Han är kanske en hona?
discus och scalare
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Kommentar
-
Hej!
Hej!
Jag går definitivt inte i Wilhelms fotspår kallat för vad du vill dom har koagulerat nog om detta nu/Ann_MariKommentar
-
Hej!
Förra månaden lekte discusen, men det blev ingenting. Rommen vitnade, och det visade sig vara 2 honor, som hade lekt.
Nytt försök med andra fiskar ( nu hane och hona ) eftersom det blev yngel.
Jag har fortfarande svårt att se vem som är hane och vem som är hona på discusen.
Hälsn NilsKommentar
-
Hej!
Förra månaden lekte discusen, men det blev ingenting. Rommen vitnade, och det visade sig vara 2 honor, som hade lekt.
Nytt försök med andra fiskar ( nu hane och hona ) eftersom det blev yngel.
Jag har fortfarande svårt att se vem som är hane och vem som är hona på discusen.
Hälsn NilsKommentar
-
Hej!
Lite svårt, jag har fortfarande kvar en stenålderskamera med filmrulle.
Jag får väl också bli modern och skaffa mig en digitaldito.
Hälsn NilsKommentar
-
Säg till annars så kan någon komma förbi Det finns några akvarister i varbergKommentar
-
Jo...
När jag kollar i mina biologiböcker så står det att något går från flytande till fast genom en kemisk process men kollar man på wikipedia så står det att volymen ska minska och det gäller kanske inte ägg. I dagligt tal säger man ju ofta att ägg koagulerar men det är kanske dialektalt?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Det är inte ovanligt att unga hanar inte lyckas synkronisera sig ordentligt och att honan lägger ägg utan att han befruktar dem. Det brukar funka när han blir äldre elternativt när paret är mer samspelta.
Du kollade papillerna antar jag dvs kan Willhelm ha rätt och det är två honor?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Hej!
Hoppas du får en fin kull från dina fiskar.
När du skrev koagulera är det för mig det, som står i Svenska Akademins Ordlista, nämligen; stelna, levra sig eller fällas ut.
Hälsn NilsKommentar
-
Discus o skalare
Hej
Vissa vet vissa vet inte.
tråden verkar vara en gissningslek!!
Ciao
MickeIn Hoc Signo VincesKommentar
-
Kommentar
-
Hej!
Hej!
Äggen vitnade vilken jävla diskussion om detta alex kan få dom på påskbordet,ha ha ha ha/Ann-MariKommentar
-
Jo...
När jag kollar i mina biologiböcker så står det att något går från flytande till fast genom en kemisk process men kollar man på wikipedia så står det att volymen ska minska och det gäller kanske inte ägg. I dagligt tal säger man ju ofta att ägg koagulerar men det är kanske dialektalt?Kommentar
Kommentar