ST-E2 Speedlite-sändare
    9: Canon Speedlite 580EX Blixt
    10: Canon Macro Ring Lite MR 14EX
    11: Sony DSC-W5, backuppkamera
    12: Canon Remote Switch RS 80N3
    13: Swarovski 1100mm adapter för att koppla kameran till min tubkikare Swarovski AT 80HD.

Nytt i väskan är ett Canon Macro 100 mm och en Canon 2x converter. På sikt funderar jag väl på att byta ut min 40D mot en 50D.

Förutom detta tillkommer ett Manfrottostativ och ett Giottosstativ. Divers hoyafilter som tex polarisation, IR, ett par 16 gb minneskort mm.
    Senast redigerad av Byttorp; 16 September 2008, 12:46.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...