Nja..riktigt så enkelt är det faktiskt inte. Tillsammans med timing och tålamod bör du ha kunskap om produkter samt vart du kan finna dessa. Det är absolut inte lätt för en novis att veta vart man ska leta, vad som är prisvärt och ibland t o m vad som är kvalitet och vad man behöver.
Jag önskar det vore så lätt...
Hur ser det ut i din kameraväska?
Kollaps
X
-
Två basic ord, timing och tålamodLämna en kommentar:
-
Måste kännas gött med en sådan kameraväska Laesk! Bara att gratulera och avundas...
En dag ska jag också ha liknande...
Tycker det är mycket vaket av dig att snappa upp kvalitetsprodukter så billigt som möjligt samt att du drar nytta av det genom din fotografering och inte enbart kostsamt nöje. Smart.Lämna en kommentar:
-
-
-
Å se mig inte som en pengaspridande galning... skulle jag sälja allt nu, så skulle jag få ut mer än va jag betalat. Å jag har aldrig sålt ett objektiv billigare än va jag själv köpt de för (förutom en gång)
O jag köper bara då jag får de grymt billigt.
mark III:n fick jag ju ut på garantin på en begagnad mark II N, (21500kr) Så den kan jag ha i ca 2,5-3år utan att förlora nått)Lämna en kommentar:
-
mark II:n köpte jag fruktansvärt billigt av en fotograf som själv hade två st mark III;or + en 5D, så han ville bara blir av me den.
Ha två hus är gött å ha vid evenemang/handboll/konsert osv.. ha en med 300/2,8 å en med 85/1,8 eller 70-200!
Som nu då när de snart är fitnessfestivalen, då är det perfekt med två hus. Tänkt att tjäna in en hacka iår igen.Senast redigerad av Laesk; 12 November 2007, 22:40.Lämna en kommentar:
-
2 kameror låter som lite att ta i? Har du en bra motivering?Lämna en kommentar:
-
Haft lite omstruktureringar i väskan, känns som om man har allt man "behöver" nu, ruggigt nöjd iaf, bara lite studioprylar som fattas hehe.. (förvarar prylarna på annat ställe i lägenheten, å plockar i de jag behöver då jag ska ut å fota, annars kommer ryggskottet som ett brev på posten)
1 - Canon EOS 1D mark III
2 - Canon EOS 1D mark II
3 - Canon EF 300/2,8L USM
4 - Canon EF 70-200/2,8L IS USM
5 - Canon EF 85/1,8 USM
6 - Canon EF 50/1,4 USM
7 - Canon EF 24/2,8
8 - Sigma 12-24/4,5-5,6
9 - Sigma 150/2,8 HSM Macro 1:1
10 - Canon 2X Extender
11 - Soligor 1,4X Extender
12 - Canon Speedlight 430EX
13 - Canon Transmitter ST-E2
14 - Ett gäng mellanringar -SoligorLämna en kommentar:
-
Till råga på allt elände fick vi en rabattkupong 10% som gällde i en hel vecka.
Och då sa han att objektivet kostar 50K.
Kursledare och försäljare ska man inte lita påLämna en kommentar:
-
Jo Laesk så ser det ut som. 50000 kostar objektivet. Men det är bara ett önsketänkande. Var på Nikons fotokurs som man fick gratis vid köp av en kamera. Det är kursledarens prylar som man fick drägla över i en timme. Kursen var väl inget att ha precis. Det som fastnade var att "Vägra använda autoläget" och att man skulle formatera om minneskortet varje gång man raderade kortet. PÅ min fråga varför, så var svaret att det inte skulle finnas nåt kvar som kan förstöra bildkvalitén.Lämna en kommentar:
-
Såg ut som ett stabilt 70-200 Wilhelm eller är det längre brännvidd på det där svarta långa ?
Vad e det för någe glugg ? Sigma ?Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: