Årets fotbollsresa gick bara 10 mil från hemorten.... För några veckor sedan bestämde jag mig för tredje gången den här säsongen se laget i mitt hjärta Blåvitt. Resan ägde rum till min hemstad Kalmar (där jag har bott i 25 år, men inte bor längre). Blåvitt skulle möta Kalmar FF, som jag för övrigt lärde mig att förakta innan jag lärde mig att krypa, gå, prata o.s.v. Eftersom många vänner, vissa släktingar o.s.v. håller hårt på KFF ligger det enorm prestige i denna match. Jag och min 11 år yngre bror (jo, även han har blivit upplärd) hade bestämt oss för att stå i klacken (trots den kassa placeringen på arenan, KFF och Fredrikskans borde skämmas). I klacken stod för övrigt även Glenn Hysén.
Som säkert många vet här på forumet fick KFF en rejäl känga av de blåvita änglarna, matchen slutade nämligen 0-5 till vår och många andras stora glädje. Till saken hör också att jag lyckades med stuntet att pricka in resultatet 0-5 på matchen.
Denna helg har alltså laget i mitt hjärta förnedrat laget som jag inte på något sätt skäms att önska alla motgångar som finns, samtidigt som plånboken fick ett härligt tillskott. Dessutom blev det trevliga festligheter efter matchen.....
/Jocke
Som säkert många vet här på forumet fick KFF en rejäl känga av de blåvita änglarna, matchen slutade nämligen 0-5 till vår och många andras stora glädje. Till saken hör också att jag lyckades med stuntet att pricka in resultatet 0-5 på matchen.
Denna helg har alltså laget i mitt hjärta förnedrat laget som jag inte på något sätt skäms att önska alla motgångar som finns, samtidigt som plånboken fick ett härligt tillskott. Dessutom blev det trevliga festligheter efter matchen.....
/Jocke
Kommentar