Årets fotbollsresa!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

    Årets fotbollsresa!!!!!

    Årets fotbollsresa gick bara 10 mil från hemorten.... För några veckor sedan bestämde jag mig för tredje gången den här säsongen se laget i mitt hjärta Blåvitt. Resan ägde rum till min hemstad Kalmar (där jag har bott i 25 år, men inte bor längre). Blåvitt skulle möta Kalmar FF, som jag för övrigt lärde mig att förakta innan jag lärde mig att krypa, gå, prata o.s.v. Eftersom många vänner, vissa släktingar o.s.v. håller hårt på KFF ligger det enorm prestige i denna match. Jag och min 11 år yngre bror (jo, även han har blivit upplärd) hade bestämt oss för att stå i klacken (trots den kassa placeringen på arenan, KFF och Fredrikskans borde skämmas). I klacken stod för övrigt även Glenn Hysén.

    Som säkert många vet här på forumet fick KFF en rejäl känga av de blåvita änglarna, matchen slutade nämligen 0-5 till vår och många andras stora glädje. Till saken hör också att jag lyckades med stuntet att pricka in resultatet 0-5 på matchen.

    Denna helg har alltså laget i mitt hjärta förnedrat laget som jag inte på något sätt skäms att önska alla motgångar som finns, samtidigt som plånboken fick ett härligt tillskott. Dessutom blev det trevliga festligheter efter matchen.....


    /Jocke
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

    #2
    Såg matchen på plats och tyckte det var jämt till 2-0 sen vet jag inte vad som hände? Hur mycket tillskott i kassan gav det?

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

      #3
      Satsade 20:- på resultatet, blev nästan 8000:- rikare. 398*pengarna. Sedan lyckades jag pricka in en lången också (18*pengarna). Så en bit över 8 lax blev det till slut. Vad som hände var väl att KFF:s enda riktigt offensivt skickliga spelare utgick, samtidigt som Blåvitt höjde passningtempot en aning och KFF började tappa boll i uppspelsfasen. I slutet av matchen agerade onekligen de rödvita backarna mer som koner än fotbollsspelare.

      /Jocke
      Senast redigerad av Banderad; 12 August 2007, 20:05.

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 3111

        #4
        Ursprungligen postat av Banderad
        Årets fotbollsresa gick bara 10 mil från hemorten.... För några veckor sedan bestämde jag mig för tredje gången den här säsongen se laget i mitt hjärta Blåvitt. Resan ägde rum till min hemstad Kalmar (där jag har bott i 25 år, men inte bor längre). Blåvitt skulle möta Kalmar FF, som jag för övrigt lärde mig att förakta innan jag lärde mig att krypa, gå, prata o.s.v. Eftersom många vänner, vissa släktingar o.s.v. håller hårt på KFF ligger det enorm prestige i denna match. Jag och min 11 år yngre bror (jo, även han har blivit upplärd) hade bestämt oss för att stå i klacken (trots den kassa placeringen på arenan, KFF och Fredrikskans borde skämmas). I klacken stod för övrigt även Glenn Hysén.

        Som säkert många vet här på forumet fick KFF en rejäl känga av de blåvita änglarna, matchen slutade nämligen 0-5 till vår och många andras stora glädje. Till saken hör också att jag lyckades med stuntet att pricka in resultatet 0-5 på matchen.

        Denna helg har alltså laget i mitt hjärta förnedrat laget som jag inte på något sätt skäms att önska alla motgångar som finns, samtidigt som plånboken fick ett härligt tillskott. Dessutom blev det trevliga festligheter efter matchen.....


        /Jocke
        bullshit..........2 jävla skitmål avgör matchen, att det kommer 3 till på slutet ser jag mer som en uppgivenhet och dåligt jävlar anamma av vissa spelare.
        Att ifk skulle varit överlägsna är ju skitsnack det var ju jämnt bara att ifk gjorde mål på sina chanser 5 av 6.............ett rättvist resultat hade kanske varit oavgjort, om backarna i KFF varit lite bättre i matchen......och gubben i målet hos ifk hade haft lite mindre tur

        några otrevligt skrivna rader där på slutet gör ju att jag får fundera på "limhjälp" i framtiden
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          #5
          Ja det är tuffa tider för Kalmar nu, den 19:e är det dags för ett besök i Helsingborg. Då är det bud på att åka in och se HIF tvåla till kalmariterna
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • February 2006
            • 3479

            #6
            Hehe, nu ska du inte vara någon dålig förlorare Peter. Ni får ju en viss chans att revangera er i cupen (även om FF-spelarnas moral mot Blåvitt vid det här laget kanske inte är den bästa). Om FF har tänkt vinna några fler matcher den här säsongen ska de nog skaffa sig en anfallare som kan göra mål (om nu inte någon av de nytruckade brassarna är bra). Jag håller med om att Wastå (otroligt att det fortfarande finns linjemålvakter i Allsvenskan) har lite oflyt på det första målet. Det går dock inte att ta ifrån Sella att han har ett jävla driv i steget när han tar sig in (dock mycket passivt backspel av FF). Att släppa 3 mål sista kvarten visar på extrem dålig karaktär och lagmoral enligt mig (och att låta Alex stega in innanför straffområdet gång på gång och låta Allsvenskans bästa passningsspelare måtta inlägg på inlägg visar på dumhet, alternativ trötthet).

            Sedan håller jag med om att Blåvitt var grymt effektiva, men fotboll går ju som bekant ut på att göra mål. Det enda som var tragiskt denna helg var att KAIK förlorade mot Saxemara. Men man kan inte få allt. Känslan när 0-5 målet kom slår faktiskt det mesta....

            Nu ska jag stänga av datorn, se fotbollskväll på 4:an och njuta åter en gång. Jag tror tyvärr inte att Blåvitt kommer att ta något SM-guld i år, men årets 2 viktigaste segrar är bärgade; IFK-KFF 3-2, KFF-IFK 0-5.

            /Jocke

            Kommentar

            • Bright_Blue
              NCS Medlem
              • June 2004
              • 1582

              #7
              Heja KFF.

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • February 2006
                • 3479

                #8
                Hehe

                Rödtopparna verkar ha bestämt sig för att släppa in 5 mål/match nu...

                /Jocke

                Kommentar

                • cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 3111

                  #9
                  Ursprungligen postat av Banderad
                  Hehe

                  Rödtopparna verkar ha bestämt sig för att släppa in 5 mål/match nu...

                  /Jocke
                  bättre än KAIK iaf de är ju på kvalplats till 4:an.
                  Mvh
                  Peter

                  don´t drink water-fish ..... in it!

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • February 2006
                    • 3479

                    #10
                    Ursprungligen postat av cichlids4fun
                    bättre än KAIK iaf de är ju på kvalplats till 4:an.
                    Hehe, där fick jag mig en känga.... Jo, Kaikarna rosar ingen marknad just nu direkt. Har spelat riktigt uselt i år, så det känns nästan som om de är på väg ur 3:an igen. Senast jag såg dem live förlorade de en kuppmatch mot IFK Berga (en Kalmarklubb i division 4 elit för er som inte är från trakten).

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 3111

                      #11
                      Ursprungligen postat av Banderad
                      Hehe, där fick jag mig en känga.... Jo, Kaikarna rosar ingen marknad just nu direkt. Har spelat riktigt uselt i år, så det känns nästan som om de är på väg ur 3:an igen. Senast jag såg dem live förlorade de en kuppmatch mot IFK Berga (en Kalmarklubb i division 4 elit för er som inte är från trakten).

                      /Jocke
                      Jo det e rätt kul............. jag funderar på att åka och bua ut dem....så det blir nån publik iaf
                      Mvh
                      Peter

                      don´t drink water-fish ..... in it!

                      Kommentar

                      • Banderad
                        Användare
                        • February 2006
                        • 3479

                        #12
                        Hehe Det tycker jag du ska göra. En extra betalande skulle inte skada. Förresten, ska inte ett Allsvenskt lag ha en klack? Efter halva Blåvittmatchen hade jag fortfarande varken hört, eller sett Kånkelberrys (eller vad de nu kallar sig nu för tiden). FF måste onekligen ha Sveriges tråkigaste publik. Undra förresten vad alla Kaikare tog vägen. Det fanns en tid när fler i Kalmar höll på KAIK än FF. Detta bevisar att Kalmars befolkning består av medgångssuppotrar. Jag är övertygad om att nästan hela Kalmar skulle hålla på KAIK om de någon gång skulle hamna över FF i seriesystemet (inte för att det lär hända, men så är det förmodlingen). Slutsatsen av denna lilla utläggning är att jag är stolt över att hålla på KAIK, jag är stolt över att hålla på Blåvitt oavsett vilken serie de ligger i. Det är få FF:are som med gott samvete kan säga detsamma.....

                        ps. Detta är en bra tråd att hålla vid liv när man har haft en skittråkig dag på jobbet, och detta är definitivt en sådan dag. Härligt att få avreagera sig lite .ds.

                        /Jocke

                        Kommentar

                        • Bright_Blue
                          NCS Medlem
                          • June 2004
                          • 1582

                          #13
                          Fan vad gutt cupvinst till FF Jocke Spelade lite på matchen oxå satte 3-0 till kalmar fast det satte jag bara 10 kr på. Övriga resultat gick åt skogen som jag satte mer pengar på men det är ju skitsamma då ff får spela i uefacupen nästa år. Har för övrigt fått in kalmars 2 senaste matcker oxå 1-3 och 2-2. Då är det bara allsenskan kvar och vinna.

                          Kommentar

                          • cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 3111

                            #14


                            härligt, nu till dubbeln.........


                            men varför står det detta nedan:



                            Du får inte posta bifogade filer

                            har ju finfina bilder
                            Senast redigerad av cichlids4fun; 28 September 2007, 03:45.
                            Mvh
                            Peter

                            don´t drink water-fish ..... in it!

                            Kommentar

                            • Banderad
                              Användare
                              • February 2006
                              • 3479

                              #15
                              Ciklid.se reagerar automatiskt när FF:are vill posta olämpliga och/eller vulgära bilder (typ när FF firar). Tyvärr hade tydligen inte min mobiltelefon samma effektiva filter

                              Nu är det Allsvenskan som gäller. Första etappen; Blåvitt krossar Stockholmarna, Skåningarna krossar KFF.

                              Jag får väl vara en god förlorare och gratulera dig också Joel till både FF:s cupvinst och spelvinsten. T.o.m. jag får erkänna att FF var det klart bästa laget igår (även om det svider i själen). Nu har jag nog hunnit vara ödmjuk mot alla FF:are jag känner tror jag (många som hörde av sig igår kväll, men det förtjänade man kanske efter förra mötet ).

                              /Jocke
                              Senast redigerad av Banderad; 28 September 2007, 07:44.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...