discus och scalare
Kollaps
X
-
-
Detta är föräldrarna och även ynglena är med på bilden, men mycke mindre då bara.Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Hej Ann-Mari!
Har du fått ordning på din kamera och kan visa några fina ex hemmifrån också?
Hälsn NilsKommentar
-
Fiskarna kommer från ciklid huset i lerum från början. sedan köptes dom på lokala butiken i falköping av en kompis till mig. sedermera fick han lek mm o efter ett tag så orka han inte med o ta hand om alla yngel elelr ja han hade inte tid skulle jag vilja påstå. så efter det fick jag ta hand om dom och då var de 1 månad typ. Nu så är de dryga 2 månader och ca 30st växer och mår bra hemma hos mig. Sorry att svaret dröjde så Nils.Kommentar
-
Hej
Detta ar ett likartat svar som Wilhelm redan skrivt.
Jag vagar inte pasta att diskus x scalare inte ar mojligt. Jag ser ingen orsak till att aggen inte skulle kunna utvecklas. Jag vet till och med for lite for att pasta att eventuell avkomma skulle bli livduglig eller steril. De hor till samma gren pa slakttradet men om avkomman blir steril eller ens utvecklas beror langt ifran bara pa slaktskap. Mer slumpmassiga saker som antal kromosomer inverkar. Lax och oring har olika antal kromosomer och oftast men inte alltid blir avkomman steril. Viktoriaciklider far fertil avkomma med malawiciklider. Zebrafisk far steril avkomma med bla danio men fertil med Danio kyathit (stavar sakert fel). Hast och asna blir steril. Eldbuk och sebraciklid blir steril. Jag vet inte om nagon testat att korsa en chimpans med en manniska men det har sakert nagon gjort och misslyckats.
Den ENDA orsaken till att jag tror att det ar en skrona ar att jag ALDRIG har hort talas om det. Men detta kan ju bero pa att de tvarvagrar att leka med varandra snarare an att det ar genetiskt omojligt. Om man gjorde det pa artificiell vag sa kanske det gar, eller om man tar en diskushane som just ska leka och en scalarehona som just ska leka och satter ihop dem (funkar pa "omojliga" viktoriakorsningar).Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hej!
Hej!
Jag har köpt digitalkamera Nils men i första hand lägger jag upp bilder på nya diskusforumet,ska bara lära mig kameran först har ju köpt Heckelkorningar nu efter Vf heckelhane och Vf röd hona,Mvh Ann-Mari PS Kameran är av märket CanonKommentar
-
-
-
Hej!
Grattis!
Så fina fiskar du har, Andreas.
och till Ola: det här med genetiken kan du ju säkert så mycket bättre än vad jag gör; så därför tack för din åsikt ( som väl är den absoluta sanningen? )
Ursäkta mig, om jag genom åren har blivit en smula luttrad!
Hälsn NilsKommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar