Hur ser det ut i din kameraväska?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Laesk
    svarade
    Hoppas verkligen att han skojjar me att ha prylarna i en påse utan vaddering osv osv..

Lämna en kommentar:

• Robin
    svarade
    Här kommer Christers väska.
    1. Canon EOS 30D
    2. Sambal Manis (Chili & Soya)
    3. Odin Pilsner 2,8 %
    4. Laddare
    5. Canon EF 24-105/4 L IS USM
    6. Canon EF-S 60/2,8 Macro USM

Lämna en kommentar:

• Laesk
    svarade
    Grattis Micke till en grym glugg Å vilket conehead till son du har hehe...

Här är två tagna (med polarens) - 1DS mark II + Canon 15/2,8 Fisheye under Håkan Hellströmkonserten

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke
    Idag kom den nya gluggen, en riktigt kul "leksak" .
    Ser man på, äpplet faller inte långt från trädet ;P

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Ursprungligen postat av Robin
    Nej! Ett fisheye..nu blev jag grymt avis!
    Inte fisheye men så nära man kan komma, fisheye är väl just bara en leksak men ett ultravidvinkel kan man ha lite nytta av också .

Lämna en kommentar:

• Robin
    svarade
    Nej! Ett fisheye..nu blev jag grymt avis!

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Ursprungligen postat av Laesk
    Byttorp hehe jo de klart Å du jag ska låna ditt supermacro nångång, måste testa å se hur de verkar, så sugen!

Nu ska jag till Liseberg å fota Håkan Hellström, låna min fd 400D å se va den går för
    Om du svänger förbi mig på vägen så kan du låna mitt macro i helgen....om du är snäll och mitt 10-22 om du vill också. Jag är borta i helgen så...

/Magnus

Lämna en kommentar:

• Laesk
    svarade
    Byttorp hehe jo de klart Å du jag ska låna ditt supermacro nångång, måste testa å se hur de verkar, så sugen!

Nu ska jag till Liseberg å fota Håkan Hellström, låna min fd 400D å se va den går för

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Ursprungligen postat av Byttorp
    Hade du väl inte behövt läsa ett test för att fatta...kan du ju fråga mig om
    Ja t o m. Ken Rockwell som är Nikonfantast höjer den gluggen till skyarna. Den ligger dessutom mycket bättre till prismässigt än Nikons 12-24.

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Ursprungligen postat av mek
    Gäller detta även med mitt senaste objektiv, Canon EF-S 60 macro (köpte det i förrgår )? Det skall ju vara anpassat för liten bildsensor, och ändå ha "brännviddsförlängning"....
    Ja bildvinkenförändringen gäller alla objektiv när de används på en kamera med sensor APS-C format. Canons makro är anpassat för APS-C sensorer och kan inte användas på kameror med sensor i småbildsformatet (fullformat).

Ursprungligen postat av mek
    Får också gratulera! Tror också på det objektivet (var ju farligt nära att slå till på ett själv), om man vill satsa på vv med mindre sensor.

Undrar dock en sak..... finns det idag några vvzoomobjektiv som primärt tillverkats för analogt. Själv har jag ett Canon 20-35 usm, som jag gillar. Finns det fler motsvarande, fast vidare?
    Tack, det ska bli kul med lite ultravidvinkelfoto. Jadå det finns vidvinkelzoomar avsedda för småbildsformatet, t ex Nikons nya 14-24/2.8, Canons 16-35/2.8. Båda kostar en slant som ljusstarka vidvinkelzoomar till småbildsformatet gör. Sigmas 12-24/4.5-5.6 ska också fungera men det ger säkert inte samma kantskärpa som de båda föregående i småbildsformatet.

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Ursprungligen postat av Laesk
    Att den va grymt prisvärd! Fast bäst i test va Canon 10-22.
    Hade du väl inte behövt läsa ett test för att fatta...kan du ju fråga mig om

Lämna en kommentar:

• mek
    svarade
    Den mest riktiga benämningen för skillnaden mellan småbildsformatet och APS-C formatet (Nikon kallar det DX) är bildvinkelförändring.
    Gäller detta även med mitt senaste objektiv, Canon EF-S 60 macro (köpte det i förrgår )? Det skall ju vara anpassat för liten bildsensor, och ändå ha "brännviddsförlängning"....

Så var det dax för tillökning i fotoväskan igen , efter mycket tvekande beställdes idag ett Sigma 10-20mm.
    Får också gratulera! Tror också på det objektivet (var ju farligt nära att slå till på ett själv), om man vill satsa på vv med mindre sensor.

Undrar dock en sak..... finns det idag några vvzoomobjektiv som primärt tillverkats för analogt. Själv har jag ett Canon 20-35 usm, som jag gillar. Finns det fler motsvarande, fast vidare?

Lämna en kommentar:

• Laesk
    svarade
    Sigmat har en hel del distortion i 10mm läget. Kolla översta bilden här:
    http://www.kenrockwell.com/tech/digi...distortion.htm

Sånt går ju ta bort i ps, Filter, Distort, Lens Correction, Remove Distortion. Fast man tappar ju några pixlar på de.

Lämna en kommentar:

• Robin
    svarade
    Sigmat har en hel del distortion i 10mm läget. Kolla översta bilden här:
    http://www.kenrockwell.com/tech/digi...distortion.htm
    Där ja! Kan vara något framövers...

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...