Hur ser det ut i din kameraväska?
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Så här ser det ut i min kameraväska:
1 st Canon 40 D (inhandlad igår) med Canon 60 mm Macro (inhandlad i förrgår).
(Skaffar kanske en blixt senare, om det behövs.)
Väskan är en US-army brödväska från Vietnam-krigets tidevarv (den har varit min pålitliga trotjänare sedan 1970-talet).
Mycket vatten har runnit genom vattenbytarslangarna sedan jag visade min väska. Har efter det köpt en ränsel. Den är himla stor, rymmer allt + en läppäre, men den tar man ju aldrig med sig, det är för jobbigt. Senare köpte jag en väska som rymmer bara kameran med ett normalstort zoomobjektiv, den är praktisk att ha med sig, men man måste ju välja objektiv redan hemma då. Det senaste är en axelväska, känns som ett bra koncept om man vill ha med blixten och ett extra objektiv. Men borde antagligen ha satsat på lite bättre kvalitet, det var en specialerbjudande-väska och känns lite slapp och dåligt stoppad.
Så, Vietnam-väskan är nog bäst i alla fall.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Gillar ölen i kameraväskan. Även om pilsner och mellanöl inte brukar vara så gott.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
hehe, nu hittade du en gammal tråd minsannKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar